• جمعه / ۳۱ شهریور ۱۳۹۶ / ۰۸:۰۱
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 96063117892
  • خبرنگار : 71511

ستایشی: دنیا عهدشکنی ایالت متحده آمریکا را می‌شناسد

ستایشی: دنیا عهدشکنی ایالت متحده آمریکا را می‌شناسد

سخنگوی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران گفت: فضای متعهدانه جمهوری اسلامی ایران و عهد شکنانه ایالت متحده آمریکا برای مردم دنیا روشن شده است.

سجاد ستایشی در گفت‌وگو با ایسنا، در ارتباط با سخنان رئیس‌جمهوری آمریکا در نطق سالانه سازمان ملل اظهار کرد: همیشه موضع و پیام جمهوری اسلامی ایران از چندین سال پیش تا به حال به جهانیان صلح، مبارزه با افراط‌گرایی و طرفداری از عقلانیت بوده است.

وی ادامه داد: چیزی که در دولت ایالت متحده آمریکا نمی‌بینیم این است که آنان در صحبت‌هایشان نه تنها به دنبال صلح نیستند بلکه حتی به خاطر مواضع‌شان به عنوان نماد افراط‌گرایی هم شناخته می‌شوند؛ در مواضع آن‌ها عقلانیتی وجود ندارد.

ستایشی گفت: این موضوع در پس دیدگاه جهانی هم دیده می‌شود. همه‌ کشورهای دنیا در نظام بین‌الملل، جمهوری اسلامی ایران را پایبند به تعهدهایش می‌دانند. جهانیان ما را به عنوان کشوری اهل مذاکره می‌شناسند، این در حالی است که می‌بینند مدام ایالت متعهده آمریکا به دنبال از بین بردن قراردادهایی است که خودش درباره آن‌ها توافق کرده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد که برای همه فضای حاکم بر این دو کشور به خوبی مشخص شده است.

این فعال دانشجویی خاطرنشان کرد: از طرف دیگر، اقتدار جمهوری اسلامی ایران هم، بعد از انتخابات سال 96 بیشتر شد چون ملت قاطعانه پشت دولت‌شان ایستادند و از آن ‌ها حمایت کردند؛ اما این سرمایه اجتماعی در آمریکا وجود ندارد.

وی گفت: وزیر امور خارجه کشورمان هم با جاهلانه خواندن و قرون وسطی‌ای دانستن صحبت‌های انجام شده پاسخ خوبی به اظهارات اخیر ترامپ دادند. ایشان گفتند که مردم ایران با این حرف‌های بی‌خود و بی‌جهت فریب نمی‌دهد. در نظر توده‌های وسیع دنیا می‌شود فهمید که جمهوری اسلامی ایران طرف‌دار صلح است و یا ایالت متحده آمریکا چنین است؟ امروزه پیام عقلانیت و رفتار صلح‌طلبانه جمهوری اسلامی ایران مشخص شده است.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha