شهرام آزادی در گفتوگو با ایسنا در پاسخ به اینکه بررسی گزارشهای ارزیابی کیفی خودروهای داخلی نشان میدهد که ایران خودرو، سایپا، مدیران خودرو و کرمان خودرو، ماهها و بلکه سالها است که برخی محصولاتشان را در پایینترین سطح کیفی تولید میکنند و ارتقایی در کیفیت این محصولات صورت نگرفته است، اظهار کرد: پایین بودن کیفیت خودروهای تک ستاره به چند عامل اصلی از جمله قدیمی بودن طراحی و پایین بودن کیفیت ماشینآلات و فنآوری تولید این خودروها باز میگردد.
وی با بیان اینکه افزایش کیفیت خودروهایی که در سطح کیفی تک ستاره قرار دارند نیاز به سرمایهگذاری کلان و صرف زمان زیادی دارد، خاطرنشان کرد: در این شرایط صرف سرمایههای کلان برای ارتقای کیفیت این خودروها منطقی نبوده و بهتر است که با خودروهای جدید جایگزین شوند.
عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی ادامه داد: خودروهای تک ستاره عمر خود را کرده و به انتهای عمر خود نزدیک شدهاند بنابراین صرف هزینههای جدید برای افزایش کیفیت آنها چندان منطقی نبوده و این سرمایهها باید صرف تولید خودروهای جدید و با کیفیت شود.
وی تصریح کرد: خودروسازان باید با بهرهگیری از شرایط پسا برجام بر تولید خودروهای جدید و با کیفیت تمرکز کنند که البته برخی خودروسازان بزرگ این کار را کردهاند و به دنبال جایگزینی خودروهای قدیمی با خودروهای جدید هستند.
به گزارش ایسنا، بررسی جدیدترین گزارش ارزیابی کیفیت خودروهای داخلی (اردیبهشت ماه ۱۳۹۶) نشان میدهد که همچون ماههای پیش از آن برخی از خودروهای تولیدی از سوی ایران خودرو، سایپا، مدیران خودرو و کرمان خودرو همچنان در پایینترین سطح کیفی و با همان کیفیت سابق تولید میشوند.
در مدل ارزیابی کیفیت خودروهای داخلی، این محصولات بسته به کیفیت خود یک تا پنج ستاره کسب میکنند. یک ستاره پایینترین سطح کیفی و پنج ستاره بالاترین سطح کیفی را نشان میدهد.
انتهای پیام
نظرات