• سه‌شنبه / ۱۴ آذر ۱۳۹۶ / ۰۹:۲۱
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 96091407526
  • خبرنگار : 71474

صورت مساله جدیدی که پاک شد!

خودروهای داخلی ایمن نیستند؛ ماشین وارد کنید

خودروهای داخلی ایمن نیستند؛ ماشین وارد کنید

رییس سازمان راهداری که در طول روزهای گذشته اظهارنظرش درباره کاهش سرعت مجاز در جاده‌ها سروصدای زیادی به پا کرده بود، این بار در اظهاراتی جدید اعلام کرده که باید شرایط ورود خودروهای خارجی تسهیل شود.

به گزارش ایسنا، یکی از اصلی‌ترین مشکلاتی که در طول سال‌های گذشته سازمان راهداری با آن دست و پنجه نرم کرده، فاصله قابل توجه میان قیمت تمام شده خودروهای بین شهری جدید با نرخ خریداری خودروهای فرسوده بوده است؛ مشکلی که در طول پنج سالی که از مدیریت کشاورزان در این سازمان می‌گذرد هرگز راه‌حلی برای آن مطرح نشده و همچنان بسیاری از راننده‌ها برای نوسازی خودروهای خود با اما و اگرهای جدی مواجه هستند.

در شرایطی که سازمان راهداری هنوز نتوانسته راه‌حلی برای مساله قبلی پیدا کند، این بار رییس این سازمان به حوزه خودروهای شخصی ورود کرده و در رابطه با آن اظهاراتی عجیب داشته است.

کشاورزیان اعلام کرده که در حال حاضر خودروهای تولید داخل کمترین ایمنی را در بین خودروهای جدید دارند و نمی‌دانیم باید چه فکری به حال خودروهای غیرایمن کنیم.

این مقام مسئول تصمیم گرفته در پاسخ‌ به این مساله صورت را به طور کامل پاک کند و تمام آنچه در صنعت خودروی ایران هزینه شده را به راحتی کنار بگذارد. کشاورزیان به وزیر اقتصاد پیشنهاد داده که تعرفه واردات خودرو کاهش یابد تا مردم بتوانند خودروهای ایمن سوار شده و به این ترتیب خسارت شرکت‌های بیمه کاهش یابد.

هرچند باید این صحبت رییس سازمان راهداری را از این منظر بررسی کرد که نگرانی او درباره ایمنی خودروها به سلامت مردم باز می‌گردد یا به هزینه شرکت‌های بیمه، این سوال اصلی را نیز باید بیان کرد که آیا صنعت خودروی ایران که برای چند دهه هزینه‌های زیادی را به خود دیده و شرکت‌های گسترده‌ای در آن فعال هستند باید به این راحتی کنار رفته و جای خود را به رقبای قدرتمند خارجی دهد؟

هرچند افزایش کیفیت خودروهای داخلی یکی از دغدغه‌های اصلی مردم است، اما آیا صرف کاهش تعرفه واردات خودرو می‌تواند راه‌حلی بلندمدت و قابل اتکایی برای این معضل باشد؟

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۶-۰۹-۱۴ ۰۹:۲۹

واقعیت رو گفته. نتیجه این همه هزینه در صنعت خودروسازی چه خروجی برای مملکت داشته؟ صنعتی که با یک تحریم از هم می پاشد و هزینه آن را مردم متوسط به پایین می دهند متاسفانه

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۱۴ ۱۰:۴۶

آره دیگه خبرنگار جان تو ایران مهم هزینه کردن شرکتهاست نه جون مردم

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۱۴ ۱۱:۰۳

بهترین کار برای کاهش هزینه های تولید و اداره این کارخانه ها و کم نمودن هزینه های بیمه و جانی و مالی مردم و تعمیرات و .... هزار تا مورد دیگه که ارتباط مستقیم با کیفیت نا مطلوب این خودروها دارد ، بستن درب کارخانه این سازندگان و واگذاری اون به صنعت گران خارجی با حفظ همین نیروها و کارگران مفید اون بوده و همچنین با عادلانه کردن تعرفه واردات ، خودروهای روز و ایمن هم وارد تا فضا رقابتی و انحصاری نباشد و دولت هم از کنارش درآمد خودشو داشته باشه ، بازی با کلمات نرخ سوخت و .... عوام فریبی بیش نیست ، به امید جمع شدن مافیای دولتی در این حوزه

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۱۴ ۱۲:۵۸

دقیق و درست است. ایرانی لایق بهترین هاست.

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۱۴ ۲۱:۰۰

خودروسازی ایران شکست خورده است و چهل سال هست درجا می زند الان وضع بدتر شده است شده اند مونتاژچی اشغالهای چینی. کدام صنعت ؟ صنعت صنعت می کنید.

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۱۷ ۱۰:۱۴

اگه تعرفه خودرو بیاد پایین پس چطوری از مردم بدبخت پول زور گرفته شه ،اول جایگزینش رو پیشنهاد بده(پول زور) بعد بیا بگو تعرفه بیاد پایین،این حرف شما مساوی است با فحش به مسئولین زورگیر ...

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۲۰ ۱۱:۲۸

یک کلام ، مسولین یاد گرفتن مردم و روز به روز بدبخت تر بکنند چرا شما فکر می کنید دولت به فکر جان شماست؟