• دوشنبه / ۴ دی ۱۳۹۶ / ۱۴:۲۹
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 96100402037
  • خبرنگار : 71474

مدیرعامل شرکت آزادراه تهران- شمال خبر داد

قطعه ۱ آزادراه به نوروز می‌رسد اگر ...

قطعه ۱ آزادراه به نوروز می‌رسد اگر ...

مدیرعامل شرکت آزادراه تهران- شمال معتقد است شانس آن وجود دارد که قطعه نخست این آزادراه در نوروز سال ۹۷ زیر بار ترافیک برود.

به گزارش ایسنا، مهران اعتمادی در نشستی اظهار کرد: در حال حاضر پیشرفت قطعه نخست آزادراه تهران- شمال به حدود ۸۹ درصد رسیده است و این دیدگاه را داریم که در صورت انجام مقدمات لازم این قطعه با پیشرفت ۹۵ درصدی در عید ۱۳۹۷ به بهره‌برداری برسد. البته هنوز این موضوع در حال بررسی است ولی برنامه ما به زیر بار ترافیک بردن آن در نوروز سال آینده است.

وی درباره آخرین وضعیت قطعه دوم این آزادراه نیز بیان کرد: این قطعه خوشبختانه به مرز پیشرفت ۲۰ درصدی رسده و تونل مهم البرز نیز که در این بخش قرار دارد، در مسیر شرقی حدودا ۸۰ درصد پیشرفت کرده است. با همکاری میان دولت بنیاد مستضعفان و قوه قضاییه تراز ارتفاعی مسیر در قطعه دوم بالاتر رفته که این مسئله باعث شد اختلاف با معارضان محلی به حداقل برسد و سرعت کار نیز افزایش پیدا کند.

مدیرعامل شرکت آزادراه تهران- شمال معتقد است در صورت اجرایی شدن برنامه‌ها طبق شرایط فعلی می‌توان انتظار داشت قطعه دوم نیز ظرف دو سال و نیم آینده به بهره‌برداری برسد و فعلا این قطعه به جاده اصلی کندوان متصل شود تا تعیین تکلیف قطعه سوم در دستور کار قرار گیرد.

اعتمادی آخرین وضعیت قطعه سوم این آزادراه را نیز این گونه توضیح داد که با فاینانس ۱.۲ میلیارد یورویی که مذاکرات آن با کشورهای ایتالیا، چین و کره جنوبی ادامه دارد، این قطعه نیز آغاز به کار خواهد کرد و انتظار داریم تا پایان سال جاری تعیین تکلیف شود. اولویت ما استفاده از پول و پیمانکار ایرانی است اما در حالت دیگر ممکن است مجری ایرانی ۵۱ درصد از سهم و طرف خارجی ۴۹ درصد از سهم کار را در اختیار گیرد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۳۰۰۰ میلیارد تومان از سوی دولت و بنیاد مستضعفان به این پروژه تزریق شده است، گفت: تا پایان سال ۱۳۹۵، تراز هر دو طرف نزدیک به هم و حدود ۵۰-۵۰ درصد است و هر یک از آنها بر اساس اعلام سازمان حسابرسی حدودا ۱۵۰۰ میلیارد تومان در این پروژه آورده داشته‌اند.

مدیرعامل شرکت آزادراه تهران- شمال درباره گمانه‌زنی‌هایی که مبنی بر تحویل اراضی این آزادراه به بنیاد مستضعفان بوده نیز تصریح کرد: در طول آزادراه زمینی به ما تحویل نمی‌شود و در طول این مسیر ممکن است چند نقطه به عنوان مجتمع رفاهی در نظر گرفته شود که آنها نیز ضوابط خاص خود را خواهند داشت. البته جدای از آن یک سری اراضی در تعهد دولت قرار دارد تا اگر آورده آنها پاسخگوی نیاز مالی آزادراه نباشد، این زمین به بنیاد برسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۶-۱۰-۰۴ ۲۰:۲۳

بازهم واگذاری اراضی ملی به یک ارگان؟؟؟؟؟

avatar
۱۳۹۶-۱۲-۰۶ ۱۶:۳۰

بزرگترین معضل عدم پیشرفت این آزادراه که موجب توقف کار در بیشتر نقاط پروژه گردیده ملکهای شخصی افراد میباشد که هر روز بر قیمت آن افزوده میشود کاش قبل از شروع پروژه ها تا قبل از اینکه شاهد افزایش قیمت املاک شویم مسیر کاره پیمانکاران را آزاد کنیم بعد به فکر شروع پروژه باشیم که تا این حد شاهد رشد قیمت این چنین املاک طول مسیر نباشیم

avatar
۱۳۹۶-۱۲-۰۶ ۱۷:۵۷

همه اش وعده سر خرمن به مردم میدین بگید پول نداریم تمومش کنیم مردمم راحت کنید

avatar
۱۳۹۷-۰۱-۱۵ ۱۱:۰۸

سلام...هنوز فازدوم بزرگراه تمام نشده، در شهرهای بلده و یوش چون در مسیر قرار دارند قیمتهای زمین مرغوب بیداد میکند...! چون این مناطق بخصوص بلده با دوهزار متر ارتفاع از سطح دریا و آب و هوای بکر کوهستانی یک لواسان قشنگتر دیگر است،،،