به گزارش ایسنا، احمد تویسرکانی در گردهمایی مدیران کل ستادی و استانی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در مشهد، اظهار کرد: با الکترونیکی شدن دفاتر ثبت اسناد بالغ بر ۱۱ هزار دفترنویس ادارات و دفترخانهها در بخشهای دیگر ادارات ثبت و اسناد مشغول کار شدهاند.
وی افزود: کاهش فساد و اشتباهات همچنین صرفهجویی در هزینه و مکان نگهداری اسناد قدیمی کاغذی از دیگر مزایای فرآیند الکترونیکی شدن ثبت و تحول در فرآیند ثبت و اسناد است.
تویسرکانی با بیان اینکه میتوان اداره ثبت را به سمت حذف کاغذ از بخش سوابق ثبتی نیز برد، خاطرنشان کرد: امروز بخش زیادی از اطاله دادرسیها و هزینهها به واسطه گردش فیزیکی کاغذ است که در این راستا زیرساختهای مناسبی مهیا شده است.
رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تصریح کرد: این مجموعه یک سازمان انسانمحور و فراگیر است که همه مردم با آن درباره ازدواج، املاک، ثبت اختراع، شرکتها و دیگر امور سر و کار دارند.
وی با بیان اینکه سازمان ثبت یک نهاد قدیمی با بروکراسی پیچیده بود، افزود: در سالهای گذشته با برنامهریزی صورت گرفته بر بسیاری از مشکلات فائق آمدیم و امروز بسیاری از بخشهای سازمان شفاف شده و بسیاری از امور به شکل منظم و سیستماتیک دنبال میشوند.
تویسرکانی خاطرنشان کرد: همچنین به دنبال اقدامات انجام شده در ادارات ثبت و اسناد «شبکه ماهوارهای شمیم» برای تعیین حدود ملی با همت کارشناسان ثبت در مدت یک سال راهاندازی شد در حالی که کارشناسان مربوطه چهار سال زمان برای اجرای این طرح تعیین کرده بودند.
همچنین در این مراسم با ارتباط ویدیو کنفرانس، اداره ثبت شهرستان زاوه افتتاح شد.
انتهای پیام
نظرات