• سه‌شنبه / ۲۰ تیر ۱۳۹۶ / ۱۰:۴۳
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 96042011024
  • خبرنگار : 71468

در مجمع انتخاباتی فدراسیون تیراندازی مطرح شد

داورزنی: حکم جدیدی از دیوان عدالت ابلاغ نشده است/ در مورد تیراندازی به قانون عمل کردیم

داورزنی: حکم جدیدی از دیوان عدالت ابلاغ نشده است/ در مورد تیراندازی به قانون عمل کردیم

مجمع انتخاباتی فدراسیون تیرانداری به ریاست محمدرضا داورزنی در آکادمی ملی المپیک در حال برگزاری است.

به گزارش ایسنا، مجمع انتخاباتی فدراسیون تیرانداری به ریاست محمدرضا داورزنی در آکادمی ملی المپیک در حال برگزاری است. 
داورزنی در ابتدای مجمع بیان کرد: امیدوارم بتوانیم با کمک هم شرایط با ثباتی را فراهم کنیم تابا توجه به ظرفیتی که در المپیک و بازی های آسیایی دارد و انتظاراتی که از این رشته  وجود دارد محقق شود. 

داورزنی ادامه داد: بالاترین مرکزی که می تواند برای فدراسیون ها تصمیم گیری کنند مجامع هستند. کمیته ملی المپیک و وزارت وررزش پشتیبان فدراسیون ها هستند.وزارت ورزش سیاست های کلی را تدوین و ابلاغ می‌کند. کاری که وزارت ورزش با همکاری فدراسیون ها و کمیته المپیک انجام می دهد این است که تلاش می کند استقلال لازم را به فدراسیون ها بر گرداند و نقش دولت را فقط در حوزه نظاره گری ببیند.  
در اساسنامه جدید هم سعی کردیم روحیه استقلال فدراسیون ها حفظ شود. این موضوع در اصلاح اساسنامه جدید لحاظ شده که پیش نویس آن آماده است و در حال بر طرف کردن نقاط ضعف هستیم. فدراسیون ها به عنوان نهاد عمومی مستقل هستند و مجمع در مورد آنها تصمیم گیری می کند. 

معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش همچنین گفت: حکم جدیدی از سوی نهادهای قضایی به وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک و فدراسیون ابلاغ رسمی نشده است. سال گذشته حکمی در مورد تیراندازی ابلاغ شد که وزارت ورزش و جوانان مدتی آن را نگه داشت، اما رئیس فدراسیون با پیگیری‌های مقام قضایی و شعبه اجرای احکام مجبور شد قانون را رعایت کند و پس از آن طبیعتا باید تکلیف انتخابات را مشخص می‌کرد و بر اساس آیین‌نامه‌ ثبت‌نام ها انجام گرفت.

او ادامه‌ داد: اخیرا بحثهایی مطرح شده است که حکم دیگری اعلام شده است، اما از سوی نهادهای قضایی هیچ حکمی به وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک و فدراسیون ابلاغ رسمی نشده است. هر اتفاقی برای فدراسیون تیراندازی بیفتد مجمع باید تصمیم گیری کند.

داورزنی با اشاره به این که تصمیم گیرنده در مورد فدراسیون تیراندازی مجمع است، تصریح کرد: وزارت ورزش  و جوانان و کمیته ملی المپیک نمی‌توانند به لحاظ مقررات برای فدراسیون تعیین تکلیف کنند و همین مقررات می‌گوید که مجمع تنها تصمیم گیرنده برای فدراسیون است. ما نمی توانستیم منتظر بمانیم که چه تصمیمی در آینده گرفته می‌شود و آیا حکمی ابلاغ می‌شود یا نه و مجمع را برگزار نکنیم. ما نمی توانستیم تیراندازی را معطل کنیم و موظف بودیم قانون را رعایت کنیم. البته نه به عنوان کسی که تعیین تکلیف می‌کند چه کسی رییس شود،‌ بلکه ما فقط قانون را رعایت می‌کنیم و کسانی که باید تعیین تکلیف کنند اعضای مجمع هستند. برای وزارت ورزش  و جوانان فرقی ندارد که چه کسی رای بیاورد. آن کسی انتخاب می‌شود را اعضای مجمع مشخص می‌کنند. برای ما تیراندازی مهم است و کسی هم که به عنوان رییس فدراسیون انتخاب شود حالا هر کسی که باشد مورد حمایت وزارت ورزش  و جوانان است.

معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش  و جوانان خطاب به کاندیداها گفت‌: با توجه به ظرفیتی که تیراندازی دارد و انتظاراتی که مردم از این رشته دارند تا در  المپیک و بازی‌های آسیایی شاهد عزت و سربلندی آن باشیم بنابراین انتظار می رود کسانی که در این انتخابات شرکت کرده‌اند برنامه‌های خوبی داشته باشند و برنامه‌های آنها به گونه‌ای باشد که از تمام ظرفیت‌های کشور استفاده کنند. همچنین بعد از انتخابات نیز این رقابت‌ها به رفاقت تبدیل شود.

همچنین معاون وزیر ورزش در جمع خبرنگاران گفت که طبق قانون مجمع فدراسیون تیراندازی را برگزار کردیم. از هیچ مرجع رسمی رایی به ما ابلاغ نشده حتی اگر از این پس نیز ابلاغ شود مجمع فوق‌العاده برای آن تصمیم خواهد گرفت.

او ادامه داد: روح حاکم بر مجامع روح بروکراسی است. ما به رای مجمع احترام می‌گذاریم. وظیفه ما برگزاری مجامع در مهلت قانونی آن است و به عنوان متولی این کار را دنبال می‌کنیم.

داورزنی در پاسخ به این سوال که آیا نامه دیوان عدالت اداری به دست شما رسیده است یا خیر گفت: تا الان که من در این جمع صحبت می‌کنم از هیچ نهاد رسمی رایی برای ما ابلاغ نشده است. حتی اگر رایی هم ابلاغ شود در مجمعی فوق‌العاده بررسی خواهد شد.

او در ادامه گفت: ما نمی‌توانیم رشته‌های ورزشی را در بلاتکلیفی قرار دهیم. مهدی هاشمی از نیروهای خوب این کشور است. زحمت زیادی را برای ورزش کشور کشیده است اما چیزی که امروز اتفاق افتاد، قانونی بود و بعد از این هم هر اتفاقی بیفتد قانونی خواهد بود. ما موظفیم وظیفه خود را به درستی انجام دهیم. ما به دنبال این هستیم که مجامع قانونی را به موقع برگزار کنیم و بعد از آن تصمیم‌گیری‌ها را به عهده مجمع می‌گذاریم. امروز با رای مجمع رییس انتخاب شد و از این پس امور به عهده رییس فدراسیون خواهد بود.

داورزنی در ادامه گفت: اساسنامه جدید تدوین شده است و ما در حال اصلاح آن هستیم. البته اصلاح آن را نیز خود مجامع انجام می‌دهند. پیش از این بحث‌ها و کشمکش‌هایی در آیین‌نامه وجود داشت که وزارت باید تعیین تکلیف می‌کرد اما ما طبق آیین‌نامه جدید انتخابات سه رشته ورزشی را برگزار کردیم. برای وزارت ورزش و جوانان مهم است که به رای مجمع احترام  بگذارد و هر کسی که رای ما را گرفت مورد حمایت وزارت قرار خواهد گرفت. ما در امور داخلی فدراسیون‌ها دخالت نمی‌کنیم اما دقت نظر در برنامه‌های کلی آن‌ها خواهیم داشت. ما باید آیین‌نامه‌ جدید را طبق چارچوب مقررات بین‌المللی مجامع تنظیم کنیم. تیراندازی با توجه به این که مدال‌های زیادی را در رقابت‌های بین‌المللی دارد اهمیت ویژه‌ای برای ما دارد. وزارت ورزش و جوانان باید هرچه زودتر انتخابات را برگزار می‌کرد. پیش از این بر اثر اصرار دیوان عدالت اداری نامه‌ای ابلاغ شده بود. وزارتخانه برای برگزاری انتخابات دست نگه داشت حتی چند باری از سوی سازمان اجرای حکم مورد سوال قرار گرفتیم اما در نهایت سرپرست را انتخاب کردیم تا در موعد مقرر مجمع برگزار و رییس انتخاب شود. امروز نیز مجمع تیراندازی با حضور همه اعضا برگزار شد. حتی در این مجمع سه سرپرست استانی به دلیل سرپرستی حق رای نداشتند که باز هم این روحیه دموکراسی حاکم بر انتخابات را نشان می‌دهد. امروز با نظر مجمع و حضور وزیر ورزش، مجمع برگزار و رییس انتخاب شد.

او در ادامه توضیح داد: مجامع بین‌المللی به دنبال این هستند که دولت در تصمیمات و عزل و نصب‌ها دخالت نداشته باشد. آن چیزی هم که ما امروز دیدیم هم همین بود. در اساسنامه همه همین موارد دیده شده است که طبق اصول حاکم بر منشور المپیک، رفتار شود و هرآن چه که تشخیص مجمع باشد را تشخیص می‌دهیم و اتفاق خواهد افتاد.

وی در ادامه گفت: برای وزارت فرقی نداشت چه کسی رییس فدراسیون شود. اگر امروز هاشمی هم بین کاندیداها بود، شرکت می‌کرد و می‌توانست رییس شود. هر فردی که از لحاظ موانع قانونی مشکلی نداشته باشد، می‌تواند کاندیدا باشد و رای مجمع را بگیرد. البته در مقطعی بعضی افراد نمی‌توانند کاندید شوند و در مقطعی دیگر این موضوع تغییر می‌کند. باز هم تاکید می‌کنم هر تصمیمی که برای آینده تیراندازی گرفته شود،‌ در مجمع فوق‌العاده تصمیم گرفته خواهد شد.

او در پاسخ به این سوال که چرا نماینده کمیته ملی المپیک و بازرس کل کشور در انتخابات فدراسیون تیراندازی حضور نداشت؟ گفت: در دو انتخابات گذشته نیز بازرس کل کشوری حضور نداشت اما قرار بود کمیته المپیک امروز هم باشد. از خودشان بپرسید که چرا حضور نداشتند.

معاون وزیر ورزش در پاسخ به این سوال که در اجرای حکم دیوان عدالت اداری تناقض وجود دارد؟ گفت: حکم صادر شده در گذشته از سوی دیوان عدالت اداری درست بوده است یا غلط، حکمی بود که دیوان عدالت اداری به ما ابلاغ کرد که طی آن وزارت ورزش انتخابات را ابطال و مجمع را دوباره برگزار کند اما اکنون حکمی صادر می‌شود که چیز دیگری اتفاق بیفتد.

داورزنی در پاسخ به این سوال که شائبه‌ای وجود دارد که رییس یکی از فدراسیون‌ها مجبور به استعفا شده است؟ پاسخ داد: من به عنوان معاون ورزش حرفه‌ای وزارت ورزش که مسوولیت دارم، درخواست استعفا به رییس فدراسیونی نداده‌ام. از شنیدن این سوال تعجب می‌کنم.

معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره تهدید هاشمی مبنی بر این که به مجامع بین‌المللی شکایت خواهد کرد و ممکن است فدراسیون به حالت تعلیق درآید، گفت: این گونه تصور نکنید. هاشمی هر اقدامی که فکر می‌کند لازم است می‌تواند انجام دهد. اما ما در نهایت نظر مجمع فوق‌العاده را اجرا خواهیم کرد.

او در پاسخ به این سوال که آیا در اساسنامه جدید حذف دخالت دولت مشکل ایجاد خواهد کرد یا خیر؟ گفت: در اساسنامه جدید که تقریبا پیش‌نویس آن نهایی شده است، چند ویرایش حقوقی دارد که باید انجام شود. بعد از آن به دولت برود و به تصویب دولت برسد. در این آیین‌نامه سعی کرده‌ایم که دخالت دولت در فدراسیون‌ها را حذف کنیم اما خیال‌تان راحت عواقب ندارد. ما در سیاست‌های کلان نقش خود را ایفا می‌کنیم اما از سوی وزارت عزل و نصبی صورت نخواهد گرفت.

داورزنی در پاسخ به این سوال که برای برکناری مسوولان بازنشسته چه اقدامی صورت گرفته است؟ گفت: طبق آخرین گزارشی که از سوی منابع انسانی به ما اعلام شده است تعدادی از فدراسیون‌ها افراد بازنشسته دارند. این موضوع به آن‌ها ابلاغ شده و اکثریت آن‌ها به کار خود پایان خواهند داد اما برخی از آن‌ها به شکل قانونی هنوز هم می‌توانند همکاری کنند. آن‌ها از قانون ایثارگری، تحصیلات بالا یا مجوز دولت استفاده می‌کنند. برخی از آن‌ها به اندازه یک سوم فرد شاغل می‌توانند کار کنند و دستمزد بگیرند. برخی از افراد بازنشسته نیز نمی‌توانند به عنوان رییس فدراسیون فعالیت کنند اما اگر مجوز دولت یا ایثارگری بگیرند این اتفاق خواهد افتاد. نگران نباشید وزارت این موضوع را پیگیری می‌کند.

او درباره هیات رییسه استقلال و همین موضوع بازنشستگی نیز گفت: زمانی که قرار بود اعضای هیات رییسه معرفی شوند دغدغه سلطانی‌فر این بود که هر کسی که طبق مقررات نمی‌تواند به عنوان هیات رییسه فعالیت کند، بررسی شود. همه بررسی شدند و بعد از بررسی شدن به عنوان اعضای هیات رییسه معرفی شدند. برای پرسپولیس نیز این اتفاق خواهد افتاد.

او در پاسخ به این سوال که هیات رییسه پرسپولیس قرار بود دیروز و امروز مشخص شود اما این اتفاق رخ نداده است؟ گفت: سلطانی‌فر در یکی دو روز آینده هیات رییسه پرسپولیس را نیز معرفی خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha