• چهارشنبه / ۴ بهمن ۱۳۹۶ / ۱۱:۴۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 96110402206
  • خبرنگار : 99999

در جریان سفر عون محقق شد؛

ازسرگیری کمک‌های کویت به لبنان و گرم شدن روابط در پی بحران "باند العبدلی"

ازسرگیری کمک‌های کویت به لبنان و گرم شدن روابط در پی بحران "باند العبدلی"

در پی دیدار میشل عون با امیر کویت، وی دستور از سرگیری کمک‌های اقتصادی این کشور به لبنان را صادر کرد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، میشل عون، رئیس‌جمهوری لبنان در جریان سفر دو روزه خود به کویت با صباح الاحمد الجابر الصباح،‌ امیر کویت دیدار داشت.

در این دیدار امیر کویت ازسرگیری کمک‌ها به لبنان را مطرح کرد. این در راستای بازگرداندن روابط به وضعیت قبل بسیار مهم است. روابط کویت و لبنان به دلیل متهم شدن برخی از گروه‌های لبنانی مرتبط با حزب‌الله لبنان به مشارکت در توطئه "باند العبدلی" از سوی کویت تیره شده بود.

منابع لبنانی که همراه میشل عون به کویت رفته‌اند، گفتند، امیر کویت دستورهایی به صندوق توسعه اقتصادی کویت داده تا کمک‌های اقتصادی  به لبنان را از سربگیرند.

امیر کویت گفته است: ما در ارائه هیچ کمکی به لبنان چه به طور مستقیم یا غیرمستقیم تردید نخواهیم کرد.

روابط بین دو کشور بعد از اینکه مقامات کویت حزب‌الله لبنان را به کمک به افراد وابسته به باند العبدلی متهم کردند، تیره شد. این باند متهم به طرح‌ و نقشه تروریستی علیه امنیت کویت بود. حزب‌الله لبنان هم متهم شده بود که اعضای این باند را آموزش داده و به آنها سلاح داده است.

در این راستا در ۲۲ ژوئیه ۲۰۱۷ کویت رسما نامه‌ای اعتراضی را به دولت لبنان داد و از آن خواست به مسؤولیت‌های خود در قبال عملکرد "غیرمسؤولانه" حزب‌الله لبنان در خصوص باند العبدلی عمل کند.

میشل عون در خلوت خود با امیر کویت تاکید کرد، ثباتی که امروز لبنان از آن بهره می‌برد باعث رونق سرمایه‌گذاری و مشارکت در مسیر شکوفایی اقتصادی کشور شده است.

عون از حمایت کویت از لبنان در تمام شرایط ابراز خرسندی کرد و مشارکت کویت در سه کنفرانس را که در حمایت از لبنان است، یعنی کنفرانس رم، کنفرانس پاریس و کنفرانس بروکسل خواستار شد.

رئیس‌جمهوری لبنان همچنین به رنج آوارگان سوری در لبنان، پیامدهای حضور آنها بر زندگی اجتماعی و شرایط امنیتی این کشور اشاره کرد.

امیر کویت و مشیل عون همچنین به بررسی تقویت روابط دو جانبه در تمامی زمینه‌ها پرداخته و بر لزوم تلاش عربی مشترک و اینکه اجلاس آتی سران عرب فرصتی برای وحدت مواضع عربی باشد، تاکید کردند.

هر دو در عین حال تصمیم آمریکا مبنی بر اعلام قدس به عنوان پایتخت اسرائیل را محکوم کردند.

میشل عون همچنین در جمع لبنانی‌های مقیم کویت تاکید کرد: ما همچنان عملیات تفتیش برای یافتن بازمانده‌های تروریست‌ها و عملیات‌های پیشگیرانه را ادامه می‌دهیم.

وی همچنین افزود: مشکلات زیادی وجود دارند اما با وجود تمامی این مشکلات، لبنان به کشوری امن تبدیل شده است و هر فردی که به کشور سفر می‌کند خصوصا اروپایی‌ها نسبت به امنیت آن حسادت می‌کنند.

میشل عون در ادامه گفت: مهمترین دستاورد، قانون انتخابات بود که اجازه می‌دهد هر طایفه‌ای حسب حقوقش نماینده‌ای داشته باشد به این ترتیب عدالت هم برقرار می‌شود.

رئیس‌جمهوری لبنان ادامه داد: امروز تلاش‌های‌مان را معطوف به اقتصاد کرده‌ایم و رویکرد جدیدی را در این زمینه به کار گرفته‌ایم.

ای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha