• یکشنبه / ۱۹ آذر ۱۳۹۶ / ۱۱:۳۶
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 96091910002
  • خبرنگار : 71368

سالاری تأکید کرد

لزوم توجه به تقسیم‌بندی جدید مناطق در اصلاح ساختارهای شهرداری

لزوم توجه به تقسیم‌بندی جدید مناطق در اصلاح ساختارهای شهرداری

رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران، ری و تجریش بر لزوم توجه به تقسیم‌بندی مناطق شهرداری تهران با در نظر گرفتن بخشنامه اصلاح ساختار شهرداری که از سوی نجفی شهردار تهران صادر شده تأکید کرد.

به گزارش ایسنا، محمد سالاری صبح امروز در نطق پیش از دستور خود در شورای شهر تهران با اشاره به لزوم اصلاح ساختار سازمانی شهرداری تهران گفت: شهروندان تهرانی با حضور چشمگیرشان بر پای صندوق‌های رأی، پیام تغییرات اساسی در شیوه مدیریت شهر تهران را اعلام کردند و با این حضور گسترده‌شان نشان دادند که از رویه‌های گذشته در پایتخت ناراضی هستند.

وی با بیان اینکه همه می‌دانند که در دوره مدیریت گذشته مجموعه قابل توجهی از پروژه‌های عمرانی در حال انجام بود، گفت: در این مدت 100 روزه در ارزیابی رویکردهای مدیریت شهری باید بازنگری صورت گیرد و فضای شفاف‌تری را ایجاد کنیم.

رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران، ری و تجریش با بیان اینکه در اصلاح امور و تحقق پیام تغییر شهروندان هیچ‌گونه تعارضی با شهردار و مدیران شهرداری ندارد، گفت: در مجموعه تذکرات و بحث‌های کارشناسی که در فرآیند بررسی طرح‌ها، لوایح و گزارش‌ها ایجاد می‌شود، بدون مصلحت‌اندیشی سیاسی و صرفا بر مبنای اصول شهر و شهروندان وارد می‌شویم.

سالاری با بیان اینکه انتصابات شهردار مبتنی بر مطالبات افکار عمومی بوده و از آن حمایت می‌کنیم، گفت: از آنجایی که اشکالاتی وجود داشته، در انتصابات پیام اعتراض خود را به صورت شفاهی اعلام کردیم و این در حالی است که مجموعه‌ای از طرح‌ها و پیشنهادات درخصوص اصلاح رویه‌ها و فرآیندها رانت‌زا و فسادانگیز ارائه شده است.

وی با بیان اینکه برخی اقدامات شهردار منتخب شورای شهر تهران صدور بخشنامه حوزه شهرسازی و معماری مناطق در راستای تحقق پیام تغییر مردم در تمکین به قانون و طرح تفصیلی به عنوان اسناد فرادستی صورت گرفته است، گفت: ابلاغ بخشنامه توقف صدور هولوگرام و نیز توقف شیوه عملکرد کارگزاری‌های شهرداری نشان از درک عمیق پیام تغییر بود که در راستای فسادستیزی و رانت‌زدایی از فرآیندهای عملیات مالی شهرداری تهران بسیار موثر بوده است.

رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران، ری و تجریش با اشاره به صدور بخشنامه اصلاح ساختار سازمانی شهرداری تهران گفت: این بخشنامه در مقایسه با بخشنامه‌های قبلی تفاوت‌های قابل توجه و قابل تأملی دارد برهمین اساس باید زوایای پیدا و پنهان برخی محورهای این بخشنامه بررسی شود.

سالاری در تشریح این موضوع به لزوم تغییر بازنگری در محدوده مناطق 22 گانه توجه شود، گفت: چراکه معتقدیم تقسیم نامتوازن مناطق از لحاظ وسعت و جمعیت باعث بروز مشکلاتی شده است ضمن اینکه در حال حاضر با پدیده‌ای مواجه هستیم که آموزش و پرورش، شرکت گاز، سازمان آب، شرکت برق و... نیز برای خود منطقه‌بندی‌هایی دارند که متناسب با منطقه‌بندی‌های شهرداری نیست.

وی با بیان اینکه مناطق شهرداری تهران از نظر وسعت و جمعیت کاملا متفاوت هستند، گفت: مناطق 1، 2، 4 و 22 بیش از 62 کیلومتر مربع مساحت داشته و بزرگترین مناطق را دارند اما از سوی دیگر مناطق 10 و 17 کمترین مساحت را یعنی 9 کیلومتر دارند که کوچکترین مناطق به حساب می‌آیند و این در حالی است که باید این روند تغییر کند.

رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران، ری و تجریش با بیان اینکه چند رویکرد در تقسیم‌بندی مناطق وجود دارد، گفت: تقسیم تهران به 17 منطقه، به 15 منطقه و یا به 7 حوزه پیشنهاد شده است که به نظر می‌رسد شهرداری تهران در فرآیند اصلاح ساختار شهرداری تهران توجه کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha