به گزارش ایسنا، براتعلی اسدزاده ضمن اعلام این مطلب و با بیان اینکه برای ساخت تله کابین در واحد علوم و تحقیقات اهداف گوناگونی در نظر گرفته شده است، گفت: علاوه بر تسهیل در تردد دانشجویان واحد، کاهش مصرف سوختهای فسیلی در واحد علوم و تحقیقات که خود پرچمدار دانشگاه سبز است، از مهمترین اهداف احداث تله کابین در این واحد دانشگاهی محسوب میشود.
مدیرکل پروژههای عمرانی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد با اشاره به آغاز ساخت سامانه تله کابین در خرداد ماه 1394، افزود: تاکنون عملیات ساختمانی دو ایستگاه از 4 ایستگاه موجود به اتمام رسیده و 2 ایستگاه باقیمانده نیز حدود 60 درصد پیشرفت فیزیک داشته است. با تکمیل این دو ایستگاه و انجام تنظیمات نهایی و تست سرد، سامانه تله کابین واحد علوم و تحقیقات آماده بهرهبرداری خواهد شد.
اسدزاده، زمان دقیق بهرهبرداری از تله کابین واحد علوم و تحقیقات را در صورت ایفای به تعهدات از طرف پیمانکار، تأمین اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل سامانه، مساعد بودن شرایط جوی در فصل زمستان و عدم بروز مشکلات فنی احتمالی، تا پیش از آغاز سال 1397 عنوان کرد.
وی گفت: سامانه تله کابین واحد علوم و تحقیقات به طول تقریبی 1800 متر در محدوده بین ساختمان علوم انسانی 1 تا ساختمان فرهیختگان با اختلاف ارتفاع 600 متر با تعداد 74 کابین و ظرفیت جابجایی 2000 مسافر در ساعت، ساخته شده است.
وی افزود: این سامانه در مجموع دارای چهار ایستگاه است که ایستگاه اول واقع در ساختمان علوم انسانی 1، ایستگاه دوم بین ساختمان دانشکده مدیریت و ساختمان اساتید و کتابخانه مرکزی دکتر حبیبی، ایستگاه سوم در ضلع جنوبی دانشکده فنی و مهندسی و ایستگاه آخر واقع در ساختمان فرهیختگان است.
مدیرکل پروژههای عمرانی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد با بیان اینکه پروژه تله کابین واحد علوم و تحقیقات در حد یک فاز پیشبینی شده است، خاطرنشان کرد: شهرداری تهران مطالعاتی در خصوص امکان توسعه این سامانه به سمت مقاصد مختلفی نظیر ایستگاه 7 تله کابین توچال و مرقد مطهر امامزاده داود (ع) انجام داده است.
به گزارش روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات، اسدزاده در پایان اظهار داشت: طبق تصمیمات اتخاذ شده مدیران واحد علوم و تحقیقات، مقرر است تنها پرسنل و دانشجویان واحد بتوانند از سامانه تله کابین استفاده کنند.
انتهای پیام
نظرات