• چهارشنبه / ۴ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۱:۱۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 96050402472
  • خبرنگار : 71089

آغاز کمپین "نظارت عادلانه و هوشیارانه" از سوی حزب دموکراتیک خلق ترکیه

آغاز کمپین "نظارت عادلانه و هوشیارانه" از سوی حزب دموکراتیک خلق ترکیه

حزب طرفدار کردها در ترکیه با وجود محدودیت‌های پلیس، کمپین "نظارت عادلانه و هوشیارانه" در استان دیاربکر در جنوب شرقی ترکیه را آغاز کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه حریت، عثمان بایدمیر، سخنگوی حزب دموکراتیک خلق در نشست گروه پارلمانی این حزب اعلام کرد: ما خواستار هوشیاری ۸۰ میلیون جمعیت ترکیه هستیم. در حالی که فیگن یوکسکداغ و صلاح‌الدین دمیرتاش در زندان به سر می‌برند کمپین نظارت عادلانه و هوشیارانه ما ادامه خواهد داشت. ما این مسیر را با وجدانی بیدار ادامه خواهیم داد تا زمانی که آزادی آنها به دست آید.

وی ادامه داد: این مسیر تا زمانی ادامه خواهد یافت که وضعیت فوق‌العاده برداشته شود و آنها که کار خود را از دست داده‌اند دوباره مشغول به کار شوند. ما مواضع خود را ادامه خواهیم داد و متوقف نخواهیم کرد.

سخنگوی حزب دموکراتیک خلق با اشاره به درگیری‌های اتفاق افتاده در شهرهای جنوب شرقی ترکیه گفت: ما به نظارت خود ادامه خواهیم داد تا زمانی که قضات ترکیه به جرم علیه بشریت در شهرهای جیزره، شرناک، هاکاری و سور رای دهند، تخریب‌های انجام شده در سور، حمله علیه تاریخ ماست. تا زمانی که این درگیری‌ها متوقف نشود ما نیز نخواهیم ایستاد و سکوت نخواهیم کرد.

پس از پایان این نشست گروه پارلمانی حزب دموکراتیک خلق نمایندگان پارلمان و حامیان آنها تلاش کردند که وارد پارک "اکین جرن" شوند اما پلیس تنها به نمایندگان پارلمان اجازه ورود داد.

در محوطه پارک نمایندگان پارلمان در اعتراض به حبس برخی نمایندگان پارلمان و رهبران این حزب تظاهرات کردند و بدین ترتیب کمپین خود را آغاز کردند.

براساس کمپین نظارت عادلانه و هوشیارانه این حزب تظاهراتی را تنظیم کرده است.

همچنین در این برنامه ۹ خواسته از جمله آزادی اعضای محبوس حزب دموکراتیک خلق و لغو وضعیت فوق‌العاده در کشور ذکر شده است.

بایدمیر اعلام کرد که این حزب اعتراضات خود را تا چهارم نوامبر سال جاری (سالروز بازداشت صلاح‌الدین دمیرتاش و فیگن یوکسکداغ) ادامه خواهد داد.

براساس این کمپین جدید حزب دموکراتیک خلق این حزب در نظر دارد اعتراضات گسترده‌ای در شهر های مختلف از جمله در استانبول، شهر وان و ازمیر برگزار کند.

در حال حاضر ۱۱ تن از نمایندگان پارلمان این حزب در بازداشت به سر می‌برند و بیش از ۷۰ شهردار منتخب از این حزب به اتهام ارتباط با گروه‌های تروریستی در بازداشت هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha