• سه‌شنبه / ۲۶ دی ۱۳۹۶ / ۱۰:۴۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 96102613830
  • خبرنگار : 71477

فرزندان مارتین لوترکینگ اظهارات ترامپ درباره کشورهای آفریقایی را محکوم کردند

فرزندان مارتین لوترکینگ اظهارات ترامپ درباره کشورهای آفریقایی را محکوم کردند

گرامیداشت روز مارتین لوترکنیگ با انتقادات کنونی از رئیس‌جمهور آمریکا به خاطر اظهاراتی که درباره کشورهای آفریقایی مطرح کرد، همراه بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری دویچه وله، همزمان با اینکه هزاران تن از شهروندان آمریکایی زاد روز مارتین لوترکینگ، فعال برجسته حقوق بشر را با اعتراض به ترامپ گرامی داشتند، فرزندان این فعال سیاه پوست نیز اظهارات دونالد ترامپ را درباره کشورهای آفریقایی محکوم کردند.

درگیری‌هایی نیز میان شهروندان آمریکایی – هایتیایی و طرفداران دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در نزدیکی عمارت مارا لاگو واقع در پام بیچه فلوریدا در گرفت.

این رویدادها پس از آن صورت گرفت که دونالد ترامپ در جریان نشست اخیر با سناتورهای آمریکایی کشورهای آفریقایی را به عنوان کشورهای "چاه مستراح" توصیف کرد و گفت: چرا آمریکا نمی‌تواند به جای پذیرفتن مهاجران بسیار زیاد از کشورهای آفریقایی مهاجرانی را از کشورهایی چون نروژ بپذیرد.

مارتین لوترکینگ سوم، پسر بزرگ مارتین لوترکینگ ضمن محکوم کردن این اظهارات ترامپ گفت: هنگامی که یک رئیس‌جمهور تاکید دارد که کشور ما باید شهروندان بیشتری را از کشورهای سفیدپوست همچون نروژ بپذیرد فکر نمی‌کنم که ما باید زمان بیشتری را صرف صحبت کردن درخصوص اینکه این رئیس‌جمهور چه می‌گوید و چه کار انجام می‌دهد،‌ کنیم. ما باید راهی برای نرم کردن عواطف و احساسات این مرد پیدا کنیم.

در همین حال برنیس کینگ، دختر مارتین لوترکنیگ نیز گفت: ما نمی‌توانیم اجازه دهیم که کشورهای سراسر جهان اظهاراتی را که رئیس‌جمهور کشورمان مطرح می‌کند به عنوان انعکاس روح واقعی آمریکا بپذیرند. ما یک ملت، یک خون، یک مردم و یک سرنوشت هستیم. کل تمدن و بشریت از خاک آفریقا نشأت گرفته است.

در همین حال ترامپ برای طی کردن تعطیلات فدرال به عمارت مارلا لاگو سفر کرده است.

وی سخنرانی هفتگی خود با ملت آمریکا را به مارتین لوترکینگ اختصاص داد و گفت: رویای دکتر کینگ رویای ماست، رویا آمریکاست. این وعده‌ای است که به ملت داده شده، در قلب مردم ما هک شده و بر روی روح بشریت نوشته شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha