• چهارشنبه / ۲۸ تیر ۱۳۹۶ / ۱۳:۰۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 96042816618
  • خبرنگار : 71496

بعد از انتقادات رئیس پارلمان اسرائیل؛

رئیس پارلمان اردن: تمام پارلمان‌های عربی را در جریان قوانین نژادپرستانه اسرائیل می‌گذارم

رئیس پارلمان اردن: تمام پارلمان‌های عربی را در جریان قوانین نژادپرستانه اسرائیل می‌گذارم

با وجود اینکه رئیس کنست (پارلمان اسرائیل) از رئیس پارلمان اردن خواسته بود درباره وقایع مسجد الاقصی حرفی نزند و ساکت باشد، اما رئیس پارلمان اردن برگزاری نشست فوق‌العاده پارلمان عربی جهت بررسی آخرین تحولات فلسطین و مسجد الاقصی و مقابله با هتک حرمت مسجد الاقصی توسط رژیم صهیونیستی را خواستار شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری پترای اردن، عاطف الطراونة، رئیس پارلمان اردن در پیامی برای الجبیب المالکی، رئیس پارلمان مراکش و رئیس دوره‌ای پارلمان عربی بر لزوم برگزاری فوری نشستی با حضور تمامی اعضای جهت حمایت از مقدسات اسلامی و مسیحی شهر قدس تاکید کرد.

الطراونه همزمان با درخواست برای برگزاری نشست فوق العاده پارلمان عربی، پیام‌هایی را برای اتحادیه‌ها، جمعیت‌ها، هیات‌ها و پارلمان‌های عربی، منطقه‌ای و بین‌المللی ارسال کرده و در آنها به شرح حجم هتک حرمت‌ها و نقض حقوق بشر و قوانین بین‌المللی در قدس از سوی مسئولان رژیم صهیونیستی پرداخت.

الطراونه تاکید کرد: به شکل جدی پیامدهای موضعگیری‌ها و اقدامات اسرائیل و اثرات بزرگ آن بر صلح و امنیت منطقه را زیر نظر داشته و ادامه این اقدامات را موجب افزایش خشونت‌ها و تنش‌ها می‌داند.

 اخیرا رئیس پارلمان اسرائیل او را مورد انتقاد قرار داد و از او خواست ساکت باشد و حرفی از وقایع قدس نزند.

اما طراونه خود را از واکنش نشان دادن به حرف‌های رئیس پارلمان اسرائیل دور نگه داشته اما گفته است تمامی پارلمان‌های عربی را در جریان قوانین نژادپرستانه کنست از سال 2005 قرار خواهد داد.

طراونه ادامه داد: پارلمان تمامی کشورهای دوست مطلع می‌سازد که قوانین کنست در خصوص حمایت از شهرک سازی و اشغالگری است.

وی تاکید کرد: پاسخ مناسب به رئیس پارلمان اسرائیل باید در میدان باشد از طریق سخنرانی‌ها در پارلمان‌های عربی و بین‌المللی و افشاگری درباره اقدامات و تجاوزات اسرائیلو

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha