• دوشنبه / ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ / ۱۴:۳۴
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 96113017403
  • خبرنگار : 71591

فیس بوک هم وارد عرصه اسپیکرهای هوشمند شد؟

فیس بوک هم وارد عرصه اسپیکرهای هوشمند شد؟

به نظر می رسد فیس بوک هم تصمیم گرفته است به یکی از بزرگترین سازندگان اسپیکرهای هوشمند در جهان بپیوندد.

به گزارش ایسنا، به نقل از وب سایت phonearena، از آنجا که سال گذشته ۲۰۱۷ میلادی سالی مملو از محصولات جدید و شگفت انگیز در عرصه تکنولوژی و اشیای هوشمند بود، یکی از بزرگترین رقابت‌ها نیز میان دو شرکت آمازون و گوگل بر سر اسپیکرهای هوشمند بود.

اسپیکرهای هوشمند به کاربران این امکان را می‌دهند تا در صورت داشتن مشغله، وسائل خانگی و همچنین سایر کارهای خود را با دستورهای صوتی کنترل کنند بعنوان مثال، از وضعیت آب و هوا و جدیدترین اخبار مطلع شده، تایمر و زنگ هشدار برای خود تنظیم کنند، با دوستان و خانواده خود تماس برقرار کنند.

بسیاری از تحلیلگران برآورد کرده و بر این باورند که اسپیکرهای هوشمند سریع‌تر از ابزارهای واقعیت مجازی و افزوده به رشد خود ادامه داده و در سال ۲۰۱۸ سهم بسیار بیشتری از بازار ابزارهای هوشمند و دیجیتال را از آنِ خود خواهند کرد.

از بزرگترین و بهترین اسپیکرهای هوشمند در جهان می‌توان به اکو دات و الکسای آمازون، گوگل هوم مینی، گوگل هوم ماکس، کورتانای مایکروسافت و هوم پاد اپل اشاره کرد. البته غول های تکنولوژی دیگری همچون سامسونگ، شیائومی، JBL و غیره نیز اسپیکرهای هوشمند جدیدی را روانه بازار کرده‌اند و این طور که به نظر می رسد رقابت سختی بر سر ارائه و عرضه اسپیکرهای هوشمند بالا گرفته است.

حالا فیس بوک نیز می خواهد به این عرصه رقابت تنگاتنگ پیوسته و اسپیکر هوشمند جدیدی را تحت عنوان " آلوها " و " فیونا " در سال جاری ۲۰۱۸ میلادی معرفی و رونمایی کند.

طبق گزارش‌های منتشر شده، هر دو مدل از این اسپیکر هوشمند به یک صفحه نمایش ۱۵ اینچی مجهز شده است که این امکان را به کاربران می دهد تا با استفاده از آن، بتوانند ارتباط تصویری با دوستان و خانواده خود برقرار کنند. پنل های صفحه نمایش این اسپیکر هوشمند قرار است از شرکت ال جی دیسپلی تامین شوند. گفته ها حاکی از آن است که فیس بوک همچنین با سونی و یونیورسال موزیک هم قراردادی امضا کرده است و بدین ترتیب می خواهد به جنگ با اسپیکر هوشمند آمازون اکو شو با صفحه نمایشی ۷ اینچی برود.

البته از آنجایی که هنوز این غول شبکه اجتماعی به طور رسمی از چنین محصولاتی رونمایی نکرده است، نمی‌توان به طور کامل از صحت اطلاعات و جزئیات آن اطمینان حاصل کرد و باید تا زمان معرفی و عرضه این دو محصول احتمالی منتظر باقی ماند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha