• شنبه / ۷ بهمن ۱۳۹۶ / ۱۳:۴۱
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 96110703735
  • منبع : نمایندگی سمنان

کاتب در سفر استاندار به گرمسار مطرح کرد:

ایجاد آب پایدار در حوضه آبخیز گرمسار با اجرای خط انتقال سیمین‌دشت -گرمسار

ایجاد آب پایدار در حوضه آبخیز گرمسار با اجرای خط انتقال سیمین‌دشت -گرمسار

ایسنا/سمنان استاندار سمنان در نخستین سفر خود به شهرستان گرمسار از پروژه " B.O.T " خط انتقال آب شرب از سیمین دشت به گرمسار بازدید کرد.

به گزارش ایسنا، غلامرضا کاتب در بازدید از پروژه " B.O.T " خط انتقال آب شرب از سیمین دشت به گرمسار اظهار کرد: منابع مالی پروژه "B.O.T " از سوی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی تأمین می‌شود.

وی طول خطوط انتقال آب در این پروژه 42 کیلومتر برشمرد و گفت: این پروژه آب شرب 16 منطقه روستایی این شهرستان را تأمین می‌کند .

کاتب با اشاره به کمبود منابع آبی در غرب استان سمنان افزود: اجرای پروژه آب‌رسانی گرمسار و تامین آب شرب این شهرستان که به روش "B.O.T"   در حال اجرا است منجر به ایجاد آب پایدار در حوزه آبخیز این منطقه می‌شود.

نماینده مردم گرمسار و آرادان ادامه داد: این پروژه ضمن رفع کمبود آب در منطقه، بحران کم‌آبی در بخش‌های مختلفی از این شهرستان را مرتفع می‌کند .

عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه تکمیل این طرح و بهره‌برداری از این پروژه سالانه 21 میلیون مترمکعب آب پایدار در این شهرستان تولید می‌کند اضافه کرد: سرمایه‌گذاران بخش خصوصی پس از 20 سال بهره‌برداری از این طرح آن را به دولت تحویل می‌دهند .

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان از بهره‌مندی سه شهر گرمسار، آرادان و ایوانکی از پروژه 235 میلیارد تومانی بخش خصوصی که به روش BOT در حال اجرا است خبر داد.

ایرج حیدریان در حاشیه بازدید استاندار سمنان از پروژه آبرسانی و خطوط انتقال آب سیمین دشت به گرمسار در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: این پروژه شامل خط انتقال آب از بند انحرافی سیمین دشت تا تصفیه خانه گرمسار به منظور انتقال 21 میلیون متر مکعب آب شرب و صنعت شهرستان‌های گرمسار، آرادان و شهر ایوانکی است.

وی افزود: از این 21 میلیون متر مکعب، حدود 15 میلیون متر مکعب جهت آب شرب و حدود 6 میلیون متر مکعب نیز برای تامین آب بخش صنعت انتقال پیدا می‌کند.

وی طول این پروژه آب رسانی را 74 کیلومتر عنوان کرد و گفت: 42 کیلومتر از سیمین‌دشت جنوب غربی فیروزکوه) به تصفیه خانه گرمسار انتقال پیدا می‌کند، همچنین 32 کیلومتر نیز از تصفیه خانه گرمسار به ایوانکی منتقل می‌شود که این در حال حاضر اجرایی شده و آماده بهره‌برداری است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان بیان اینکه این پروژه با سرمایه‌گذاری اولیه 235 میلیارد تومان توسط بخش خصوصی آغاز شده است اضافه کرد: این پروژه مهم آب‌رسانی در شهرستان گرمسار، با روش سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به روش خرید تضمینی آب ( BOT ) در حال اجرا است که بخش مهمی از آب شرب و صنعت شهرهای گرمسار، آرادان و ایوانکی را تأمین می‌کند.

حیدریان خاطرنشان کرد: بخش انتقال از تصفیه‌خانه گرمسار به ایوانکی کاملاً اجرایی شده است و 100 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اما بخش انتقال آب از بند انحرافی سیمین دشت به تصفیه‌خانه گرمسار حدود 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارد انشاءالله سال 1398 سال شروع دوره بهره‌برداری از این پروژه آبرسانی خواهد بود.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha