• یکشنبه / ۱۲ شهریور ۱۳۹۶ / ۱۶:۳۵
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 96061207167
  • منبع : نمایندگی لرستان

مدیرکل تعاونی‌های وزارت کار:

10 هزار تعاونی روستایی ایجاد خواهد شد

 10 هزار تعاونی روستایی ایجاد خواهد شد

ایسنا/لرستان مدیرکل تعاونی‌های وزارت کار گفت: هدف نهایی ما ایجاد 10 هزار تعاونی روستایی در 10 هزار روستای کشور است که تحقق این امر نیازمند همکاری تعاون‌گرها و تقویت و ترویج فرهنگ ایجاد تعاونی‌ها است تا بتوان بخشی عمده‌ای از اقتصاد را در قالب تعاونی‌ها مدیریت کرد.

به گزارش ایسنا، یعقوب رستمی در جشنواره تعاونی‌های برتر لرستان، اظهارکرد: در نتیجه ایجاد تعاونی‌ها در کشور برای یک میلیون و 640 هزار نفر فرصت شغلی ایجاد می‌شود که سهم استان لرستان در این بین 32 هزار و 942 نفر است.

وی افزود: در حال حاضر 94 هزار و 528 تعاونی در سراسر کشور فعال است که از این بین 3546 تعاونی مختص استان لرستان است. 10 میلیون نفر عضو در تعاونی‌های کشور هستند که 983 هزار و 20 نفر از آنها در لرستان است که این آمار بیانگر ظرفیت‌های استان لرستان است که می‌توان از آنها بهره گرفت تا بتوان بخشی از مشکلات اقتصادی و تولیدی و اشتغال را با کمک این تعاونی‌ها مرتفع کرد.


مدیرکل تعاونی‌های توزیعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: هر روستا بنا بر ظرفیت‌هایی که در بخش‌های مختلف دارد تشکیل تعاونی می‌دهند تا بتوان روستاها را در زمینه تولید و اشتغال تقویت کرد. در استان لرستان 124 روستا معرفی شده که در نهایت برای 37 روستا از روستاهای استان لرستان سهم ایجاد تعاون روستایی مشخص شد.


رستمی اظهارکرد: از بین تعاونی‌های برتر سراسر کشور که در این هفته معرفی و تجلیل می‌شوند سه تعاونی از لرستان است که بیانگر ظرفیت این استان در بخش تعاونی‌ها است.

 
به گزارش ایسنا، غضنفری، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان در دوازدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر لرستان، اظهار کرد: این جشنواره‌ها باید تبدیل به نمونه‌پروری و ارتقاء فرهنگ تعاون و همکاری در جامعه شود.  

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان تصریح کرد: واحدهای تولیدی کوچک اقتصادی به صورت مستقیم و غیرمستقیم در تولید و ایجاد اشتغال و به عبارتی کارآفرینی و توزیع عادلانه ثروت نقش بسزایی دارند. رشد اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در جوامع خصوصا جوامع سنتی در گرو ایجاد تعاونی‌ها، همکاری و مشارکت مردم است. در ایران مطابق اصل ٤٤ قانون اساسی اقتصاد بر سه موضوع تعاونی، دولتی و خصوصی تاکید شده است. در جوامع نتیجه ایجاد تعاونی‌ها علاوه بر تولید و اشتغال باعث حذف معضلات اجتماعی نیز می‌شود. 

 
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان افزود: با نگاهی اجمالی به عملکرد دولت تدبیر و امید مشخص می‌شود که فعالیت‌های آن بیشترین سنخیت را با موضوع تعاون و همکاری دارد. 

 
غضنفری اظهارکرد: تحقق اقتصاد مقاومتی خصوصا تولید و اشتغال در سایه همکاری و تعاون صورت می‌گیرد. رشد و حاصل کار تعاون شکوفایی استعدادها و خلاقیت‌هاست و همچنین باعث همدلی و مشارکت مردم می‌شود.

          
وی تصریح کرد: اعتقاد ما بر این است که از الزامات تحقق اهداف دولت با وجود منافع محدود، توسعه فرهنگ تعاون در سطح جامعه و ارتقا سطح همکاری بین همه اقشار اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی است. 

 
 معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان اضافه کرد: در ابتدای شروع کار دولت تدبیر و امید با کار کارشناسی و همچنین آسیب‌شناسی، مشخص شد مشکل اساسی استان ما، اقتصادی و چالش بزرگ بیکاری است البته با ترویج مسائل فرهنگی خصوصا فرهنگ تعاون و کار آفرینی می‌توان بر این مشکل فائق آمد. جهت‌گیری دولت براساس رونق تولید و اشتغال است. سند تولید و اشتغال امسال با سرمایه‌گذاری بالغ بر ٦٤٠٠ میلیارد تومان تنظیم شده که سهم تعاونی‌ها حتما در نظر گرفته خواهد شد. 

 
وی خاطرنشان کرد: امسال جهش دولت و حرکت رو به جلو نسبت به سال گذشته خصوصا در بخش پرداخت تسهیلات و رفع موانع تولید واحدهای صنعتی، تولیدی و کشاورزی داشته‌ایم. تاکنون ٧٠ جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید تشکیل شده که تقریبا ٤٠ تا ٥٠ درصد تسهیلات تولیدات داخلی پرداخت و مشکلات و موانع آنان رفع شده است. 

 
غضنفری با بیان اینکه جای خوشحالی است دو تعاونی ملی در سطح کشوری از استان لرستان معرفی شده است، اظهارکرد: در مسیر انتخاب تعاونی‌های برتر حقوق تولید کننده و مصرف کننده مد نظر است و این در حالیست که توزیع عادلانه ثروت و کم کردن فاصله طبقاتی از مهمترین نتایج تعاونی‌هاست. 

 
وی گفت: رفاه مردم در گرو رشد اقتصادی و تلاش مردم و دولت در سایه همکاری و تعاون است. 

 
همچنین علی آشتاب مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان در این مراسم افزود: این جشنواره با هدف توسعه و ترویج کارگروهی، جمعی و تعاونی برگزار می‌شود. 

 
وی اظهارکرد: یکی دیگر از اهداف جشنواره تعاونی‌های برتر معرفی توانمندی بخش تعاون است که امسال در بین تعاونگران ملی نیز دو تعاونی استان لرستان وجود دارد. 

 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان تصریح کرد: امسال 500 تعاونی در دوازدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر ثبت‌نام کردند که با استفاده از شاخص‌های وزارت خانه، کارگروه استان خلاقیت‌ها را بررسی و درنهایت 15 تعاونی برتر انتخاب شد. 

 
آشتاب اضافه کرد: در حوزه تعاون هفت راهبرد در وزارت خانه به جد دنبال می‌شود و در استان لرستان نیز این راهبردها مورد پیگیری قرار می‌گیرند. 

 
وی بیان کرد: در استان لرستان 3500 تعاونی در رشته‌های مختلف فعالیت دارند و در پنج‌ماهه نخست سال 96 نیز 52 تعاونی جدید در استان تشکیل شد که 700 عضو دارند. 

 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان افزود: در بحث مشوق‌های مالیاتی چند سرفصل اعتباری وجود دارد و در عرصه رونق تولید هیچ محدودیتی برای حمایت وجود ندارد و پس از بررسی در کمیته بررسی و تأمین اعتبار می‌شود.  سهم تعاونی‌ها از محل 20 هزار میلیارد تومان 20 درصد است. از محل اعتبارات روستایی نیز از سهم یک و نیم میلیارد دلار صندوق توسعه ملی نیز تعاونی‌های روستایی استان می‌توانند استفاده کنند. 

 
وی با اشاره به تدوین سند اشتغال در لرستان، گفت: در سند اشتغال استان در همه زیر بخش‌ها 1470 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام‌شده و تاکنون پنج هزار شغل در سامانه رصد ثبت‌ شده است.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha