• چهارشنبه / ۲۲ آذر ۱۳۹۶ / ۰۹:۲۷
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 96092212013
  • خبرنگار : 71186

خودروسازان سوار بر بی‌کیفیت‌ها می‌تازند!

خودروسازان سوار بر بی‌کیفیت‌ها می‌تازند!

خودروهای سایپا ۱۳۱، سایپا ۱۳۲، تیبا، تیبا هاچ‌بک، ساینا (محصولات سایپا)، پژو ۴۰۵ خراسان (ایران خودرو خراسان) و لیفان ایکس‌۶۰ (کرمان موتور) همچنان در پایین‌ترین سطح کیفی تولید می‌شوند.

به گزارش ایسنا، بررسی گزارش ارزیابی کیفیت خودروهای تولیدی در آبان ماه امسال نشان می‌دهد که خودروسازان همچنان به تولید خودروهای بی‌کیفیت خود ادامه می‌دهند.

این خودروها شامل سایپا ۱۳۱، سایپا ۱۳۲، تیبا، تیبا هاچ‌بک، ساینا، پژو ۴۰۵ خراسان و لیفان ایکس‌۶۰ هستند که تنها یک ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب کرده‌اند.

در مدل ارزیابی کیفیت خودروهای داخلی این محصولات بسته به کیفیت خود یک تا پنج ستاره کسب می‌کنند. یک ستاره پایین‌ترین سطح کیفی و پنج ستاره بالاترین سطح کیفی را نشان می‌دهد.

از سال گذشته ایسنا برای اولین بار مطرح کرد که حدود ۱۰ مدل از خودروهای داخلی در پایین‌ترین سطح کیفی قرار داشته و تنها یک ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب کرده‌اند بنابراین تولید آنها باید متوقف شود.

در آن زمان سلسله گزارش‌هایی در تحلیل وضعیت کیفیت خودروهای داخلی منتشر شده و در گفت‌وگو با کارشناسان به نقد کیفیت این محصولات پرداخته شد. موضوع محوری مطرح شده در این سلسله گزارش‌ها این بود که تولید خودروهای بی‌کیفیت (تک ستاره) باید متوقف شود.

انتشار این گزارش‌ها و مطرح کردن مطالبه مصرف‌کنندگان و کارشناسان از وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) و شرکت‌های خودروسازی سرانجام حدود سه ماه پیش به نتیجه رسیده و مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران اعلام کرد که براساس تصمیم جدید وزارت صمت؛ تا انتهای سال جاری تولید خودروهای تک ستاره متوقف خواهد شد.

وزارت صنعت، معدن و تجارت به خودروسازان اولتیماتوم داده که تنها تا پایان امسال وقت دارند کیفیت محصولات بی‌کیفیت خود را به سطح کیفی حداقل دو ستاره ارتقاء دهند در غیر این صورت باید از ابتدای سال آینده (۱۳۹۷) تولید این خودروها را متوقف کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۶-۰۹-۲۲ ۱۰:۵۷

پراید را عشق است اگر ایمن نیست حداقل موتور خوبی داره و تعمیراتش هم ارزان است اما مثلا من 206 داشتم طی سه سال 4 میلیون هزینه تعمیراتش کردم در حالیکه فقط 40 هزارتا باهاش رفتم بیش از 8 میلیون ضرر کردم. ماشین های گرانتر ایرانی کیفیت ماندگار ندارند یعنی اینقدر استهلاک دارند که بعد از دو سه سال باید بفروشی و خریدار جدید باید همش خرجش کنه

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۲۲ ۱۸:۲۲

لطفا" دولت و مجلس هدف سوخت مصرفی را سی ان جی قرار دهد و متناسب با این هدف تولید و پیشرفت صنعت خودرو و همچنین واردات خودرو را سیاست گذاری کند

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۲۳ ۱۲:۲۸

به خاطر این که نه مدیریت بلدین ونه صنعت داریم همه چیز مان ورداتی هست.