• یکشنبه / ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ / ۱۲:۱۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 96121306846
  • خبرنگار : 71588

ریاست‌جمهوری مصر سفر بن‌سلمان به قاهره را مهم خواند/تدابیر امنیتی در فرودگاه قاهره

ریاست‌جمهوری مصر سفر بن‌سلمان به قاهره را مهم خواند/تدابیر امنیتی در فرودگاه قاهره

سخنگوی ریاست جمهوری مصر اعلام کرد که سفر ولیعهد عربستان به قاهره جزو سفرهای بسیار مهم است به خصوص که نخستین سفر وی به کشور خارجی از زمان برعهده گرفتن پست ولیعهدی است.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت النشره، بسام راضی، سخنگوی ریاست جمهوری مصر اعلام کرد که سفر محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان به قاهره به مثابه سفر تاریخی دیگر است و باعث گسترش روابط دوجانبه می‌شود.

وی در ادامه افزود: سفر ولیعهد عربستان به مصر سه روز به طول می‌انجامد و شامل بازدیدهای میدانی از شماری از مناطقی خواهد بود که شاهد رشد و توسعه هستند.

راضی همچنین با توجه به این که عربستان بیشترین تعداد سرمایه‌گذاران را در منطقه دارد و همچنین بزرگترین کشوری است که از کارگران خارجی استقبال می‌کند، تاکید کرد که این سفر شاهد شماری از رایزنی‌های دوجانبه خواهد بود.

سامح شکری‌،‌ وزیر خارجه مصر نیز در گفت‌وگو با روزنامه سعودی الوطن گفت: نشست عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهوری مصر و محمد بن سلمان به منظور تقویت روابط دو جانبه و در جهت خدمت به تلاش عربی مشترک است.

قرار است محمد بن سلمان امروز (یکشنبه) وارد مصر شود و  روز چهارشنبه به انگلیس سفر کند و با ترزا می، نخست وزیر انگلیس به بحث و تبادل نظر بپردازد و سپس به واشنگتن سفر خواهد کرد که از 19 تا 22 مارس به طول می‌انجامد.

در همین راستا، فرودگاه بین‌المللی قاهره امروز شاهد تدابیر امنیتی بود و تمامی نیروهای امنیتی آماده استقبال از ولیعهد عربستان هستند.

رسانه‌های مصر اعلام کردند امنیت فرودگاه با اقدامات بیشتر خود در مسیرهای منتهی به ترمینال ریاست جمهوری تشدید شده است و پارکینگ‌ها خالی شده‌اند.

قرار است که محمد بن سلمان مذاکراتی با عبدالفتاح سیسی داشته باشد و با وی به بررسی روابط دوجانبه، زمینه‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری، پرونده‌های منطقه‌ای از جمله جنگ علیه تروریسم و بحران‌های سوریه، یمن و لیبی بپردازند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha