• شنبه / ۱۶ دی ۱۳۹۶ / ۱۱:۵۴
  • دسته‌بندی: کشتی، رزمی
  • کد خبر: 96101608112
  • خبرنگار : 71506

ملاقاسمی: انتخاب علیزاده بخاطر اصرار بابک بود/ کشتی‌گیر خوبی در رقابت‌های اوپن ندیدم

 ملاقاسمی: انتخاب علیزاده بخاطر اصرار بابک بود/ کشتی‌گیر خوبی در رقابت‌های اوپن ندیدم

عضو شورای فنی کشتی فرنگی گفت: به شخصه کشتی‌گیر خوبی که شایسته حضور در تیم ملی باشد را در رقابت‌های اوپن پیدا نکردم.

حسین ملاقاسمی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره ارزیابی خود از رقابت‌های کشتی فرنگی اوپن، اظهار کرد: برگزاری رقابت‌های عمومی کشور کار بسیار خوبی است و راه را برای حضور تمامی چهره‌های جوان از سراسر کشور که به دنبال راهیابی به تیم‌ ‌ملی هستند باز می‌کند. ما نخبگان و بهترین‌های کشتی فرنگی را کنار گذاشتیم تا راه برای جوان‌تر ها باز شود. بر همین اساس رقابت‌های اوپن فرصت بسیار خوبی برای عرض اندام نفرات گمنام و جوان است تا کادر فنی تیم‌ ‌ملی پس از بررسی‌های لازم از نفرات شایسته به اردوی تیم‌ ‌ملی دعوت کند.

عضو شورای فنی کشتی فرنگی افزود: متاسفانه به شخصه کشتی‌گیر خوبی در این رقابت‌ها مشاهده نکردم که بخواهیم دست روی او بگذاریم و وی را به تیم‌ ‌ملی بیاوریم. رقابت‌های اوپن فرصتی است برای این که کشتی‌گیران شایسته را شناسایی کنیم و نتایج خیلی اهمیت ندارد. همان طور که زمانی امامعلی حبیبی در ابتدای کار دو مرتبه شکست خورد، اما مرحوم بلور اعلام کرد حبیبی آینده دار است و او را به تیم‌ ‌ملی آورد. ما هم در رقابت‌های اوپن به دنبال چنین کشتی‌گیرانی بودیم اما به شخصه کشتی‌گیر خوب و شش دانگی را پیدا نکردند.

وی خاطر نشان کرد: البته ممکن است کادر فنی تیم‌ ‌ملی چند نفری را پیدا کرده باشند که بتوانند به تیم‌ ‌ملی بیایند. روی هم رفته این رقابت‌ها کار بسیار خوبی است و راه را برای خیلی از جوانان باز کرده است. درب‌های تیم‌ ‌ملی به روی همه نفرات شایسته باز شده و جوانان باید از این فرصت استفاده کنند. امیدوارم در سال‌های بعدی جوانان ما بتوانند از برگزاری رقابت‌های اوپن به بهترین شکل استفاده کنند.

ملاقاسمی در ادامه‌ گفت‌وگو با ایسنا، درباره علل مخالفت شورای فنی با سرمربیگری فرشاد علیزاده در تیم‌ ‌ملی نوجوانان،  اظهار کرد: فرشاد علیزاده پسر بسیار خوب و اخلاق مداری است. این موضوع را تمام اعضای شورای فنی تایید کردند و بر آن صحه گذاشتند، اما ما همگی عاشق کشتی هستیم و اگر با این سن و سال و موهای سپید دو، سه ساعت در جلسه شورای فنی می نشینیم و بحث می‌کنیم به خاطر این است که کشتی یک گام به جلو برود. بر همین اساس به خاطر تجربیاتی که داریم باید بررسی کنیم تا بهترین نفرات را برای تیم‌های ملی انتخاب کنیم. علیزاده مدتی به خاطر دوستی با محمد بنا کمک مربی تیم‌ ‌ملی شد، اما من ناظر شورای فنی در تیم‌ ‌ملی بودم و می دیدم که این بچه مدام روی تشک راه می رفت و اصلا در قبال بنا نمی‌توانست کاری را انجام بدهد.

عضو شورای فنی کشتی فرنگی افزود: شورای فنی پس از بحث و بررسی‌های صورت گرفته به این نتیجه‌ رسید که علیزاده توانایی لازم برای سرمربیگری تیم‌ ‌ملی را ندارد، اما حسن بابک مدیر تیم‌ ‌ملی اعلام کرد سوریان گفته که به علیزاده در این راه کمک می‌کند. پازاج هم در جواب بابک، گفت‌: این دلیلی نمی‌شود که ما به خاطر این که سوریان چنین نظری دارد، بخواهیم علیزاده را انتخاب کنیم و مهم این است شخصی که انتخاب می‌شود از چه جایگاهی برخوردار است.

به‌ هر حال همگی اعضای شورای فنی به غیر از مشتاقی که رای ممتنع داشت در صورت جلسه امضا کردیم که مخالف استخدام علیزاده به عنوان سرمربی تیم‌ ‌ملی هستیم، اما این که چرا در نهایت او انتخاب شد این بود که حسن بابک، مدیر تیم‌ ‌ملی اصرار داشت که من فقط با علیزاده می‌توانم کار کنم. او اعلام کرد که با خیلی‌ها صحبت کرده است، اما علیزاده بهترین فردی است که می‌توانم با او کار کنم و در این راه کمک خواهم کرد.

وی افزود: اعضای شورای فنی نیز مثل رقابت‌های  المپیک ریو که همه کارها را به دست بنا داده بود، این بار نیز کلیه مسئولیت را به بابک سپردیم و گفتیم تمام باخت و برد بر گردن شما است و هر کاری دوست داری انجام بده تا تیم‌ ‌ملی به موفقیت برسد. خادم هم کاملا تابع تصمیم شورای فنی بود و هیچ نظر موافق و یا مخالفی نداشت. باید ببینیم سوریان در اردوی تیم‌ ‌ملی حاضر می‌شود یا نه. یا این که بابک چه راهکاری دارد تا  تیم‌ ‌ملی به موفقیت برسد. آرزوی همه ما موفقیت تیم‌ ‌ملی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha