• شنبه / ۲۵ آذر ۱۳۹۶ / ۱۴:۲۱
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 96092513753
  • منبع : نمایندگی سمنان

اولویت‌های شهردار جدید سمنان اعلام شد

اولویت‌های شهردار جدید سمنان اعلام شد

ایسنا/سمنان شهردار جدید سمنان از احیای بافت تاریخی و نوسازی بافت فرسوده و کوچه‌باغ‌های شهر سمنان به‌عنوان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های مدیریت شهری جدید این شهر در چهار سال پیش‌رو نام برد.

به گزارش ایسنا، «سیدمحمد ناظم رضوی» در این آیین معارفه خود که با حضور استاندار، نماینده مردم، اعضای شورا و دیگر مسئولان سمنانی برگزار شد، اظهار کرد: احیای بافت‌های ارزشمند تاریخی و باغ‌های پیرامونی شهر می‌تواند در رونق گردشگری و بسترسازی بهتر برای فعالان اقتصادی و اشتغالزایی در مرکز استان موثر باشد.

وی توسعه سرانه فضای سبز شهر سمنان را از دیگر اولویت‌های شهرداری سمنان برشمرد و افزود: توسعه فضای سبز در سمنان نیازمند بسترسازی بیشتر برای استفاده از آب‌های نامتعارف و از جمله فاضلاب شهری است.

شهردار جدید سمنان تصریح کرد: توسعه سرانه فضای سبز در سمنان نیازمند تعریف منابع آبی جدید برای شهرداری سمنان است.

«ناظم رضوی»، بر ضرورت زیباسازی منظر شهری مرکز استان تأکید و خاطرنشان کرد: زیباسازی فضای شهری، پیاده‌راه‌سازی، توسعه فرهنگ دوچرخه‌سواری و کاهش استفاده از خودروهای آلاینده از سرفصل‌های مهم در برنامه‌های شهرداری سمنان است.

وی، با بیان این‌که شهرداری وظیفه قانونی در قبال ایجاد اشتغال ندارد، گفت: با این وجود شهرداری می‌تواند در حوزه بسترسازی برای ایجاد اشتغال و توسعه سرمایه‌گذاری و به‌ویژه در دو حوزه گردشگری و تحقق اقتصاد مقاومتی نقش‌آفرینی کند.

شهردار جدید سمنان، با بیان این‌که برنامه‌های شهرداری سمنان مبتنی بر پژوهش خواهد بود از همه پژوهشگران، نخبگان و فعالان حوزه شهری خواست شهرداری را در این حوزه یاری رسانند.

وی بر ضرورت چابک‌سازی شهرداری و ارتقاء بهره‌وری در این نهاد شهری تأکید و خاطرنشان کرد: شهرداری در این دوره به‌دنبال چابک‌سازی و تسریع در فرآیند خدمات‌رسانی به شهروندان از طریق برون‌سپاری برخی کارها و تلاش در راستای تحقق دولت الکترونیک و شهر هوشمند در سمنان است.

 ناظم رضوی، با بیان این‌که دولت تدبیر و امید به‌ویژه در دولت دوازدهم نگاه ویژه‌ای به قوانین شهرداری‌ها دارد از این رویکرد درست دولت روحانی به‌عنوان یک فرصت برای شورای پنجم و شهرداری‌ها در سراسر کشور یاد کرد و افزود: باید از این فرصت در جهت رشد و توسعه شهری سمنان نهایت استفاده را ببریم.

وی از شهرداری‌ها به‌عنوان ویترین خدمات نظام به مردم نام برد و یادآور شد: همین ویژگی رسالت و وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند. ضمن این‌که شهرداری‌ها به‌عنوان نهادی که بیشترین سطح تماس مستقیم با مردم را دارد نقش مهمی در جلب رضایت عمومی دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha