به گزارش سرویس بازار ایسنا، بنابر اعلام بانک پاسارگاد، در این مراسم که با حضور فلاح جوشقانی معاون وزیر و رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، براری معاون امور دولت، مجلس و استانها، رشیدیان استاندار خراسانرضوی، تقیزاده خامسی شهردار مشهد مقدس، آلشیخ معاون شهردار مشهد، مجید قاسمی مدیرعامل بانک پاسارگاد و مدیران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مسئولان استانداری و شهرداری، اعضای شورای شهر، مقامات محلی و مدیران بانکپاسارگاد و شرکت ایرانسل، در محل تالارشهرداری برگزار شد، کیف پول همراه پاسارگاد معرفی شد.
فلاح جوشقانی معاون وزیر و رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، گفت: امروزه فناوری وجه تمایز در همه کسب و کارهاست که با رعایت اصل استفاده از ظرفیتهای فناوری، نوآوری و خلاقیت مطمئناً کسب و کار را متمایز خواهد کرد. در سالهای اخیر در حوزه ICT و زیرساختهای فناوری اطلاعات در کشور رشد چشمگیری داشتهایم. با توجه به تحولات دولت الکترونیک در آینده، در همه عرصهها از جمله بانکداری کاملاً منطبق بر ICT خواهیم بود.
وی ادامه داد: در حوزه خدمات پرداخت همراه (کیف پول همراه) سه ذینفع اصلی داریم؛ اپراتورهای تلفنهمراه (تأمین کننده بستر امن و زیرساختها)، بانکها (ارائه خدمات پولی) و رگولاتورها (در این خدمت: بانک مرکزی و سازمان ارتباطات و تنظیمات مقررات رادیویی). برای بهبود خدمات، تعامل رگولاتورها ضرورت دارد و در بحث پرداخت همراه، خوشبختانه این تعامل در حال بهبود است.
فلاح ضمن تشکر ویژه از بانک پاسارگاد گفت: سیاست کلی وزارت فناوری اطلاعات، حمایت است؛ تا به اهداف وزارت ارتباطات در برنامه ششم جامه عمل بپوشانیم. ما با تعامل با رگولاتورهای مالی مثل سازمان بورس و بانک مرکزی و بانکها از جمله بانک پاسارگاد فضا را برای توسعه خدمات آماده میکنیم.
رشیدیان، استاندار خراسانرضوی، عنوان کرد: خوشحالیم که در راستای رشد علم و فناوری و ایجاد شهر هوشمند برای بیش از ۲۷ میلیون زائر و شهروندان این شهر گام برداشتهایم. شهر مقدس مشهد اکنون شهری فراملی است و آیینه توانمندیهای ایران بزرگ است و با همراهی بخشهای بزرگ کشور مثل بانکها، میتوانیم برای رفع نیازهای مردم و زائران، از این ظرفیتها بهرهمند شویم. امیدواریم با همدلی و همراهی دولت و بخش خصوصی افقهای روشنی را پیشروی رشد و توسعه کشور بگشاییم.
تقیزاده خامسی شهردار مشهد مقدس با ارائه توضیحاتی پیرامون هوشمندسازی شهر مشهد عنوان کرد: امروز اولین گام را به سوی شهر هوشمند برداشتهایم و این اقدام توسط یکی از قویترین بانکهای کشور، بانک پاسارگاد و با همکاری اپراتوری مطرح و وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات صورت گرفته است. بال دیگر این شهر هوشمند شهروندان هستند که آموزش شهروندان، به عنوان گام دیگری در جهت تأمین زیرساختهای دیگر شهر هوشمند مورد توجه ماست.
وی در ادامه با تشکر از مدیرعامل بانک پاسارگاد گفت: وی یکی از توانمندترین مردان بانکی ایران است که همواره با جذب نیروهای مستعد و خلاق، نوآوریهایی را ایجاد کرده است. باعث افتخار است که شهر مشهد به عنوان اولین شهر انتخاب شده و امیدواریم توسعه خدمات ادامه یابد.
آل شیخ، معاون شهرداری مشهد، در ادامه با اشاره به همکاری سه مجموعه بانک پاسارگاد، شرکت ایرنسل و شهرداری مشهد در به ثمر رساندن کیپاد گفت: بانک پاسارگاد مجموعهای پیشرو است که از ۷ سال پیش با پروژه هوشمندسازی شبکه حمل و نقل و بلیط الکترونیکی با وی همکاری داشتهایم و این مجموعه به عنوان پیشگام خدمات الکترونیک کشور، با ۴میلیون کارت صادر شده و ۲.۵میلیون کارت فعال، حدود۴۰۰ میلیون تراکنش سالانه را راهبری میکند و این عملیات بدون خطا پیش رفته است. همچنین مجموعه ایرانسل با ارایه زیرساخت ارتباطات و تنوع خدمات متناسب با حوزه شهری همکاری خوبی دارد و شهرداری مشهد نیز با شعار شهر هوشمند فعالیت میکند.
وی ادامه داد: هوشمندسازی شهر فعالیتی ناظر بر چالشهای محوری شهر را شامل میشود که عمدتاً پاسخهایی متناسب با تکنولوژیهای روز را میطلبد. خطای کمتر، دقت بیشتر و تسهیل فرایندها از مزایای استفاده از این تکنولوژیهاست و ما در نظر داریم ۶۰درصد مراجعات را از طریق اپ شهروندی انجام بدهیم و عمده فعالیتها را از این طریق به سامان کنیم.
معاون شهرداری مشهد با اشاره به مزایای راهاندازی روش پرداخت در چند بخش، تصریحکرد: تسهیل حضور زائران (برای استفاده از خدمات ناوگان شهری)، در کل ناوگان خدمات شهری مشهد فعال شده است. همچنین امروز کیف پول همراه پاسارگاد برای تمامی ورودیهای مراکز تفریحی و خدماتی که پیش از این از منکارت استفاده میکردند، فعال شده است.
مدیرعامل بانک پاسارگاد، با اشاره به پیشینه هفت ساله ارائه خدمات منکارت در شهر مشهد، اظهارداشت: خدمات کیپاد برای اولین بار در ایران و خاورمیانه ارایه میشود و این خدمت میتواند به عنوان تحولی در عرصه پرداخت خرد مطرح شود.
وی با اشاره به امکان توسعه این خدمت در دیگر شهرها با وجود فراهم شدن زیرساختها، افزود: البته خدمات کیپاد فقط برای مردم مشهد نیست و این خدمات برای تمام مردم ایران است چرا که هر ایرانی سالانه یک یا دو بار به شهر مشهد سفر میکند و به نوعی این خدمات به تمام مردم کشور ارایه میشود.
قاسمی در ادامه تصریح کرد: در سال ۱۳۸۴ اولین شعبه بانک پاسارگاد در جوار بارگاه حرم مطهر امام رضا (ع) افتتاح شد و ما همواره با توسل به آن حضرت در کمال تواضع و فروتنی کوشیدهایم که بهترین خدمات را مطابق با تکنولوژیهای روز به مردم شریف ایران ارائه کنیم.
وی با تأکید بر لزوم توجه به فناوریهای نو ادامه داد: بحث نوآوری و استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات میتواند سطح زندگی مردم را ارتقا دهد و ما بر این اساس در شعبههای بانکی خود نیز تحول ایجاد خواهیم کرد. در حال حاضر ۹۶ درصد تراکنشهای بانک پاسارگاد به صورت پرداخت مجازی انجام میشود و این نشان از عملکرد موفق ما در این زمینه دارد.
مدیرعامل بانک پاسارگاد با اشاره به افتخارات متعدد این بانک بیان کرد: بحث آموزش همواره از اولویتهای ما بوده و با توجه به ضرورت آموزش کارآمد، تمامی شعبههای بانک پاسارگاد به ویژه در حوزه خدمات الکترونیک و بانکداری مجازی در این زمینه فعال هستند.
زهرا میرحسینی، معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک پاسارگاد، ضمن اشاره به خدمات الکترونیکی جدید بانک پاسارگاد، به عنوان بانکی تحول آفرین، گفت: در استراتژیهای کلان بانک پاسارگاد، راهبرد مبتنی بر خدمات بانکی، در زنجیره ارزش کامل دیده شده است.
وی با ارائه آمارهایی در خصوص تراکنشهای آنلاین ادامه داد: ۱.۲ میلیارد تراکنش خرید از طریق کارتخوانهای فروشگاهی در ماه مهر و ماهانه ۸۰۰ میلیون تراکنش با مبلغ کمتر از ۲۵ هزار تومان از طریق بسترهای آنلاین بانکها پردازش میشود. ۶۵ درصد تراکنشها مبلغی کمتر از ۲۵ هزار تومان دارند و تراکنشهای آنلاین هزینه زیادی را بر اقتصاد ملی وارد میکنند. بنابراین ما با ورود به این حوزه در جهت رشد اقتصاد ملی گام برمیداریم.
میرحسینی ضمن اشاره به مزایای کیف پول آفلاین موبایلی از جمله سرعت بالاتر، امنیت و سهولت بیشتر افزود: با کیف پول آفلاین الکترونیک انجام تراکنشهای پرداخت خرد با حداکثر مبلغ ۵۰ هزار تومان صورت میپذیرد و این کیف پول جایگزین اسکناس، سکه و کارت بانکی میشود و این امر مطابق با الزامات بانک مرکزی به ویژه قوانین مبارزه با پولشویی و سپرده قانونی انجام میشود.
وی تصریح کرد: هم اکنون ۲۲۰۰ دستگاه اتوبوس، ۱۰۵ گیت قطار شهری و ۴۶ گیت BRT برای استفاده از کیپاد تجهیز شدهاند و همچنین ۳۵۰ کارتخوان فروشگاهی در مشهد برای این منظور فعال هستند و در نظر داریم تا پایان سال ۹۶، بیست هزار کارتخوان فروشگاهی در مراکز خردهفروشی به این مجموعه افزوده شود.
وی توسعه پذیرندگی حمل و نقل در سایر شهرها، توسعه پذیرندگی در اماکن عمومی، افزایش کارتخوانهای فروشگاهی در هر شهر و افزایش خدمات و استفاده از بستر ایجاد شده برای توسعه خدمات به مشتریان را از توسعههای آتی برشمرد. کیف پول همراه پاسارگاد با نام تجاری کیپاد در هر شهری که امکان آن فراهم شود به عنوان یکی از حلقههای زنجیره تحول دیجیتال ایفای نقش خواهد کرد و برای اولین بار در سطح ملی بر روی موبایل انجام میگیرد.
باقر صمدی مدیرکل بازاریابی ایرانسل، با اشاره به توسعه خدمات این شرکت بر مبنای نیازهای مشتریان، به حوزه NFC پرداخت و گفت: فناوری ارتباط بیسیم از راه نزدیک است و ما با اختصاص یک فضای امن و قابل برنامهریزی در سیمکارت، با ارائه این فضا به بانک پاسارگاد و شهرداری مشهد در این پروژه همکاری داشتهایم.
وی مزایای NFC را این چنین برشمرد: کمک به اقتصاد ملی از طریق کاهش کارمزدهای تحمیلی به بانکها، کاهش هزینههای خرید و چاپ کارتهای پلاستیکی، عدم نیاز به باجهها و دستگاههای فیزیکی به منظور شارژ کیف پول الکترونیکی، کاهش هزینههای تقلبات احتمالی به علت عدم خرید بلیت و...
صمدی ادامه داد: کیف پول همراه، دسترسی به کاربران جهت اطلاع رسانی و یا تدوین برنامههای وفاداری را امکانپذیر میکند. در صورت مفقودی کارتهای پلاستیکی، پول شارژ شده درحساب کاربر نیز از بین خواهد رفت، در صورتی که در کیف پول موبایلی امکان بازگشت پول وجود خواهد داشت.
وی با اشاره به اقدامات ایرانسل در حوزه فناوری اطلاعات گفت: راهاندازی خدمات پرداخت از طریق سیم کارت NFC برای اولین بار در سطح خاور میانه توسط ایرانسل و مجموعه پاسارگاد انجام گرفته و در سطح کشور قابل اجراست.
انتهای پیام
نظرات