• یکشنبه / ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۴:۲۴
  • دسته‌بندی: جهاد دانشگاهی
  • کد خبر: 96051509079
  • خبرنگار : 71568

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی خبرداد

اخذ مجوز فعالیت موسسه صندوق قرض الحسنه دانشجویان از بانک مرکزی

اخذ مجوز فعالیت موسسه صندوق قرض الحسنه دانشجویان از بانک مرکزی

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی گفت: توانستیم مجوز فعالیت موسسه صندوق قرض الحسنه دانشجویان از بانک مرکزی اخذ کنیم تا فعالیت‌های خیریه با اطمینان بیشتر و نظارت بانک مرکزی انجام شود.

به گزارش ایسنا، دکتر سعید پورعلی امروز در نشست خبری به مناسبت سی‌و هفتین سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی، ضمن اعلام این مطلب اظهار کرد:‌ در طول حیات۳۷ ساله جهاد دانشگاهی، ۷ دیدار با مقام معظم رهبری داشتیم که دو دیدار در دوره اول و دوم ریاست دکتر طیبی در جهاد دانشگاهی صورت گرفت.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی افزود: محورهای عمده در این دیدارها تاکید بر حرکت جهاد در خط انقلاب، پرهیز از سیاست‌زدگی‌،تقویت اعتماد به نفس،‌ باور الهی و اهمیت علم در دانشگاه‌ها، تبیین مفهوم ارزش جهاد و مدیریت علم بر اساس ارزش‌های الهی، انقلابی ماندن، ایفای نقش در حوزه‌های فرهنگی، علمی و اقتصادی برای مقابله با ایمان زدایی،‌شناخت روح مردم سالاری و انتخاب کارگزین بود.

وی با اشاره به عملکرد فرهنگی جهاد دانشگاهی گفت: جهاد همواره تاکید ویژه‌ای بر فعالیت‌های قرآنی داشته که در این راستا به علت توسعه ساختار تشکیلاتی سازمان فعالیت‌های قرآنی، مرکز رشد قرآنی و اولین گروه پژوهشی قرآن و علم و تربیت هیات امنای جهاد دانشگاهی با ارتقاء‌ تشکیلات این مجموعه موافقت کردند و از این پس این مجموعه تحت عنوان سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور فعالیت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه سال گذشته خبرگزاری ایکنا از سوی معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد به عنوان اولین خبرگزاری تخصصی کشور انتخاب شد و خبرگزاری ایسنا در بخش خبرگزاری‌های عمومی رتبه دوم را کسب کرد، افزود: از ابتدای تاسیس سازمان انتشارات جهاددانشگاهی تاکنون ۶۰۰۰ عنوان کتاب به چاپ رسیده که ۵۱۷ کتاب سال گذشته برگزیده شد.

پورعلی ادامه داد: همچنین مجوز فعالیت موسسه صندوق قرض‌الحسنه دانشجویان را از بانک مرکزی اخذ کردیم تا با نظارت بانک مرکزی فعالیت‌های خیریه را با اطیمنان بیشتری انجام دهیم. تاکنون بیش از ۱۵ هزار وام به مبلغ ۶۳ میلیارد ریال پرداخت کرده‌ایم و سال گذشته نیز ۵۶۰ خیر دانشگاهی به این صندوق اضافه شده‌اند.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی با اشاره به توسعه ساختارهای حوزه فرهنگی جهاد اظهار کرد: تعداد مراکز نوع "ب" از ۸ مرکز به ۲۹ مرکز افزایش یافته و همچنین درسطح فعالیت‌های هماهنگ و شاخص نیز ۱۴ برنامه هماهنگ و شاخص داشته ایم.

وی ادامه داد: سال گذشته باشگاه دانشجویان حامی محیط زیست را در راستای پرداختن به مباحث محیط زیستی راه‌اندازی کردیم و همچنین رویدادهای اکسیر و طلوع برکت را نیز برگزار کردیم.

پورعلی افزود:‌ در حوزه افکار سنجی نیز طی سال ۹۴ ده طرح را اجرا کردیم که یکی از این طرح‌ها مربوط به نظرسنجی انتخابات ریاست جمهوری بود.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی در ادامه تاکید کرد:‌ با توجه به این که نقشه راه حوزه فرهنگی را برای اجرایی سازی نقشه جامع علمی کشور ارائه کرده‌ایم سازمان برنامه و بودجه مکلف به هماهنگی با مراجعت زیربط جهت تحقق برنامه‌های جهاد است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha