• چهارشنبه / ۳ آبان ۱۳۹۶ / ۱۰:۵۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 96080301591
  • خبرنگار : 71415

دولت ایتالیا یک قانون انتخاباتی جدید را به رای اعتماد می‌گذارد

دولت ایتالیا یک قانون انتخاباتی جدید را به رای اعتماد می‌گذارد

دولت ایتالیا خواهان یکسری رای اعتماد به منظور تصویب یک قانون انتخاباتی جدید به رغم مخالفت شدید حزب پوپولیستی جنبش پنج ستاره و وعده این حزب به منظور برگزاری تظاهرات علیه این اقدام شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت ایتالیا به دنبال برگزاری این رای اعتمادها با هدف اجتناب از رای‌گیری پنهانی در سنا است که در آن اکثریت شکننده‌ای در اختیار دارد.

این در حالی است که در عین حال دست‌کم چهار نماینده حزب حاکم دموکراتیک گفته‌اند که رای نخواهند داد.

این رای اعتمادها قرار است از بعدازظهر امروز (چهارشنبه) از طریق رای‌گیری عمومی آغاز شده و آخرین رای اعتماد نیز قرار است روز پنجشنبه برگزار شود.

در صورتی که دولت ایتالیا در این رای اعتمادها شکست بخورد مجبور به استعفا خواهد شد.

یک گروه میانه‌رو که رسما بخشی از اکثریت متعلق به دولت ایتالیا نیست گفته تا 10 رای را در صورت لزوم برای کمک به تصویب این قانون اختصاص خواهد داد.

این لایحه که به "روساتلوم" مشهور شده مورد حمایت حزب دموکراتیک و احزاب مخالف راست میانه‌رو قرار دارد.

این لایحه به نفع احزابی است که در آستانه انتخابات با یکدیگر ائتلاف می‌کنند. با این حال به ضرر جنبش پنج ستاره که از پیوستن به هرگونه ائتلافی خودداری کرده و همینطور احزاب چپ‌گرایی که نمی‌خواهند ائتلاف با حزب دموکراتیک بپیوندند تمام خواهد شد.

حزب جنبش پنج ستاره که در بیشتر نظرسنجی‌ها در صدر قرار گرفته خواهان برگزاری تظاهراتی در مقابل مجلس سنا برای چهارشنبه عصر شده است.

این حزب قصد مخالفت با آنچه که تلاشی از جانب رقبای جریان اصلی به منظور از بین بردن شانس انتخاباتی خود می‌بیند دارد.

با این حال این قوانین مورد حمایت حزب راست میانه‌روی سیلویو برلوسکنی، نخست وزیر سابق ایتالیا به نام حزب فورزا ایتالیا و همینطور حزب راست گرای لیگ شمالی نیز قرار دارد.

اتوره روساتو، رهبر گروه پارلمانی حزب دموکراتیک ایتالیا که لایحه روساتلوم از نام او گرفته شده گفت: این لایحه بهترین سازش ممکن در میان رقبای سیاسی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha