• چهارشنبه / ۳ آبان ۱۳۹۶ / ۱۶:۲۴
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 96080302000
  • خبرنگار : 71567

رییس صندوق رفاه دانشجویان خبر داد

راه اندازی 115 صندوق حمایت از دانشجویان کم بضاعت در دانشگاه‌ها

راه اندازی 115 صندوق حمایت از دانشجویان کم بضاعت در دانشگاه‌ها

مشاور وزیر علوم و رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم از راه اندازی 115 صندوق خیریه حمایت از دانشجویان کم بضاعت در دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: با راه اندازی این صندوق‌ها به دانشجویان کم یا بی بضاعت وام بلا عوض داده می‌شود.

به گزارش ایسنا، مهندس یزدان مهر در آیین بهره برداری صندوق خیریه حامی دانشجویان کم بضاعت و نیز کتابخانه دانشگاه گرمسار، با تاکید بر لزوم توجه به توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی اظهار کرد: از سال گذشته و با تاکید مسئولان وزارت علوم مبنی بر حمایت از دانشجویان کم بضاعت و برای حمایت از ادامه تحصیل آنان، صندوقی تحت عنوان " صندوق خیریه حمایت از دانشجویان کم بضاعت" با پشتیانی صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم تاسیس شد.

وی افزود: در این راستا تا کنون بیش از ۱۱۵ صندوق در دانشگاه های کشور به خصوص در مناطق محروم کشورتشکیل شده است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم به ظرفیت‌های دانشگاه گرمسار اشاره کرد و افزود: دانشگاه‌های کارآفرین یا نسل سوم می‌توانند مسئله اشتغال کشور را حل کنند و دانشگاه گرمسار نیز یک دانشگاه فنی و مهندسی، مهارت محور و دانشگاه نسل سوم است.

مهندس یزدان مهر با اشاره به قوانین کشور در خصوص حمایت از محصولات دانش بنیان و علمی گفت: در دانشگاه های مهارت محور و فنی، محصولاتی تولید می‌شود که صندوق رفاه دانشجویان از این صندوق ها حمایت می کند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم از کمبود ۲۰۰ خوابگاه در کل کشور خبر داد و افزود: برای خوابگاه حدود ۵۰ هزارنفراز دانشجویان باید برنامه ریزی شود.

وی درادامه گفت: با کمک مجلس شورای اسلامی و در برنامه ششم توسعه به خوابگاه سازی روی آورده‌ایم و برنامه‌های ما در این بخش می‌تواند کمبود فضای خوابگاهی دردانشگاه های کشور را تامین کند.

یزدان‌مهرتاکید کرد: یکی از موارد مورد تاکید وزارت علوم ایجاد اتاق تندرستی در خوابگاه‌هاست که این امر با هدف گسترش ورزش، ایجاد شادابی و نشاط و تقویت روحیه در بین دانشجویان ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت های انجام شده در تابستان سال جاری در بخش خوابگاه های دانشجویی، اعلام کرد: با اصلاحات انجام شده و نصب تجهیزات، تمامی خوابگاه های دانشجوئی به سطح ۱ و ۲ و ۳ ارتقا یافته اند و دیگر خوابگاه های سطح ۴ و ۵ در سطح دانشگاه های کشور وجود ندارد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم به پرداخت مبلغ ۱۵ میلیون ریال به دانشجویان متأهل و ۱۰ میلیون ریال تسهیلات به دانشجویان مجرد برای زیارت عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر به طور میانگین هر هفته ۸۰۰ نفر به این سفر معنوی اعزام می شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha