• چهارشنبه / ۱۵ آذر ۱۳۹۶ / ۱۲:۱۸
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 96091508195
  • خبرنگار : 71592

گروه‌های فلسطینی خواهان "خشم سراسری" علیه اقدامات آمریکا شدند

گروه‌های فلسطینی خواهان "خشم سراسری" علیه اقدامات آمریکا  شدند

نیروها و گروه‌های ملی و اسلامی فلسطین در راستای مخالفت با تصمیم واشنگتن برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، از خشم سراسری در فلسطین خبر دادند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، نیروها و گروه‌های ملی و اسلامی فلسطین در بیانیه‌ای در پی نشست فوق‌العاده خود در روز سه شنبه که جهت بررسی "مواضع خصومت‌آمیز آمریکا درباره مردم فلسطین" به ویژه احتمال انتقال سفارت آمریکا به قدس و اعلام آن به عنوان پایتخت اسرائیل و بسته شدن دفتر سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) در واشنگتن برگزار شد، ضمن محکوم کردن اقدامات برنامه‌ریزی شده آمریکا درباره قدس اعلام کردند که انتقال سفارت آمریکا به قدس عرصه را برای رویارویی سیاسی، میدانی و غیره در همه سطوح بازخواهد کرد، چراکه قدس خط قرمز ملت‌های عربی و اسلامی است.

طبق این بیانیه، روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه روزهای خشم ملی سراسری در فلسطین و برگزاری تجمع در مراکز همه شهرها و اعتصاب در برابر سفارت‌خانه‌ها و کنسول‌های آمریکایی است.

همچنین نیروهای ملی فلسطین از برگزاری راه‌پیمایی در روز پنجشنبه خبر دادند که از  ۱۲ ظهر در شهر رام الله آغاز می‌شود.

این گروه‌ها خواهان تاکید بر مخالفت فلسطینیان مسلمان و مسیحی با سیاست‌های خصومت‌آمیز آمریکا و اعلام مخالفت قاطعانه با انتقال سفارت واشنگتن به قدس طی خطبه‌های نماز جمعه و یکشنبه در مساجد و کلیساها شدند.

براساس این بیانیه، گروه‌های ملی از فلسطینیان در داخل و خارج خواستند برای مقابله با تلاش‌های دولت آمریکا درباره قدس دست به اقدام ملی گسترده‌ای بزنند.

این گروه‌ها متعهد شدند، برای دفاع از حقوق مردم فلسطین به نهادهای قانونی بین‌المللی از جمله دادگاه کیفری بین‌المللی و نهادهای قضایی دیگر مراجعه کنند.

از سوی دیگر، در اعتراض به تصمیمات آمریکا درباره قدس، در قبه راحیل درگیری‌هایی صورت گرفت.

در قبة راحیل واقع در بیت لحم درگیری‌ها و اعتراضاتی توسط فلسطینی‌ها رخ داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha