به گزارش ایسنا، حمید درخشاننیا در این مراسم افتتاح با بیان این که فعالیتی که در آن اخلاص با نیت خوب، تلاش و بدون توقع پیگیری و با حداقل هزینه از بیتالمال انجام میگیرد منشأ خیر، برکت و خدمت است، افزود: اداره ثبت احوال این شهرستان با تلاش شبانهروزی همکاران و با مکانیزه شدن پیشرفت خوبی داشته است.
وی به فرایند صدور کارت هوشمند ملی اشاره کرد و گفت: این طرح ملی و بسیار مهمی برای تحقق دولت الکترونیک است و این کار با جدیت از سال ۹۴ شروع شده است و در سال ۹۷ به پایان خواهد رسید.
رییس سازمان ثبت احوال کشور تصریح کرد: این کار در ردیف کشورهای توسعه یافته مثل فرانسه، نروژ، سوئد و آلمان انجام گرفته است.
درخشاننیا با اشاره به قابلیتهای در نظر گرفته شده در کارتهای هوشمند، افزود: مشخصات بیومتریک افراد شامل اثرانگشت، تصویر و امضای الکترونیکی در این کارتها پیشبینی شده است.
رییس سازمان ثبت احوال کشور ادامه داد: کارتهای هوشمند به گونهای طراحی شده که دارندگان کارت میتوانند از این کارتها برای دریافت و پرداخت پول و همچنین برای افتتاح حساب از کارتهای هوشمند استفاده کنند و در واقع کارتهای ملی همانند کارتهای بانکی در استفاده از عابربانکها عمل خواهند کرد.
درخشاننیا تصریح کرد: براساس بخشنامه دولت از بخش استخدامی به سازمان ثبت احوال، این سازمان مکلف شد تا به صورت پایلوت در استانهای سمنان، خوزستان و قم حذف کپی مدارک انجام شود؛ ضمن این که طرح اشاره شده پس از اجرای پایلوت به زودی در سراسر کشور اجرا شود.
وی بیان کرد: در طرح اشاره شده قرار است دستگاههای اجرایی برای استعلام هویت افراد از طریق پایگاه ثبت احوال اقدام کنند و با این طرح دیگر نیازی به کپی مدارک نیست.
هادی مقیمی فرماندار اردکان نیز در این آیین با بیان این که ثبتاحوال سازمانی حیاتی و مهم است که وظیفه ثبت و حفظ اسناد هویتی مردم را بر عهده دارد، با تقدیر از تلاش کارکنان اداره ثبت احوال شهرستان اردکان، آمارها و مستندات ثبتشده از وقایع حیاتی شهرستان را بسیار مهم توصیف کرد.
وی گفت: ثبت و تحلیل این آمارها اگر در موقع مقرر و قانونی خود انجام شود، میتواند معیار مناسبی برای برنامهریزیهای کلان کشور باشد.
فرماندار اردکان تولد، ازدواج، طلاق و مرگ را مهمترین رویدادهای طول عمر انسان برشمرد که ثبت همه آنها توسط سازمان ثبتاحوال انجام میشود.
وی ادامه داد: با تغییر سبک زندگی مردم، آمارهای ازدواج و طلاق در کشور دستخوش تغییراتی شده است که باید با برنامهریزی و فرهنگسازی، آن را به وضعیت مناسبتری برسانیم.
مقیمی به خدمات سازمان ثبت احوال اشاره کرد و افزود: صدور کارت هوشمند ملی که کارکردهای متعددی برای آن تعریف شده، یکی از بزرگترین طرحهای کشور برای احراز هویت است.
اداره ثبت احوال اردکان در سال ۱۳۴۸ تأسیس و در سال ۱۳۶۰ ساختمان آن به بهره برداری رسید. هم اکنون این اداره در ساختمانی دو طبقه با زیربنای ۴۰۰ مترمربع و با هزینه 400 میلیون تومان به بهرهبرداری رسید.
انتهای پیام
نظرات