• سه‌شنبه / ۷ آذر ۱۳۹۶ / ۱۳:۱۸
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 96090703415
  • خبرنگار : 30054

مالزی؛ سرزمینی به زیبایی ابریشم و چشم‌گیری آسمان‌خراش‌ها

مالزی؛ سرزمینی به زیبایی ابریشم و چشم‌گیری آسمان‌خراش‌ها

اگر از ترکیب مدرنیته و سنت، لذت می‌برید و از هم‌نشینی طبیعت سبز و زیبا در میان آسمانخراش‌های بلند و مرتفع هیجان‌زده می‌شوید بدون معطلی مسافر مالزی و مهمان این کشور مسلمان شوید.

به گزارش سرویس بازار ایسنا، آژانس مسافرتی مقتدر سیر تابان، به همه‌ علاقمندان به زیبایی‌های سنتی و جذابیت‌های دنیای مدرن پیشنهاد می‌کند که تور مالزی را برای سفر انتخاب کنند و برای رسیدن به این سرزمین برنامه‌ریزی کنند. البته شاید برای برنامه‌ریزی سفر باید هزاران برنامه و دیدار را تنظیم و هماهنگی کنید، هیچ نگران نباشید به‌محض نهایی‌شدن برنامه‌هایتان می‌توانید همسفر تور لحظه آخری مالزی شوید و خاطره‌ خوشی را از سفر به این سرزمین داشته باشید.

کوالالامپور؛ شهر آسمان‌خراش‌های دیدنی

این سفر می‌تواند یکی از بهترین سفرهای خانوادگی شما باشد، بیشترین مراکز و جاذبه‌های گردشگری در مالزی برای اوقات شیرین خانواده‌ها در کنار فرزندانشان طراحی شده و حتی برای تفریح و هیجان فرزندانتان برنامه‌ریزی کرده‌اند.

خب به‌طور طبیعی هر مسافری که با تور کوالالامپور به پایتخت مالزی می‌رسد بی‌درنگ برنامه‌ای برای بازدید از این برج‌های دو قلوی شهر هماهنگ می‌کند، مکانی که در این سال‌های اخیر یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری مالزی شده‌اند. دو برج ۴۵۲ متری که در ارتفاع ۱۷۵ متریشان از سطح زمین توسط یک پل شیشه‌ای به یکدیگر متصل می‌شوند، تا سال ۲۰۰۴ به عنوان بلندترین سازه‌ ساخته شده به دست بشر به حساب می‌آمدند اما بعد از این سال جایگاهشان را به برج‌ خلیفه‌ در دبی دادند.

وقتی عظمت این سازه‌ ساخت بشر را به فرزندانتان نشان دادید، می‌توانید آنها را به تم‌پارک جمع و جور، سالن‌های سینما و مرکز بازی که در طبقه‌ چهارم این برج پیش‌بینی شده ببرید. در اینجا مرکز اکتشافات هم قراردارد که نوجوان می‌توانند با تاریخچه‌ زمین و عصری که دایناسورها در آن زندگی می‌کردند، آشنا شوند و نیز اطلاعاتی درباره‌ فضا و فضانوردی پیدا کنند.

در همان برنامه‌های تفریحی که در میان شهر می‌گذارید بد نیست سری هم به بوکیت بینتانگ خیابان اصلی کوالالامپور بزنید. طول این خیابان را رستوران‌ها و کافه‌های شیک و زیبا پر کرده‌اند و شما می‌توانید در سفرتان شب‌ها را با خیال راحت در این خیابان قدم بزنید.

مراکز خرید هیجان‌انگیز برای شما و فرزندانتان

در همان حال که مشغول قدم زدن هستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم طعم غذاهای سنتی و متفاوت مالزی را هم حتما امتحان کنید. اگر در منوی رستورانی چشمتان به «باتو مانگ ساتای» خورد، سفارش دهید.

ساتای کباب غذای خوشمزه‌ای است که روی آتش و سیخ‌های چوبی پخته می‌شوند. برای طعم‌دار شدن‌ این کباب‌ها از پیاز و سس‌های متنوع و انواع ادویه‌ها استفاده می‌کنند. این غذا به صورت سنتی روی ساقه‌های بامبو به سیخ کشیده می‌شده است البته شاید کمی بعید باشد امروز هم بتوانید ساتای پخته شده روی ساقه‌ بامبو را پیدا کنید.

اما اگر طعم غذای مالزی را به‌خاطر سپردید، به مراکز خرید دیدنی و جذاب کوالالامپور سر بزنید. جایی که بیشتر از آن که شما بهترین فرصت را برای خرید داشته باشید، لحظات خوش برای فرزندانتان به یادگار می‌گذارد.

مرکزخرید برجایا تایمز اسکوئر یکی از دیدنی‌های کوالالامپور است که علاوه بر تنوع محصولات و فروشگاه‌ها، بزرگ‌ترین شهربازی سرپوشیده‌ شهر را هم در دل خود دارد. در طبقه‌ آخر مرکزخرید این شهربازی امکانات و بازی‌های ویژه‌ای برای کودکان، نوجوانان و حتی بزرگسالان دارد.

اگر از فضای مدرن و دنیای پیشرفته خسته شدید و می‌خواهید کمی به طبیعت و دنیای واقعی پناه ببرید. به شما پیشنهاد می‌کنیم به هیچ‌عنوان بازدید از باغ‌وحش کوالالامپور را از دست ندهید. این باغ‌وحش یکی از معروف‌ترین پارک‌های وحش آسیا است که در آن 5000 حیوان مختلف از دسته‌های گوناگون پستانداران، پرندگان، خزندگان و ماهی‌ها زندگی می‌کنند. در این باغ‌وحش شما در کنار لذت بردن از زندگی کنار حیوانات زیبا، از معماری ویژه‌ آن هم شگفت‌زده می‌شوید.

برنامه‌ سفر شما می‌تواند طولانی‌تر از بازدید از کوالالامپور باشد و شما به دیگر شهرهای دیدنی مالزی هم سر بزنید. اما پیش از اینکه پایتخت را ترک کنید، پیشنهاد می‌کنیم به فکر سوغاتی باشید و از صنایع‌دستی اینجا غافل نشوید.

پارچه‌هایی رنگارنگ و زیبا با تار و پودی در هم تنیده و مقاوم، یکی از اصلی‌ترین سوغاتی‌های این کشور زیباست. پارچه‌هایی از ابریشم و پنبه و طلا. به‌طورکلی کار با دست و طراحی‌های سنتی مالزی بسیار چشم‌گیر است یکی دیگر از سوغاتی‌های مشهور این شهر صندل‌های دست‌دوز هنری است که به یونیا معروف و البته اندکی گران است. این صندل‌ها که دست دوز هستند با طرح‌های زیبای پرندگان و گل‌ها تزئین شده‌اند.

لنکاوی؛ منطقه‌ رازآلود دیدنی

حالا که از کوالالامپور خداحافظی کردید می‌توانید در جایی ویژه در این کشور اقامت داشته باشید. لنکاوی منطقه‌ رازآلودی در شمال غربی مالزی است. این منطقه یکی از دنج‌ترین گردشگاه‌های مالزی برای اقامت کردن است . هتل‌های پنج ستاره و اقامتگاه‌های جنگلی این منطقه در سرتاسر مالزی جزو بهترین‌ها هستند.

شاید بد نباشد یک یا حتی چند شب را در داتای که در واقع یک هتل پنج ستاره در میان جنگل است، اقامت کنید. اینجا با ۱۲۵ ویلا و سوئیت لوکس، در واقع اقامتگاهی به یادماندنی است.

اگر در اینجا مقیم شدید، می‌توانید تفریحات هیجان‌انگیزی را هم تجربه کنید. پاراشوت‌سواری یکی از ویژه‌ترین تفریح‌های اینجاست در این تفریح جذاب ابتدا آموزش کوتاهی می‌بینید و سپس همراه با نکات ایمنی شما را سوار پاراشوت می‌کنند، این پاراشوت با حرکت قایقی که شما را با طناب به خود وصل کرده آرام آرام از زمین جدا می‌شود و به آسمان می‌رود. جدا از هیجان این سواری، منظره‌ زیبای ساحل یکی از بهترین بخش‌های آن است. برای همین اصولا مسافران پاراشوت علاقه‌ای ندارند که دوباره به زمین برگردند.

کمی از هیجان فاصله بگیرید و راهی پنانگ شوید. جزیره‌ای زیبا و دیدنی که شما می‌توانید در کنار آرامش و زیبایی محیط، از دیدنی‌های شگفت‌انگیز جزیره لذت ببرید.

پل پنانگ یکی از دیدنی‌های گردشگری است این پل که ۵.۱۳ کیلومتر طول دارد طولانی‌ترین پل مالزی و یکی از طولانی‌ترین پل‌های جهان به حساب می‌آید. این پلِ روی آب، جزیره را به سرزمین اصلی متصل می‌کند و چشم‌انداز زیبایی از بندر و شهر به بازدیدکنندگانش ارائه می‌دهد.

سنگاپور؛ دنیای تکنولوژی و تفریحات شبانه

یکی از ویژگی‌های سفر به مالزی این است که شما می‌توانید با تور کوالالامپور سنگاپور، یکی از دیدنی‌ترین شهرهای آسیا را هم ببینید و جاذبه‌های تماشایی آن را به‌خاطر بسپارید.

سنگاپور هم مثل مالزی یکی از بهترین مقاصد گردشگری خانوادگی است. یکی از ویژگی‌های این شهر این است که از مسافران و گردشگران پذیرایی خوبی می‌کنند.

مثلا موزه ArtScience با برنامه‌های متنوع که از موسیقی و جشن تا پرفورمنس‌های مالتی‌مدیا را شامل می‌شود، لحظاتی به یادماندنی برای شما و خانواده‌تان رقم می‌زند.

حتی فرزندان شما با دیدن اجراهایی که با استفاده از سالن‌های تاریک، نور و رنگ‌های شب‌تاب اجرا می‌شوند به وجد آمده و از حضور در این بخش لذت می‌برند. از جذاب‌ترین نکات اغلب این اجراها، شرکت دادن حاضران سالن در جریان نمایش است.

همه این دیدنی‌ها و تنوع برنامه‌هایی که پیش‌روی گردشگران مالزی و سنگاپور است، فرصتی بی‌نظیر برای تجربه کردن شگفتی‌هاست. خاطره‌ این سفر هیچ‌گاه از ذهن مسافران فراموش نمی‌شود همین ویژگی‌ها تور مالزی نوروز ۹۷ از هم‌اکنون مورد استقبال ایرانی‌ها قرار گرفته و بسیاری از مسافران برای تعطیلات عید خود سفر به این سرزمین را برنامه‌ریزی کرده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha