• دوشنبه / ۱۵ آبان ۱۳۹۶ / ۱۶:۲۴
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 96081509248
  • منبع : نمایندگی خوزستان

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران:

عملیات مهار چاه رگ سفید به خوبی و طبق زمانبندی دنبال می‌شود

عملیات مهار چاه رگ سفید به خوبی و طبق زمانبندی دنبال می‌شود

ایسنا/خوزستان مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران و رئیس ستاد راهبری مهار فوران چاه 147 رگ سفید در این شرکت گفت: روند پیشرفت عملیات اجرایی مهار و کنترل چاه به خوبی و براساس برنامه‌ریزی انجام شده و جدول زمانبندی دنبال می‌شود.

به گزارش ایسنا سپهر سپهری افزود: مهارگران نهایت تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا با توجه به حساسیت کار و حجم آتش، عملیات را در چارچوب استانداردها و رعایت اصول ایمنی اجرا کنند.

وی با اشاره به هماهنگی مطلوب میان متخصصان و کارشناسان شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و این شرکت، تصریح کرد: با همدلی، انسجام و تلاش بی وقفه و شبانه‌روزی کارکنان عملیاتی، فنی و تخصصی و پشتیبانی پیشرفت عملیات رضایت بخش است.

سپهری افزود: براساس آخرین گزارش پیشرفت عملیات، اجرای پوشش ژئو ممبر حوضچه 130هزار بشکه‌ای ذخیره آب که به منظور تامین آب لازم جهت خنک سازی محوطه عملیات در نظر گرفته شده، تکمیل و آبگیری آن به زودی شروع خواهد شد.

رئیس ستاد راهبری مهار فوران چاه 147 رگ سفید در شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به این‌که احداث محل و استقرار پمپ‌های آبرسانی مربوطه تکمیل شده است، افزود: هم اینک ادامه ساخت لوکیشن چاه‌های امدادی A  و  C و ساخت دو محل اردوگاهی برای این چاه‌ها مراحل اجرایی را طبق برنامه پشت سر می‌گذارد.

 وی اظهار کرد: همچنین آماده سازی محوطه تخلیه و نگهداری تجهیزات آسیب دیده دستگاه حفاری 95 (JUNK YARD)، ساخت محل استقرار مخازن سیال کشتن چاه و پمپ تراک‌های سیمانکاری و ساخت و آماده نمودن محل استقرار ATHEY WAGON  در حال اجرا است.

سپهری گفت: در ادامه عملیات پاکسازی محوطه چاه که از دومین روز حادثه از سوی تیم‌های تخصصی عملیات حفاری، ترابری سنگین و HSE و با پشتیبانی سایر واحدها آغاز شده است، تابحال 65 محموله شامل موتورهای اصلی دستگاه حفاری، اردوگاه سرچاهی و انبارها و تجهیزات حفاری از موقعیت چاه تخلیه شده که به گفته کارشناسان تنها پنج دستگاه ژنراتور برق دستگاه حفاری حدود سه میلیون یورو ارزش دارد و با توجه به سرعت عمل در تخلیه آن‌ها از آسیب دیدگی جدی در امان ماندند.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران و رئیس ستاد راهبری مهار فوران چاه 147 رگ سفید در این شرکت افزود: به موازات اقدامات میدانی و خارج کردن تجهیزات و ضایعات از محوطه چاه، دو دستگاه حفاری با توان مناسب همراه با متعلقات، تامین مواد مورد نیاز جهت ساخت سیال کشتن چاه و عملیات سیمانکاری، طراحی و ساخت STINGER نیز پیگیری و مقدمات انتقال این تجهیزات به محل چاه فراهم شده است.

به گزارش ایسنا، چاه شماره 147 رگ سفید در حوزه عملیاتی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران هفتم آبان ماه جاری در حال عملیات بوسیله دستگاه حفاری 95 فتح شرکت ملی حفاری ایران دچار فوران و آتش سوزی شد که بر اثر این حادثه متاسفانه دو تن از کارکنان دستگاه حفاری جان باختند و به دکل و تجهیزات مربوط به آن آسیب کلی وارد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha