• چهارشنبه / ۲۰ دی ۱۳۹۶ / ۱۵:۴۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 96102010876
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

معاون سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی خراسان رضوی اعلام کرد:

امحاء 80 تن کالای قاچاق در خراسان رضوی

امحاء 80 تن کالای قاچاق در خراسان رضوی

ایسنا/خراسان رضوی معاون سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی خراسان رضوی از امحاء 80 تن انواع کالای قاچاق در 9 ماهه نخست امسال در قالب 6 مرحله در این استان خبر داد.

به گزارش ایسنا، قاسم نوایی امروز 20 دی‌ماه در حاشیه امحای کالاهای قاچاق در شهرستان گناباد در جمع خبرنگاران، با بیان این مطلب اظهار کرد: این کالاها شامل لوازم آرایشی و بهداشتی، خوراکی و آشامیدنی، دخانیات، کیف و البسه مستعمل و میوه‌های خارجی بوده است.

وی ادامه داد: در این رابطه نیز از ابتدای امسال 4200 پرونده قاچاق به ارزش 60 میلیارد ریال در مراجع قضایی خراسان رضوی تشکیل شده که در دست رسیدگی است.

نوایی به اثرات زیان بار لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق برای سلامت مردم اشاره و افزود: 80 درصد این لوازم به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود که عمدتا کالاهای تقلبی و یا بی کیفیت است و بعضا گزارش شده که مصرف این کالاها ناراحتی‌های پوستی و اختلال در بینایی را نیز به دنبال داشته است. ضمن اینکه داروها و پودرهای بدنسازی که به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود، مورد تایید بهداشتی نبوده و بعد از کشف امحا می‌شود.

معاون سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: به طور میانگین 95 درصد کالاهای قاچاق کشف شده، بعد از استعلام از مراکز بهداشت و جهاد کشاورزی، برای حفظ سلامت جامعه نابود می‌شوند.

نوایی همچنین با اشاره به آثار زیان بار مصرف کودهای شیمیایی قاچاق بر روی تولید محصولات کشاورزی و سلامت عمومی، تصریح کرد: پنج درصد کالاهای قاچاق کشف شده که شامل برنج و چای هستند بعد از انجام آزمایش‌های لازم و اطمینان از سلامت کیفی، از طریق شرکت‌های تعاونی در چرخه مصرف قرار می‌گیرند.

در ادامه محمدعلی نبی‌پور، فرماندار گناباد نیز از کشف 75 میلیارد ریال انواع کالای قاچاق از ابتدای امسال در این شهرستان خبر داد و گفت: بیشتر این کالاها برنج، لوازم آرایشی و بهداشتی، قرص های ترامادول و سموم دفع آفات نباتی بوده است.

وی اضافه کرد: کشف برخی اقلام قاچاق مانند پارچه و انواع گوشی تلفن همراه و باطری‌های وسائل نقلیه در این مدت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به ترتیب 86 و 100 درصد افزایش نشان می‌دهد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha