وی با اشاره به اینکه پروژه هایی چون راه آهن گره خورده با منافع ملی است و نباید هیچ مدیری با نگاه صرفاً سازمانی به آن بنگرد، ادامه داد: همه بر اهمیت پروژه راه اهن آستارا - آستارا آگاهی دارند و جایگاه شهرستان و استان را لمس کرده و بر این اساس علاوه بر دولت که پیگیر جدی این پروژه است شاهد حضور و ارزیابی تجار و فعالان اقتصادی خارجی نیز در این زمینه هستیم.
رنجکش با بیان اینکه عزم و اراده ملی دولت برای اجرای این پروژه با توجه به ترسیم منافع ملی تعریف شده است، افزود: باید همه تلاش کنند مشکلات جزیی مانع اجرای آن نشود و باید پیش بینی ها و تدبیر لازم برای جلوگیری از هرگونه مشکلات را داشته باشیم.
وی اضافه کرد: پروژه راه اهن آستارا - آستارا نه تنها می تواند شهرستان آستارا و استان گیلان را متحول کند بلکه پتانسیل متحول کردن کشور و کشورهای ذی نفع را نیز دارد و این موضوع برای قدرت های اقتصادی دنیا کاملاً مشهود و قابل لمس هست و ما باید از این ظرفیت بوجود آمده به خوبی و در مسیر منافع ملی و پیشرفت کشورمان به نحو شایسته استفاده های لازم را بر اساس برنامه ریزی های دقیق و کارآمد و بروز ببریم.
فرماندار آستارا یادآور شد: بر این اساس باید ببینیم منافع ملی ما چگونه ترسیم شده است و بر اساس آن حرکت کنیم و اگر هم پذیرفتیم در شهرستان مسئولیتی داشته باشیم باید تلاش کنیم تمام اهداف سازمانی را در مسیر منافع ملی شکل بدهیم.
وی ادامه داد: امکان دارد مشکلی در حوزه تعریف کارکردهای سازمانی وجود داشته باشد اما همه این تعاریف سازمانی و کارکردها و اتفاقاتی که در سازمان می افتد همه در مسیری است که می توانیم به منافع ملی برسیم و اصل برای ما منافع ملی نظام، کشور و مردم است.
یونس رنجکش کیسمی ضمن تأکید بر تسریع بر انجام این پروژه اظهار کرد: بحث زمان در این پروژه بسیار حائز اهمیت است، زیرا زمان یکی از رکن های اساسی در تجارت جهانی است و می تواند تحولات را چندین برابر کند.
به گزارش ایسنا، امروز (پنج شنبه 19 بهمن) نخستین رام قطار باری از سن پترزبورگ روسیه و عبور از جمهوری آذربایجان وارد بارانداز ریلی آستارا در خاک جمهوری اسلامی ایران شد.
این قطار دارای شش واگن است و اولین محموله بار آزمایشی MDF و تخته نراد را که متعلق به چند شرکت خصوصی است، از طریق خط ریلی جدیدالاحداث بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان وارد بارانداز آستارا کرد تا پس از انجام عملیات تخلیه به سمت مقصد منتقل شود.
دو کشور ایران و آذربایجان متعهد شده بودند در راستای توسعه همکاری های ریلی، در ابتدا هشت و نیم کیلومتر خط ریلی در خاک آذربایجان ، یک پل ریلی به روی رودخانه مرزی آستاراچای، دو و نیم کیلومتر خط ریلی در خاک ایران و باراندازی به وسعت 60 هکتار را در آستارای ایران احداث کنند.
در این مراسم برخی مقامات جمهوری آذربایجان و راه آهن کشورمان، از جمله مدیرکل راه آهن منطقه شمال غرب کشور نیز حضور داشتند.
راه آهن آستارا -آستارا به شکل رسمی در فروردین ماه 1397 با حضور رئیس جمهور ایران و رئیس جمهور آذربایجان به بهره برداری خواهد رسید.
انتهای پیام
نظرات