• جمعه / ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ / ۱۱:۱۶
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 96112715203
  • منبع : نمایندگی آذربایجان غربی

صعود جانباز ماکوئی به قله کلیمانجارو در آفریقا

صعود جانباز ماکوئی به قله کلیمانجارو در آفریقا

محمد حبیب‌زاده جانباز ۷۰ درصد شهرستان ماکو موفق شد با اقتدار قله کلیمانجارو در آافریقای جنوبی را فتح کند.

حسن احمدی رئیس اداره ورزش و جوانان ماکو در گفت و گو با ایسنا گفت: محمد حبیب زاده که از مردان عرصه جنگ، ایثار و افتخار ماکویی ها است، بمناسبت گرامیداشت سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران موفق شد با اقتدار قله ۵۸۹۵ متری کلیمانجارو در آفریقای جنوبی را فتح کرده و پرچم جمهوری اسلامی ایران را بر فراز این قله به اهتزاز در آورد.

رئیس اداره ورزش و جوانان ماکو اظهار کرد: مراسم بدرقه در جهت اعزام این جانباز ماکویی در تاریخ ۱۴ بهمن سال جاری با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو و سایر مسئولین به تانزانیا برگزار شد که بعد صعود و فتح این قلعه بزرگ در آفریقا امروز به وطن خود بازخواهدگشت.

گفتنی است حبیب زاده یکی از تخریب چی های میدان مین بود که در اثر انفجار مین از ناحیه دو دست، چشم و پا آسیب دیده و هر  دو دست وی از ناحیه مچ قطع شد و پای راستش نیز ناشی از ترکش ها آسیب دیده است.

‌وی قله های زیادی را تاکنون فتح کرده، قله‌هایی که شاید تا قبل از مجروح شدنش اصلا به فکر فتح‌کردن آنها نبود؛ حبیب‌زاده باور دارد که معلولیت محدودیت نیست، به همین دلیل تاکنون خودش را نباخته و آنقدر برای ادامه زندگی‌اش مصمم است، که این روزها برای فتح قله‌های هفت هزار متری برنامه‌ریزی میکند.

حبیب‌زاده متولد سال ۱۳۵۱ است و دوست دارد در آینده قله‌های مرتفعی مانند لنین با هفت هزار متر ارتفاع را در قزاقستان  فتح کند.

 او می‌گوید: سابقه صعود چهارفصل به سبلان را دارد، در سه فصل متفاوت نیز قله دماوند را فتح کرده‌ است و امسال نیز قرار است این قله را فتح کرده تا چهار فصل صعودش به دماوند تکمیل شود.

به گزارش ایسنا؛ کلیمانجارو، بلندترین قله قاره آفریقاست و با ۵۸۹۵ متر ارتفاع، آتشفشانی نیمه خاموش محسوب می‌شود که در کشور تانزانیا و در مرز این کشور با کنیا قرار گرفته است.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha