به گزارش ایسنا، نصراله جهانگرد در دیدار از مرکز تخصصی بازیهای رایانهای دانشگاه اصفهان با اشاره به رشد شتابان تولید نرم افزارهای بومی در بازار تلفن همراه اظهار کرد: چند نقطه از کشور به عنوان قطب تولید محتوا و توزیع در حوزه گیم و انیمیشن انتخاب شده که استان اصفهان یکی از این نقاط محسوب میشود.
وی با تاکید بر ضرورت توسعه و تقویت بازیهای رایانهای در دانشگاه اصفهان، این حوزه را یکی از بهترین زمینهها برای توسعه کسب و کار و ایجاد اشتغال برای جوانان دانست.
رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران، فرصت اشتغال در تمام کسب و کارهای دانش بنیان را از مزایای توسعه کاربرد ICT دانست و افزود: اثر رشد حوزههای ارتباطات و فناوری اطلاعات را بر توسعه فرصتهای کسب و کار و اشتغال زایی در کشور شاهد هستیم.
همچنین رییس دانشگاه اصفهان نیز گزارش مبسوطی از نحوه راه اندازی رشته بازیهای رایانهای در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشگاه اصفهان ارایه داد و گفت: هدف رشته بازیهای رایانهای در مقطع کارشناسی تربیت نیروی متخصص در زمینه توسعه بازیهای جدید PC و موبایل است و هدف از راهاندازی این رشته در مقطع کارشناسی ارشد توسعه مطالعات و پژوهشها در زمینه تحلیل بازیهای رایانهای و تقویت زیر ساختهای تولید بازیهای آموزشی و درمانی است.
هوشنگ طالبی با اشاره به ظرفیتهای موجود اصفهان افزود: دانشگاه اصفهان مجموعهای غنی از گروههای آموزشی مرتبط با تولید بازیهای رایانهای مانند مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات، روانشناسی، جامعه شناسی، علوم تربیتی، مدیریت و اقتصاد است و همچنین تعامل خوبی با دانشگاه هنر اصفهان در این خصوص دارد.
وی اظهارکرد: فقدان پژوهشهای ساخت یافته در حوزه بازیهای رایانهای و نیز کمبود متخصصان تولید بازیهای رایانهای، دانشگاه اصفهان را بر آن داشت تا با راه اندازی مرکز تخصصی بازیهای رایانهای و دبیرخانه دائم کنفرانس بازیهای رایانهای در زمینه تربیت متخصصان و نیز سازمان دهی پژوهشهای پراکنده حوزه بازیهای رایانهای گامی رو به جلو بردارد.
همچنین جواد راستی، رییس مرکز تخصصی بازیهای رایانهای نیز ضمن ارایه گزارشی از عملکرد این مرکز در تولید بازیهای آموزشی و درمانی اظهار کرد: مرکز تخصصی بازیهای رایانهای دانشگاه اصفهان، محیطی برای پرورش استعدادها، ارایه آموزشهای تخصصی فنی و تجاری به علاقمندان بازیسازی، برگزاری رویدادهای کارآفرینی و انجام پژوهشهای بنیادین و کاربردی در حوزهی بازیهای رایانهای است.
وی افزود: در بهمن ماه سال ۱۳۹۴، دانشگاه اصفهان، موفق به برگزاری یک رویداد بزرگ در حوزه گیم برای شهر اصفهان شد که شامل اولین کنفرانس بازیهای رایانهای بهعنوان اولین رویداد پژوهشی مقاله محور در این حوزه بود که در کنار آن، رویدادهای جانبی دیگری همچون نمایشگاه بازیهای رایانهای، لیگ بازیهای رایانهای، کارگاههای مختلف بازی سازی و اولین ماراتن بازی سازی در ایران را برگزار کردیم و طی این نمایشگاه از شرکتهای فعال در حوزه بازی سازی دعوت به عمل آوردیم.
رییس مرکز تخصصی بازیهای رایانهای دانشگاه اصفهان خاطرنشان کرد: سومین کنفرانس بازیهای رایانهای در بهمن ماه ۹۶ برای اولین بار به صورت بینالمللی برگزار میشود و در آن از دانشگاههای فعال در حوزه گیم دعوت شده است تا به این کنفرانس بپیوندند و بستری برای همافزایی علمی و فنی ایجاد کنند.
انتهای پیام
نظرات