• پنجشنبه / ۱۶ آذر ۱۳۹۶ / ۱۹:۵۰
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 96091608711
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

معاون استاندار آذربایجان شرقی:

جهاددانشگاهی در زمینه آسیب‌های اجتماعی پژوهش‌های کاربردی انجام دهد

جهاددانشگاهی در زمینه آسیب‌های اجتماعی پژوهش‌های کاربردی انجام دهد

ایسنا/آذربایجان شرقی معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی گفت: معتقدم پژوهشگران جهاددانشگاهی در زمینه آسیب‌های اجتماعی به صورت جدی کار پژوهشی و مطالعه ‌کاربردی انجام دهند به طوری که پژوهش‌ها نباید در قفسه‌ها باقی بماند بلکه باید تمامی آنها در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی عملیاتی شوند.

به گزارش ایسنا، دکتر رحیم شهرتی فر در دیدار با رئیس و معاونین سازمان جهاددانشگاهی استان اظهار کرد: در ارتباط باکاهش آسیب‌های اجتماعیٍ، اداره کل امور اجتماعی استانداری قراردادهایی تنظیم کرده است که دراین راستا با جهادانشگاهی نیز همکاری دارند.

وی در خصوص فعالیت‌های جهاددانشگاهی در خصوص انرژی‌های خورشیدی با بیان اینکه ادارات  و ارگان‌های دولتی باید نسبت به صرفه جویی در مصرف برق، اهتمام جدی ورزند، اظهارکرد: بی شک انرژی خورشیدی درتامین روشنایی مدارس، مساجد، ادارات و سازمان‌ها مقرون به صرفه است، به عنوان مثال انجمن اولیا و مدارس می‌توانند با یکدیگر بسیج شده و با تامین اعتبار، برق مدرسه را از محل انرژی خورشیدی تامین کنند. جهت اجرای این طرح در سازمان‌ها می‌توان از مشوق‌هایی نیز بهره برد.

 جعفرمحسنی، رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با بیان اینکه جهاددانشگاهی درحوزه ‌آسیب‌های اجتماعی وعلوم انسانی به عنوان بازوی علمی‌می‌تواند نقش موثری درجامعه ایفا کند، اظهارکرد: جهاددانشگاهی در بحث پژوهش و فناوری ازجمله راه اندازی نیروگاه خورشیدی در استان گام موثری برداشته است. راه اندازی نیروگاه خورشیدی، به عنوان پتانسیلی جهت بهره برداری مردم، ادارات و بخش خصوصی از انرژی پاک در استان به شمار می‌رود. دراین نیروگاه به صورت آنلاین برق تولید شده و به شبکه سراسری برق کشور تزریق می‌شود و مورد استفاده ‌همگان قرار می‌گیرد.

محسنی بابیان اینکه کمیته امداد امام خمینی(ره) قم از طرح نصب پنلهای خورشیدی جهت توانمندسازی خانواده‌های بی بضاعت استفاده می‌کند، عنوان کرد: مقرر شده خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد بانصب پنل‌های خورشیدی درخانه های خود، برق تولید کرده و آن را به شبکه سراسری برق عرضه کنند و ماهانه تا سقف یک میلیون تومان درآمدزایی داشته باشند. 

وی افزود: سال ۸۸ سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی برای اولین بار در کشور، سیستم‌های بادی و خورشیدی یک کیلوواتی را راه اندازی کرده که امروز نیزدر اکثر نقاط کشور مورد استفاده‌ بهینه قرار می‌گیرد.

محسنی در ادامه با اشاره به فعالیت های این نهاد در خصوص درمان ناباروری گفت: مراکز درمان ناباروری جهت درمان افرادی که بامشکل ناباروری درگیر هستند، راه اندازی شده است. در کشور ما حدود ۲۲ درصد زوجین دارای مشکل ناباروری هستند، درحالیکه این تعداد در جهان ۱۵ درصد به ثبت رسیده است.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha