• سه‌شنبه / ۷ آذر ۱۳۹۶ / ۱۰:۲۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 96090703190
  • خبرنگار : 71588

/به روز رسانی شد/

برقراری آتش‌بس در غوطه شرقی سوریه به پیشنهاد روسیه

برقراری آتش‌بس در غوطه شرقی سوریه به پیشنهاد روسیه

در پی پیشنهاد وزارت دفاع روسیه برای برقراری آتش‌بس دو روزه در غوطه شرقی دمشق امروز (سه‌شنبه) این آتش‌بس وارد فاز اجرایی شد.

به گزارش ایسنا، منابع دیپلماتیک در ژنو به روسیا الیوم گفتند، در پی اجرایی شدن آتش‌بس در این منطقه جبهه غوطه‌شرقی شاهد آرامش شده است.

این منابع گفتند، آتش‌بس از ساعت ۹ صبح به وقت محلی اجرایی شد. مخالفان و نیروهای ارتش سوریه هر گونه عملیات علیه یکدیگر را متوقف کرده‌اند.

پیشتر وزارت دفاع روسیه پیشنهادی مبنی پایبندی به آتش‌بس در مناطق کاهش تنش در غوطه شرقی سوریه طی امروز و فردا را مطرح کرده بود.

این وزارتخانه همچنین پیشنهادی را بدون ارائه توضیحات بیشتر، مبنی بر دوری گزیدن ساکنان اردوگاه الرکبان و پناهجویان سوری از منطقه‌ای تحت سیطره آمریکا در مثلث مرزی سوریه، اردن و عراق، مطرح کرد.

از ۱۴ نوامبر غوطه شرقی دمشق در معرض حملات گسترده نیروهای سوریه است که تلاش دارند این منطقه را از کنترل گروه‌های شورشی خارج کنند.

غوطه شرقی  در نزدیکی دمشق، پایتخت سوریه واقع شده که یکی از مناطق کاهش تنش در غرب سوریه است و نیروهای ارتش از سال ۲۰۱۲ میلادی آن را محاصره کرده‌اند، امری که باعث بحران انسانی در این منطقه شده است.

 از سوی دیگر، مرکز آشتی روسیه در سوریه اعلام کرد که بیش از ۵۰ هزار تن در اردوگاه الرکبان در اطراف پایگاه "التنف" آمریکا نیاز مبرمی به کمک‌رسانی‌های انسانی دارند.

ژنرال سرگئی کورالینکو، رئیس مرکز آشتی روسیه در سوریه در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد که واشنگتن، منطقه‌ای ۵۵  کیلومتری در اطراف پایگاه "التنف" را بسته‌اند و بیش از ۵۰ هزار تن محاصره شده‌اند و این افراد به کمک‌های انسانی نیاز دارند.

این مرکز پیشتر پیشنهادی را مبنی بر مشارکت در کمک‌رسانی‌های بشردوستانه به آوارگان اردوگاه الرکبان به فرمانده نیروهای آمریکایی در "التنف" ارائه داده بود.

 مسکو پیشتر نیروهای آمریکایی فعال در سوریه را به مانع‌تراشی در مقابل کمک‌رسانی‌های انسانی به اردوگاه مذکور که حدود ۶۰ هزار آواره در آن در معرض خطر گرسنگی هستند، متهم کرد.

سازمان‌های انسانی، وضعیت انسانی در اردوگاه الرکبان در مرزهای سوریه با اردن را "وخیم و بد" توصیف کرده‌اند که حدود ۵۰ هزار تن با شرایط بد و نامناسبی در آن زندگی می‌کنند.

اردوگاه الرکبان در منطقه امنی در نزدیکی پایگاه آمریکایی‌ها در التنف واقع شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha