• سه‌شنبه / ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ / ۰۹:۱۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 96051005977
  • خبرنگار : 71477

موشک بالستیک قاره‌پیمای کره شمالی همچنان با مشکلات فنی روبروست

موشک بالستیک قاره‌پیمای کره شمالی همچنان با مشکلات فنی روبروست

یک کارشناس آمریکایی هشدار داد، کره شمالی می‌تواند یک موشک بالستیک قاره‌پیما حامل کلاهک اتمی را برای حمله به آمریکا تا سال آینده وارد میدان کند اما پیونگ‌یانگ باید ابتدا بر مشکلات فنی مهم این موشک فائق آید.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، کره شمالی با پیشرفت برنامه موشکی‌اش به جامعه بین‌الملل هشدار داده و در ماه جاری میلادی کیم جونگ اون، رهبر این کشور دو موشک بالستیک قاره‌پیما را آزمایش کرده است.

نخستین آزمایش که کیم جونگ اون آن را به عنوان هدیه‌ای برای "آمریکایی‌های حرامزاده" توصیف کرد، نشان داد که این موشک برد بالقوه‌ای دارد که می‌تواند آلاسکا را هدف گیرد.

کارشناسان می‌گویند اما موشک دوم که هفته گذشته آزمایش شد برد طولانی‌تری داشت و می‌توانست ساحل غربی آمریکا را هدف گیرد.

مایکل المن، کارشناس موسسه بین‌المللی مطالعات استراتژیک و اندیشکده تحلیلی نورث ۳۸ گفت: ظاهرا این موشک با قابلیت بازگشت مجدد به جو که می‌تواند کلاهکی را از فضا مجددا به جو کره زمین بازگرداند، در جریان آزمایش دوم شکست خورده است.

وی افزود: به احتمال زیاد این موشک متلاشی و خرد شده است. پیش از متلاشی شدن کامل، ظاهرا این موشک برخی از پوشش‌های رویی خود را انداخته و سپس متلاشی و خرد شده است.

این ارزیابی المن بر مبنای فیلمی صورت گرفته که در هوکایدو ژاپن گرفته شده و نشان می‌دهد که شئی در آسمان شهر در ارتفاع حدود شش تا دو و نیم مایلی (۴ تا ۱۰ کیلومتری) زمین متلاشی شده است.

بدون تدابیر حفاظتی مناسب در جریان بازگشت مجدد به جو، کلاهک یک موشک می‌تواند آتش بگیرد.

المن گفت: با این حال به نظر می‌رسد که پیونگ یانگ به سرعت در حال یادگیری است و برمبنای برنامه آزمایشات موشکی کره شمالی استقرار یک موشک بالستیک قاره پیمای حامل کلاهک اتمی در سال آتی میلادی محتمل است.

واشنگتن پست هفته گذشته به نقل از مقامات آمریکایی گفت: آژانس اطلاعات دفاعی پنتاگون در حال حاضر معتقد است کره شمالی تا سال آینده یعنی دو سال زودتر از آنچه که پیشتر ارزیابی کرده بود، قادر خواهد بود تا یک موشک بالستیک قاره پیما حامل کلاهک اتمی مستقر کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha