• پنجشنبه / ۳۰ آذر ۱۳۹۶ / ۰۹:۴۱
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 96093016947
  • خبرنگار : 71533

ادامه پیام‌های تسلیت در پی درگذشت آیت‌الله حائری شیرازی

ادامه پیام‌های تسلیت در پی درگذشت آیت‌الله حائری شیرازی

شخصیت‌ها و نهادهای سیاسی در پی درگذشت آیت الله حائری شیرازی پیام تسلیت جداگانه‌ای صادر کردند.

به گزارش ایسنا، متن این پیام جامعه روحانیت مبارز به شرح زیر است:

باسمه الغفور

إنما یخشی الله من عباده العلما، (فاطر-آیه 28)

رحلت عالم ربانی، معلم اخلاق، عارف جلیل القدر و مجاهد عظیم الشأن مرحوم حضرت آیه الله محی الدین حائری شیرازی را به محضر حضرت بقیه الله الأعظم ارواحنا فداه و مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید و حوزه های علمیه و مردم شریف استان فارس و خانواده معزز و مکرم ایشان تسلیت عرض می کنیم.

مرحوم حائری شیرازی متفکری ژرف اندیش و صاحب نظر بخصوص در علوم انسانی و تربیتی بودو در مقام عمل با مجاهدت، ایثار و ساده زیستی نمونه یک انسان متعالی، نیک اندیش، مبتکر و مفید برای جامعه انقلابی و اسلامی ایران در ابعاد گوناگون بود. عاش سعیداً و مات سعیداً.

بی شک فقدان چنین ستارگانی ضایعه ای جبران ناپذیر برای امت اسلامی است که امیدواریم شاگردان و دوستداران این عبد صالح بخصوص فضلاء و طلاب حوزه های علمیه راه این بزرگ را تداوم بخشند.

از خداوند متعال غفران و رحمت برای آن عالم وارسته و صبر و اجر برای همه بازماندگان بخصوص فرزندان ارجمندش و عزت و سرافرازی و عافیت برای ملت شریف ایران خواستاریم.

***

پیام تسلیت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
(انا لله و انا الیه راجعون)
 

خبر ارتحال عالم فرزانه حضرت آیت‌الله آقای حاج شیخ محمد صادق (محی‌الدین) حائری شیرازی، نماینده سابق ولی فقیه دراستان فارس و عضو اسبق مجلس خبرگان رهبری موجب تأثر و تألم فراوان گردید.


این عالم وارسته، انقلابی و متعهد، از مبارزین فعال و برجسته در نهضت امام خمینی(رحمه‌الله علیه) و انقلاب اسلامی به شمار می رفت و در این مسیر متحمل رنج های فراوان زندان، شکنجه و تبعید شد. این استاد برجسته اخلاق که سالها حضور پر ثمری در جایگاه امامت جمعه شیراز داشت، در مسجد، مدرسه و بر منبر خطابه با بیانی زیبا و غنی، سعی وافری در ترویج معارف اسلام ناب محمدی(صلی الله علیه و آله و سلم) داشت، و در طول عمر پر برکت خویش جمع کثیری از مردم و طلاب را از معارف مکتب اهل بیت(علیهم السلام) بهره مند ساخت.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم رحلت این عالم مجاهد و انقلابی را به محضر حضرت بقیة‌الله الاعظم(عجل‌الله‌ تعالی فرجه الشریف)، مقام معظم رهبری«مدظله العالی»، مراجع معظم تقلید«دامت برکاتهم»، حوزه های علمیه و مردم شریف استان فارس، فرزندان محترم و دیگر بازماندگان آن فقید سعید تسلیت عرض نموده، رحمت و مغفرت الهی برای آن عالم ربانی و صبر و اجر برای مصیبت دیدگان از خداوند متعال مسألت می نماید.
 

و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته
محمد یزدی
رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

***

پیام تسلیت رئیس دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به مناسبت درگذشت آیت الله حائری شیرازی

 
در پی در گذشت آیت الله حائری شیرازی،  پرویز داوودی رئیس دفتر رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، پیام تسلیتی صادر کرد.

متن این پیام به شرح زیر است:

«انالله و اناالیه راجعون»

خبر ارتحال عالم جلیل القدر ، حضرت آیت الله حائری شیرازی موجب تاثر و تالم گردید.
اینجانب این ضایعه را به مقام معظم رهبری ( دام ظله )، مردم مومن و انقلابی ایران و بیت شریف ایشان تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال علوّ درجات ایشان را مسألت می نمایم.

***

هم‌چنین وزیر کشور با صدور پیامی به شرح زیر  درگذشت آیت الله حائری شیرازی را تسلیت گفت

بسمه تعالی

بیت محترم و معزز حضرت آیت الله حائری شیرازی

سلام علیکم

با نهایت تاسف و تاثر ضایعه درگذشت روحانی مبارز، انقلابی و یار صدیق امام (ره) و مقام معظم رهبری، عالم جلیل القدر و دانشمند حضرت آیت الله حائری شیرازی که عمر شریف خود را صرف اعتلا و سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی، حوزه‌های علمیه و مدارس علوم دینی نمود را صمیمانه تسلیت و تعزیت عرض نموده از درگاه قادر متعال برای آن مرحوم، رحمت و علو درجات و برای آن بیت مکرم و محترم صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت دارم.

عبدالرضا رحمانی فضلی


پیام تسلیت دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به مناسبت درگذشت آیت الله حائری شیرازی

در پی در گذشت حضرت آیت الله حائری شیرازی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، پیام تسلیتی صادر کردند. متن پیام بدین شرح است:

«انالله و اناالیه راجعون»

عالم جلیل القدر و مجاهد زاهد و خستگی ناپذیر، یار دیرین و صدیق و وفادار امام راحل و مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله آقای حاج شیخ محی الدین حائری شیرازی، پس از عمری تلاش و مجاهدت در راه نشر معارف نورانی و حیات بخش اسلام، به زیارت حضرت حق، بار یافت.
بی تردید خدمات این شخصیت ممتاز، برگ زرینی از تاریخ پرافتخار روحانیت تشیّع است.

مرحوم آیت الله حائری شیرازی علاوه بر حضور در عرصه مبارزات قبل از پیروزی انقلاب و خدمات گوناگون پس از استقرار نظام اسلامی، در طول دوران دفاع مقدس نیز از هیچ تلاشی در حمایت از صحنه های نبرد، مضایقه نکرد و اینجانب از حضور صمیمانه این مجاهد والامقام و اندیشمند خستگی ناپذیر در جبهه ها و در جمع فرماندهان، خاطرات فراوانی دارم.

این ضایعه را به محضر مبارک حضرت ولی عصر (عج)، مقام معظم رهبری، مراجع عالیقدر تقلید، حوزه های علمیه، مردم شریف و وفادار استان فارس و به بیت مکرم و به عموم ارادتمندان و دست پروردگان ایشان تسلیت عرض نموده، از درگاه حضرت حق، برای آن فقیه پارسا و مجاهد، علو درجات و برای عموم بازماندگان، صبر و اجر و دوام توفیق، طلب می کنم.

 دستیار و مشاو عالی فرمانده معظم کل قوا طی پیامی درگذشت آیت الله حائری شیرازی را تسلیت گفت

سردار سرلشکر پاسدار دکتر سید یحیی صفوی ، دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری طی پیامی درگذشت  مرحوم مغفور آیت الله  حاج شیخ    محی الدین حائری شیرازی را تسلیت گفت.

متن پیام به شرح زیر می باشد:

انَا لله و اِنَا الیه راجِعون
خانواده محترم مرحوم آیت الله  حاج شیخ محی الدین حائری شیرازی

سلام علیکم ؛
خبر ارتحال مرحوم مغفور آیت الله  حاج شیخ    محی الدین حائری شیرازی (عضو سابق مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه سابق شیراز) واصل و موجب تألم خاطر گردید.
 فقدان آن عالم وارسته، مجاهد فی سبیل الله که پدری مهربان و با تقوی بود و سالیانی را در سِلک روحانیت منشاء خدمات خالصانه و عمری را به زُهد و پارسایی و عشق و ارادت به خاندان اهل بیت  سلام الله علیهم  خصوصاً حضرت اباعبدا... الحسین  علیه السلام  سپری و عاقبت در "ایام ربیع الثانی" جهان فانی را وانهاد و با عشق دیدار حضرت حق به دیار باقی شتافت؛ ضایعه جبران ناپذیری است که جز  با صبر و پناه بردن به ایزد منان التیام نمی یابد.
درود و تحیت حضرت حق بر آن عالم با تقوی، خردمند، شجاع، دلباخته ولایت فقیه و استاد اخلاق که از مبارزان قبل از انقلاب بوده و پس از عمری مجاهدت و تلاش در مسیر آرمان‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس   و خدمتی خالصانه در راه خدا سپری نمود و با تلاشی بی وقفه در سنگر امامت جمعه شهر شیراز و نمایندگی مجلس خبرگان رهبری و ترویج فرهنگ اسلام ناب محمدی،گویای خستگی ناپذیریی آن عالم عامل عارف  بود.  
اینجانب مصیبت وارده را به بازماندگان تسلیت عرض نموده و از آستان ربوبی برای آن فقید سعید، علو درجات و هم نشینی با حضرت اباعبدا... الحسین  علیه السلام ، صلحا و صدیقین و برای خانواده محترم و سایر بازماندگان سوگوار پاداش صابرین توأم با سلامت و سعادت مسئلت می نمایم. 
 

سرلشکر پاسدار سیّد یحیی صفوی
دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا

پیام تسلیت قالیباف در پی درگذشت "آیت‌الله حائری شیرازی"

بسم الله الرحمن الرحیم
 
انالله و اناالیه راجعون
 
خبر درگذشت فقیه مجاهد آیت‌الله حائری شیرازی موجب تأسف و تأثر فراوان شد. آن عالم فرزانه عمر خود را در راه خدمت به اسلام و انقلاب صرف نمود. آن مرد مجاهد، همواره در طول مبارزات ملت ایران با رژیم ستمشاهی، در کنار حضرت امام(ره) بود و پس از انقلاب نیز یار امام و رهبری و خدمتگزار صادقی برای انقلاب بود. به یاد دارم ایشان یکی از علمایی بود که بارها به جبهه‌ها سر می‌زد.
ضمن عرض تسلیت علّو درجات را برای آن عالم مجاهد و صبر و اجر فراوان را برای بازماندگان ایشان از خداوند متعال خواستارم.

سرلشکر باقری ارتحال آیت‌الله حائری شیرازی را تسلیت گفت

سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پی ارتحال آیت‌الله حائری شیرازی، پیام تسلیتی به شرح زیر صادر کرد:


انا لله و انا الیه راجعون

اذا مات العالم الفقیه ثلم فی الاسلام ثلمه لایسدها شیء

ارتحال عالم ربانی، فقیه پارسا آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی از روحانیون برجسته و یاران صدیق امام (ره)، انقلاب و رهبری معظم انقلاب موجب تأثر و تألم گردید.

حضور عالمانه و شجاعانه آن اندیشمند بزرگ و مجاهد فی سبیل‌الله در نهضت امام خمینی (ره) و نقش آفرینی‌های ارجمند و مؤثر در پیشبرد اهداف آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، ترویج علوم و معارف قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) تلاش خستگی ناپذیر بیست و هفت‌ساله در جایگاه رفیع امامت جمعه شهر شیراز و نمایندگی ولی فقیه در استان شهید پرور فارس و همچنین چندین دوره نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری فراموش ناپذیر آن عالم فرزانه و شخصیت معنوی و اخلاقی را در زمره‌ی برجستگان و مفاخر سلسله جلیله روحانیت در میهن اسلامی قرار داد.

خدمات بی‌بدیل این شخصیت وارسته در کرسی‌های اندیشه ورزی و نظریه پردازی و نیز تعامل با نسل جوان آثار ماندگار و الهام بخشی به ودیعه نهاده است که با همت علاقه‌مندان وی می‌تواند سالیان سال منشأ خیر و برکت برای جامعه اسلامی و حوزه‌های علمیه قرار گیرد.

اینجانب با تسلیت این ضایعه بزرگ به پیشگاه حضرت ولی عصر (عج) و نایب بر حقش مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا امام خامنه‌ای عزیز (مدظله‌العالی)، روحانیت معزز و حوزه‌های علمیه، مردم شریف انقلابی و ولایت‌مدار استان فارس و بیت مکرم آیت‌الله حائزی شیرازی، از درگاه ایزد منان علو درجات و رحمت واسعه الهی برای آن فقید سعید و صبر و اجر بی‌پایان برای بازماندگان و علاقمندان وی مسئلت می‌نمایم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha