• شنبه / ۲۵ آذر ۱۳۹۶ / ۱۴:۲۵
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 96092513758
  • خبرنگار : 30054

«سیمبیوز ۲» خودروی ۵ سال آینده رنو

«سیمبیوز ۲» خودروی ۵ سال آینده رنو

اگر قرار باشد خودروها نیز مانند فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی ورژن دو و سوم داشته باشند، سیمبیوز ۲ رنو یکی از آنهاست. همان خودروی مفهومی جالبی که امسال و چند ماه پیش در نمایشگاه خودرویی فرانکفورت به نمایش درآمد و ذهن را به یاد "ترزور" این کمپانی می‌اندازد.

به گزارش سرویس بازار ایسنا، بنابر اعلام نگین خودرو، به نقل از سایت تخصصی "درایو مگ" آمریکا، اینک رنو یک مدل واقعی‌تر از این خودرو را معرفی کرده که احتمالا به صورت یک مدل تولیدی در ۵ سال دیگر ارائه می‌شود.

این خودرو یک الکتریکی خودران است. دو ویژگی‌ که این روزها هر خودروی معمولی را به چالش می‌کشند.  دو موتور الکتریکی این خودرو در محور عقب نصب شده‌اند و با استفاده از فناوری‌های ارائه شده در سامانه تحرک، از نوع منحصر به فرد رنو که باعث پویایی و داینامیک بیشتر خودرو می‌شوند.

در نسخه‌ اولیه‌ای که رنو آن را در تیزرها و نمایش‌هایش  به تصویر می‌کشد، نسخه اولیه ۵۰۰ کیلووات قدرت و گشتاور ۶۶۰ نیوتن‌متری را از خود به نمایش می‌گذارد. خروجی‌ که معادل ۴۹۰ اسب‌بخار به شمار می‌آید. البته رنو ادعا می‌کند این قدرت بیشتر خواهد شد و با اعداد ارائه شده از سوی رنو شتاب صفر تا صد این خودرو به ۶ ثانیه زمان نیاز دارد.

خودران‌ها در دنیای امروز درجات مختلفی دارند. بیشتر خودران‌های امروز به نظارت کاربر نیاز دارند. بسیاری از کارشناسان دنیای خودرو نیز، سپردن تمامی مسئولیت‌های حرکت به خودران‌ها را کاری خطرناک عنوان کرده‌اند. با  این حال رنو ادعا می‌کند، سیمبیوزش به سطح ۴ خودرانی مجهز است و می‌تواند بدون نظارت کاربر انسانی براند. بنابراین می‌توان ترکیب فناوری به کار رفته در این خودرو را مدبرانه دانست. خودرو سرعتش را با توجه به خودرو پیش‌روی خود تنظیم می‌کند و بین خطوط می‌راند. همچنین امکان سبقت گرفتن این خودرو با توجه به شرایط مناسب، از دیگر خودروها وجود دارد.

 با چنین فناوری‌ خودرو قطعا به دهه‌ بعد تعلق خواهد گرفت. خودرویی سبز که به دلیل الکتریکی بودن از دوستداران محیطزیست محسوب می‌شود. باتری‌های ۷۲ کیلوواتی روی این خودرو نصب شده‌اند و امکان نصب مدل‌های ۱۰۰ کیلوواتی نیز در آنها وجود دارد. رنو ادعا می‌کند بیش از ۸۰ درصد از این باتری‌ها کمتر از نیم ساعت شارژ می‌شود. اما رنو در خصوص این موضوع که چه میزان مسافت را می‌توان با یک بار شارژ طی کرد جزئیاتی را مطرح نکرده است.

آئرودینامیک نیز مبحث مهمی است. ورودی هوای عمودی، بادگیرهای جانبی و اسپویلرهای روی سقف به قابلیت‌های آئرودینامیکی این خودرو کمک بیشتری می‌کنند. اسپویلرهای روی سقف به صورت خودکار در حالت داینامیکی بیرون می‌آیند.

دوربین‌های جانبی به عنوان آینه متعارف بغل کار می‌کنند و دوربین‌های عقب نیز در خودرو با کیفت زیاد به کار رفته‌اند.

اینک در حال رفتن به دوره‌ای هستیم که خودروها بوی آینده می‌دهند. سیمبیوز نیز احتمالا یکی از اولین خودروهای دهه آینده خواهد بود که در اواخر ۲۰۲۲ یا اوایا ۲۰۲۳ به خیابان‌های جهان ورود پیدا می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha