• جمعه / ۳ آذر ۱۳۹۶ / ۰۹:۴۴
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 96090301126
  • خبرنگار : 71577

مدیرکل کنترل کیفیت پست خبر داد

پرداخت غرامت مرسولات پستی تا ۶۵۰ هزار تومان

پرداخت غرامت مرسولات پستی تا ۶۵۰ هزار تومان

مدیرکل کنترل کیفیت و عملیات پستی شرکت ملی پست با اشاره به خدمات پرداخت غرامت این شرکت در قبال کلیه مرسولات ثبت شده تا سقف ۶۵۰ هزار تومان، از پرداخت فوری این زیانکرد تا حداکثر ۴۸ ساعت به مشتریان خبر داد.

محمد مقصودی در گفت‌وگو با ایسنا، با ذکر انواع مرسولات پستی، اظهار کرد: هنگام تحویل مرسولات پستی به باجه‌های قبول، رسید خدمات ارائه شده و هزینه‌های مترتبه به همراه شناسه یونیک و اختصاصی مرسوله که حاوی  ۲۰ یا ۲۴ رقم است به مشتری  ارائه می‌شود که در واقع این شناسه ID آن مرسوله است و مشتری با مراجعه به پورتال پست  و یا آدرس http://newtracking.post.ir  قادر است از سرنوشت مرسوله خود و مسیر حرکت و مکان و نام شخص تحویل گیرنده مطلع گردد.

او با بیان این که شرکت ملی پست درباره بسته‌های پستی که شامل بسته کوچک سفارشی، امانات و بسته‌های پیشتاز و ویژه می‌شود، به مثابه سایر اپراتورهای پستی جهانی و بر اساس هزینه تعهد غرامت اجباری اخذ شده در زمان قبول مرسوله، در صورت بروز هرگونه مشکلی اعم از تاخیر، مفقودی، آسیب دیدگی و... نسبت به جبران خسارت وارده به مشتری اقدام می‌کند.

مدیر کل کنترل کیفیت و عملیات پستی شرکت ملی پست با بیان این که معمولا مشتریانی که از خدمات پستی استفاده می‌کنند از وضعیت پرداخت خدمات مرتبط با غرامت نیز اطلاع دارند، گفت: بر اساس تعرفه مصوب کمیسون تنظیم مقررات ارتباطات و سازمان حمایت، واحدهای قبول برای کلیه مرسولات غیر بیمه اظهار شده مبلغ ۶۵۰۰ ریال به عنوان هزینه تعهد غرامت از مشتری اخذ می کنند. بر این اساس در صورت آسیب دیدگی یا مفقودی مرسوله متناسب با قیمت آن تا سقف ۶۵۰ هزار تومان پرداخت می‌شود و با هدف تکریم مشتریان این خسارت حداکثر تا ۴۸ ساعت پس از وصول شکایت از طریق شرکت پست به صاحب مرسوله آسیب دیده پرداخت می گردد.

او اضافه کرد: البته به صورت استثنا در مورد برخی از پرونده های غرامات پستی لازم است تا تحقیقات و بررسی های بیشتری صورت گیرد، هرچند که در این قبیل پرونده‌ها هم سعی شبکه بر پرداخت غرامت در کوتاه ترین بازه زمانی است.

مقصودی در پایان اظهار کرد: در صورتی که مرسوله مشتری بیش از ۶۵۰ هزار تومان ارزش داشته باشد، مشتری می‌تواند در زمان تحویل مرسوله خود به باجه های پستی دولتی و خصوصی، نسبت به بیمه کردن مرسوله خود با پرداخت حدود یک درصد از کل ارزش ریالی مرسوله اقدام کند. همچنین درباره وجوه نقد تا سقف پنج میلیون تومان، اوراق و اسناد بانکی تا ۱۰۰ میلیون تومان، بار انبوه تا ۱۵۰ میلیون تومان و درباره سایر مرسولات مانند گوشی های تلفن همراه نیز تا سقف ۲۰ میلیون تومان از طرف شرکت ملی پست در صورت آسیب دیدگی یا خسارت وارده قابل پرداخت است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha