• یکشنبه / ۷ آبان ۱۳۹۶ / ۲۰:۴۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 96080704258
  • خبرنگار : 71417

بارزانی: بغداد همه‌پرسی را بهانه‌ای برای حمله به کردستان قرار داد/ با خیانت بزرگی مواجه شدیم

بارزانی: بغداد همه‌پرسی را بهانه‌ای برای حمله به کردستان قرار داد/ با خیانت بزرگی مواجه شدیم

مسعود بارزانی پس از کناره‌گیری از ریاست اقلیم کردستان گفت: هدف از برگزاری همه‌پرسی استقلال، حل مسالمت‌آمیز مشکلاتمان بود.

به گزارش ایسنا، مسعود بارزانی در نطق تلویزیونی خود اظهار کرد: هدف از برگزاری همه‌پرسی استقلال اقلیم کردستان عراق، حل مسالمت‌آمیز مشکلاتمان بود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: دولت بغداد برگزاری همه‌پرسی را بهانه‌ای برای حمله به کردستان قرار داد. حتی اگر همه‌پرسی برگزار نمی‌شد، دولت عراق به کرکوک حمله می‌کرد. پیشمرگ‌ها برای جلوگیری از خونریزی و درگیری از کرکوک عقب‌نشینی کردند.

به گزارش العالم، بارزانی با بیان این که شرایط فعلی موقت است و تا مدت زمان طولانی استمرار نخواهد داشت، تصریح کرد: برای بازگشت قانون اساسی بسیار کوشیدیم اما بی‌فایده بود. هیچ کس در کنار ما ایستادگی نکرد؛ جز کوه‌هایمان. می‌دانستیم دعوت به جدایی بهایی دارد اما با خیانت بزرگی مواجه شدیم. آنچه در کرکوک اتفاق افتاد، یک خیانت بزرگ بود.

وی گفت: از آن چه اتفاق افتاد، متأسفیم اما مجبور به آن شدیم. رقبایی که بدون جنگ شهر کرکوک را به نیروهای عراقی تسلیم کردند، مرتکب خیانت بزرگی شدند.

بارزانی اعلام کرد: تصمیم گرفتم که سمت خود را به عنوان رییس اقلیم کردستان تمدید نکنم و در کنار نیروهای پیشمرگ ادامه خدمت دهم.

وی طرف‌های خارجی از جمله ایالات متحده را به دلیل عدم حمایت از این اقلیم در همه‌پرسی استقلال مورد سرزنش قرار داد و در ادامه گفت، تانک‌هایی که قرار بود برای نبرد با گروه  داعش به کار رود، علیه کردها استفاده شد. بارزانی در این زمینه از آمریکا به دلیل اجازه استفاده از این تانک‌ها به نیروهای عراقی انتقاد کرد.

بارزانی در این سخنان که نخستین سخنرانی تلویزیونی او پس از پذیرش کناره‌گیری‌ وی از سوی پارلمان اقلیم کردستان عراق بود، تأکید کرد: سه میلیون رأی برای استقلال کردستان، تاریخی را رقم زده که قابل زدودن نیست.

وی اظهار کرد: بدون کمک پیشمرگ‌ها، نیروهای عراقی نمی‌توانستند موصل را به تنهایی از دست داعش آزاد کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha