به گزارش سرویس بازار ایسنا، مهراد عبدالرزاق مدیر مجموعه اسنپفود در مورد آغاز به کار این برند گفت: اسنپفود از روزهای ابتدایی مرداد کار خود را رسماً آغاز کرد تا مردم بتوانند از طریق سایت و اپلیکیشن این برند، غذای مورد نظر خود را سفارش دهند.
مدیر مجموعه اسنپفود افزود: با توافقاتی که میان برند اسنپ و مجموعه زودفود انجام شد، زودفود با تغییر نام خود به اسنپفود بدون تغییری در روند کاری این شرکت به مشترکان خدمترسانی میکند. در اصل اسنپفود محصولی است که از حوزه تمرکز فعلی اسنپ جدا بوده و تنها یکی از زیربرندهای آن به حساب میآید.
وی با اشاره به تغییر برند زودفود و سابقه هشت ساله این سامانه سفارش غذا بیان کرد: تیم اسنپفود که از سال ۸۸ با نام زودفود کارش را آغاز کرد، امروز به ۲۰۱ نفر نیروی انسانی رسیده، در حالی که در ابتدای کار تنها شش نفر این سامانه را راهاندازی کرده و این کسب و کار را در مسیر رشد نگهداشتند. پس اسنپفود یک سامانه تازهکار به همراه یک محصول تازه کار نیست و میتواند با استفاده از تجربه خود و نظرات کاربران متعددش، روند خدماترسانی با کیفیت به مردم را همچون گذشته بهبود بخشد.
مدیر مجموعه اسنپفود در مورد سطح خدمترسانی این کسب و کار اینترنتی اعلام کرد: هماکنون بیش از یک هزار و۵۰۰ رستوران و فستفود در سامانه اسنپفود مشغول ارائه خدمت به بیش از ۵۰۰ هزار کاربر ایرانی هستند که این خدمات علاوه بر تهران، در شهرهای اصفهان، شیراز، کرج، تبریز و مشهد در دیگر شهرها که اکثرا مراکز استان هستند نیز ارائه میشود. ما به دنبال یک پوشش سراسری و با کیفت در شهرهای مختلف کشور هستیم تا بتوانیم کاربران خود را راضی نگه داشته و بر تعداد آنها بیافزاییم.
عبدالرزاق در مورد جایگاه اسنپفود اظهار کرد: در حال حاضر اسنپفود در میان پنج کسب و کار اینترنتی موفق در کشور از نظر تعداد تراکنشها شناخته میشود که این خود یک موفقیت برای مجموعه اسنپفود بوده و یکی از مزیتهایی است که کاربران میتوانند برای اعتماد به مجموعه روی آن حساب باز کنند. البته ما به این رتبه قانع نیستیم و قصد داریم در دو سال آینده، اسنپفود به عنوان یکی از دو کسب و کار اینترنتی موفق در ایران شناخته شود. دستیابی به این هدف در مجموعه دانشبنیان اسنپفود دور از دسترس نیست. ما با ارائه خدمات با کیفیت طبق نظرات مشتریان هدف مذکور را محقق کنیم.
وی در مورد اینکه آیا با این نام جدید تغییرات مدیریتی یا ساختاری در اسنپفود ایجاد میشود و اسنپفود در قالب اپلیکیشن اسنپ به بازار ارائه میشود، گفت: هیچ تغییری در بدنه و ساختار مجموعه رخ نمیدهد. زودفود در حدود سه سال پیش به هلدینگ اینترنت ایران پیوست. در آن زمان بامیلو، اسنپ، موزاندو، پین تا پین، اسکانو و بدوفود در این هلدینگ حضور داشتند که پس از حضور زودفود، بدوفود در این مجموعه ادغام شد. اما تغییر نام کنونی ما هیچ ادغام ساختاری را در بر ندارد.
مدیر مجموعه اسنپفود افزود: در حقیقت این تغییر نام به دلیل سیاستگذاریهای مجموعه بود. چون اسنپ هماکنون محبوبترین اپلیکیشن در شهر تهران است، تصمیم بر این شد که از نام اسنپ در دیگر محصولات هلدینگ استفاده شود و زودفود اولین گزینه برای استفاده از نام اسنپ بود. قرار نیست ما با این تغییر سفارش غذا را به اپلیکیشن اسنپ بیاوریم. بلکه تنها در نظر داریم تا در ادامه کار امکاناتی همچون اطلاعات ورود و پرداخت مشترک را بین دو اپلیکیشن به اشتراک بگذاریم.
عبدالرزاق در مورد استفاده از ناوگان اسنپ در اسنپفود توضیح داد: بیشتر رستورانها سیستم تحویل یا همان دلیوری مخصوص خود را دارند. اما زودفود پیشتر سامانه زودفود اکسپرس را برای استفاده رستورانها و فست فودها فراهم کرد تا بتوانند از این سامانه نیز برای دلیوری خود استفاده کنند. پس از اضافه شدن قابلیت اسنپباکس(پیک موتوری اسنپ)، زودفود اکسپرس و اسنپباکس همکاریهای بسیاری داشتند. در اسنپفود نیز این همکاری ادامه مییابد.
مدیرمجموعه اسنپفود در مورد ایدهگیری از اوبرایتز(Uber eats) برای راهاندازی اسنپفود توضیح داد: ما هیچ برداشت یا کپی برداری از اوبرایتز برای راهاندازی اسنپفود نداشتهایم، چون سیستم دلیوری در کشورهای زیر نظر اوبر با ایران کاملا متفاوت است و طرح اوبرایتز در ایران نمیتواند کارا و موفق باشد. ما از برخی نمونههای خارجی که در کشورهای دیگر استفاده شده، ایده گرفتهایم اما این به معنای کپیبرداری نبوده و شرایط هر کشور با کشور دیگر متفاوت بوده و رفتار کاربران اینترنتی نیز فرق دارد.
به گفته عبدالرزاق، در روزهای ابتدای تغییر برند، هر دو برند اسنپفود و زودفود در کنار یکدیگر کار میکنند، اما پس از تغییر رفتار کاربران و آشنایی آنها با اسنپفود، این برند تنها باقی میماند.
عبدالرزاق وجود نظرات کاربران را یکی از برجستگیهای اسنپفود دانست و گفت: ما سیستم نظردهی دقیقی داریم که در آن ۱۵ نفر به صورت تمام وقت روی نظردهی مردم برای هر سفارش و هر رستوران کار میکنند. ما بر اساس این نظرات برنامههای توسعه خود را پایهگذاری میکنیم. وجود این نظرات جای اشتباه از رستورانها را میگیرد و روز به روز خدمات زودفود را به سمت کیفیت بیش از پیش میبرد. فضای مجازی عامل شفافسازی است و ما نیز در این راه گام برداشتهایم. شاید افرادی از این شفاف سازی و نظرات کاربران استقبال نکنند و به همین دلیل شایعاتی را برای اسنپفود درست کنند.
مدیر مجموعه اسنپفود مواردی از جمله سابقه هشت ساله، حضور بیش از یک هزار و ۵۰۰ رستوران و فستفود، حضور انحصاری برخی برندهای غذایی، کد اشتراک یکنواخت برای تمام رستورانها، پرداخت آنلاین و بدون دردسر، اظهار نظر در مورد کیفیت غذا و کیفیت ارسال، سفارش از طریق وب یا اپلیکیشن و حضور در شهرهای مختلف را از مزیتهای اسنپفود برای کاربران دانست.
انتهای پیام
نظرات