• چهارشنبه / ۳ آبان ۱۳۹۶ / ۱۱:۵۷
  • دسته‌بندی: کشتی، رزمی
  • کد خبر: 96080301693
  • خبرنگار : 71576

اسبقی: به تکواندو اهمیت بیشتری داده نشود از رقبا عقب می‌مانیم

اسبقی: به تکواندو اهمیت بیشتری داده نشود از رقبا عقب می‌مانیم

ملی پوش تکواندی ایران گفت: به تکواندوی ایران باید اهمیت بیشتری داده شود و اتفاقی که در سال‌های اخیر افتاده این است که حداقل پیشرفتی در تکواندو نداشته‌ایم.

بهنام اسبقی در گفت و گو با ایسنا: با اشاره به رقابت‌های گرندپری لندن گفت: امسال و در این مرحله نسبت به سال‌های قبل و مراحل گذشته خوب کار کردیم اما باید بدانیم  کشورهای دیگر هم به تکواندو خیلی اهمیت می‌دهند و روی این رشته کار می‌کنند. ایران هم باید کار کند تا از رقبای خود عقب نماند.

او افزود: اگر روی تکواندو کار نکنیم بدون شک از سایر رقبا عقب می‌مانیم چون اگر دقت کرده باشید اخیرا از همه‌ی کشورها مدال آور وجود دارد، بنابراین باید اردوها و امکانات خود را تقویت کنیم تا شاهد موفقیت باشیم. متاسفانه در این چند سال توجهات کمتری شده است وامیدوارم که این مشکلات برطرف شده و توجهات بیشتری به تکواندو شود.

تکواندوکار تیم ملی ایران درباره‌ی تمریناتش با تیم ملی گفت: تقریبا ۱۵ روز با تیم تمرین کرده‌ام اما باز هم برای اینکه در همه‌ی اوزان مدعی باشیم باید اهمیت بیشتری به این رشته بدهیم و از همه لحاظ تیم ملی تکواندو را حمایت کنیم. اگر باز هم مانند سال‌های اخیر رفتار کنیم می‌بینیم که در این سال‌ها حداقل اتفاقی که در تکواندو رخ داده این است که پیشرفتی نداشته‌ایم.

وی افزود: برای مثال باید بگویم که تکواندوکاران ایران هوگوی الکترونیکی ندارند تا تمرینات لازم را انجام دهند و روی امتیاز گرفتن کار کنند.

ملی‌پوش تکواندوی ایران درباره‌ی کادرفنی تیم ملی تکواندو گفت: کادر فنی تیم ملی خوب است و می‌توان به آینده امیدوار بود. آقای بی باک مدت کمی است که سرمربی تیم شده‌اند اما قبلا در کنار تیم ملی حضور داشته‌اند و خدا را شکر رفته رفته نتایج بهتری کسب شده است. اگر بتوانیم همدلی بیشتری در این رشته ایجاد کنیم می‌توانیم شاهد روزهای خوب تکواندو باشیم.

عضو تیم تکواندوی لوازم ورزشی کوروش درباره‌ی نحوه‌ی جدید برگزاری لیگ تکواندو به روش جام جهانی گفت: این شیوه‌ی برگزاری مسابقات خوب است چون در چند سال اخیر نتوانسته‌ایم آنطور که باید در جام جهانی حاضر باشیم و نتیجه بگیریم. در این مسابقات تیم خوبی هم بودیم اما به دلیل جدید بودن شیوه‌ی برگزاری نتوانستیم نتایج خوبی کسب کنیم. البته کم تجربگی هم تیمی‌ها هم در این رقابت‌ها باعث حذف ما در مرحله یک چهارم شد و تیم ما اکثر امتیازات را با دریافت اخطار به حریفان داد.

بهنام اسبقی در پایان با اشاره به داوری این دوره از رقابت‌های لیگ تکواندو افزود: داوری‌ها خوب بود و به هر حال همیشه اشتباه وجود دارد اما به طور کلی داوری خوبی را شاهد بودیم. همچنین این دوره‌ی لیگ از نظر برگزاری هم نسبت به سال‌های گذشته خیلی منظم‌تر بود. ولی یکی از ضعف‌ها این بود که در سال‌های قبل قانون ۲۰ اخطار بود اما امسال ۱۵ اخطار، در این مسابقات هم ۱۵ اخطاره شدیم و ۴۰ ثانیه مانده به پایان زمان بازی بازنده اعلام شدیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha