• شنبه / ۷ بهمن ۱۳۹۶ / ۱۴:۱۱
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 96110703767
  • خبرنگار : 71186

یک مقام مسوول در وزارت صنعت:

تعرفه واردات خودرو تغییر نمی‌کند

تعرفه واردات خودرو تغییر نمی‌کند

در حالیکه برخی رسانه‌ها از احتمال بازنگری در تعرفه‌های جدید واردات خودرو خبر داده بودند یک مقام مسوول در وزارت صنعت، معدن و تجارت این موضوع را رد می‌کند.

به گزارش ایسنا، حدود یک ماه پیش با ابلاغ دستورالعمل مدیریت و ساماندهی واردات خودرو از سوی معاون اول رییس‌جمهوری، وزارت صنعت، معدن و تجارت ثبت سفارش واردات خودرو را که از تیر ماه امسال متوقف شده بود مجددا از سر گرفت.

طبق دستورالعمل جدید واردات خودرو، تعرفه واردات خودروهای سواری در مدل‌های بنزینی و هیبریدی افزایش یافته و البته تعرفه واردات خودروهای برقی در حد پنج درصد سابق، باقی مانده است.

افزایش تعرفه واردات خودرو به ویژه در خودروهای هیبریدی انتقاد برخی واردکنندگان خودرو را به دنبال داشت و آنها عنوان کردند که این اقدام تاثیر منفی بر آلودگی هوا خواهد داشت.

در مقابل برخی کارشناسان نیز اظهار کردند که با توجه به مدل خودروهای هیبریدی وارداتی به ایران، این محصولات تاثیر چندانی بر کاهش آلودگی هوا ندارند و به جای خودروهای هیبریدی باید خودروهای برقی وارد شود تا شاهد کاهش آلایندگی خودروها باشیم.

در این شرایط در حالی‌که در دو سه هفته اخیر برخی رسانه‌ها از احتمال بازنگری  در تعرفه‌های جدید واردات خودرو سخن گفته بودند یک مقام مسوول در وزارت صنعت، معدن و تجارت این موضوع را رد می‌کند.

وی در پاسخ به اینکه آیا بحث تجدیدنظر در تعرفه واردت خودروهای بنزینی و هیبریدی مطرح است؟ اظهار کرد: در این رابطه هیچ موضوعی مطرح نشده و برنامه‌ای برای تجدیدنظر در تعرفه‌های واردات خودرو وجود ندارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۶-۱۱-۰۸ ۰۰:۵۴

این برنامه که از دوسال پیش توسط آقای ح.م سرمایه گذار اصلی ک. خ طراحی شد. بدین ترتیب که ایشان نمایندگی رسمی هیوندایی را از کره جنوبی گرفت .و در مرحله بعدی تصمیم به مونتاژ خودرو های پرفروش هیوندایی گرفت. در مذاکرات با شرکت هیوندایی برای مونتاژ داخل ایران. کره ای ها یک تضمین برای فروش ۱۰۰ درصدی محصولاتشان خواستند. و بهانشون این بود که کشور ما ریسک بالای سرمایه گزاری دارد. و این که ممکن است .همکاری با ایران باعث شود که انها با محدودیت هایی از طرف دولت امریکا مواجه شوند. درنهایت به ایران پیشنهاد دادند که در صورتی فاز دوم مونتاژ محصولات پر فروش (النترا و توسان) را کلید می زنند که تعرفه خودرو های وارداتی در ایران افزایش یابد که مردم ترغیب به خرید خودرو های مونتاژی شوند. در نهایت مدیر عامل ک. خ با رایزنی های متعدد بادولت به بهانه تولید داخل و اشتغال زایی و انتقال تکنولوژی نظر دولت را جلب کردند.و در نهایت تعرفه خودرو به طور غیر منتظره ای افزایش یافت.به بهانل انتقال تکنولوژی و اشتغال!!! و شاهد بودیم که بلا فاصله پس از تعرفه های جدید حتی در مورد خودرو های هایبرید.ک. خ چراغ سبز را از هیوندایی گرفت و اقدام به پیش فروش خودرو التنرای مونتاژی کرد.و مرحله بعدی در صورت فروش خوب این خودرو . مونتاژ خودرو توسان است. با این شرایط و این که دیگر تا پنج سال آینده امکان تولید پژو ۴۰۵ ،پارس، پراید، با توجه به عدم پاس کردن استاندارد و ایضا رغبت مردم به خرید خودرو های روز وجود نخواهد داشت ک. خ یکه تاز و مافیایی قدرت مند خودرو سازی در کشور خواهد شد.