• چهارشنبه / ۵ مهر ۱۳۹۶ / ۱۲:۵۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 96070503221
  • خبرنگار : 71593

دولت میانمار روستاهای سوزانده شده را تحت کنترل می‌گیرد

دولت میانمار روستاهای سوزانده شده را تحت کنترل می‌گیرد

بر اساس گزارشی که امروز (چهارشنبه) به نقل از یکی از وزرای میانمار منتشر شد، دولت این کشور بازسازی روستاهای سوزانده شده در جریان خشونت‌های استان راخین را که موجب فرار حدود نیم میلیون مسلمان روهینجایی به بنگلادش شد، پیگیری خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، برنامه میانمار برای بازسازی مناطق از بین رفته در آتش که دولت این کشور شبه‌نظامیان روهینجایی را مقصر آن می‌داند، می‌تواند نگرانی‌ درباره دورنمای بازگشت ۴۸۰ هزار پناهجو و هراس‌ از پاکسازی قومی آنها را برانگیزد.

بر اساس گزارش روزنامه "گلوبال نیو لایت" میانمار، وین میات آیه، وزیر توسعه اجتماعی، امداد و اسکان این کشور در نشستی در مرکز استان راخین گفت: طبق قانون، مناطق سوخته، تحت مدیریت دولت قرار می‌گیرند.

وین میات آیه همچنین ریاست هیئتی را بر عهده دارد که موظف به اجرای طرح‌هایی برای حل تنش‌های منطقه ناآرام راخین است.

وی در نشستی با مسئولان میانمار، با اشاره به یکی از قوانین مدیریت بحران گفت: بازسازی می‌تواند بسیار موثر باشد. بر اساس این قانون، دولت بر بازسازی مناطق آسیب‌دیده بر اثر بلایایی از جمله درگیری، نظارت می‌کند.

آیه درباره جزییات این طرح و نحوه دسترسی روهینجایی‌هایی که به روستاهای خود بازخواهند گشت، اظهار نظری نکرد.

گروه‌های مدافع حقوق بشر با اشاره به عکس‌های هوایی اعلام کرده‌اند که حدود نیمی از ۴۰۰ روستا در شمال ایالت راخین که روهینجایی‌ها ساکن آن بودند، در خشونت‌ها سوزانده شده‌ است.

دولت میانمار نیز اظهار کرده، حدود نیمی از روستاهای روهینجایی‌ها متروک شده‌اند و شبه‌نظامیان ارتش رهایی‌بخش آرکان روهینجا را در به آتش کشیدن این مناطق و حمله به غیرنظامیان مقصر می‌داند!

بر اساس اظهارات میانمار، نزدیک به ۵۰۰ نفر از مردم از ۲۵ ماه اوت کشته شده‌اند که حدود ۴۰ تن از آنان شبه‌نظامی بوده‌اند. دولت میانمار همچنین اتهامات این هفته دیده‌بان حقوق بشر علیه خود را مبنی بر ارتکاب به جنایت ضد بشری رد کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha