• دوشنبه / ۱۹ تیر ۱۳۹۶ / ۱۴:۵۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 96041910583
  • خبرنگار : 71588

تبریک وزیر خارجه مصر و دبیرکل اتحادیه عرب به عراق بابت آزادسازی موصل

تبریک وزیر خارجه مصر  و دبیرکل اتحادیه عرب به عراق بابت آزادسازی موصل

وزیر امور خارجه مصر طی تماس تلفنی با همتای عراقی خود آزادسازی شهر موصل را تبریک گفت. دبیرکل اتحادیه عرب نیز این پیروزی را تبریک گفت.

به گزارش ایسنا، به نقل از سومریه نیوز، وزارت خارجه عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که ابراهیم جعفری، وزیر امور خارجه عراق تماس تلفنی از سامح شکری، همتای مصری خود دریافت کرد که طی این تماس دو طرف به بررسی روابط دوجانبه میان بغداد و قاهره و نیز راه‌های تقویت آن که منافع مردم دو کشور را فراهم می‌کند، پرداختند.

دو طرف همچنین به بررسی تلاش‌های مبارزه با تروریسم و چشم‌اندازهای تقویت همکاری میان دو کشور و هماهنگی مواضع‌شان در محافل بین‌المللی پرداختند.

در این بیانیه همچنین آمده است: سامح شکری و ابراهیم جعفری بر لزوم تکمیل اقدامات برگزاری نشست آینده جهت رایزنی سیاسی میان دو کشور در سطح وزرای خارجه و همچنین کمیته عالی مشترک که نخست وزیر دو کشور ریاست آن را برعهده دارند، تاکید کردند.

طبق گفته این بیانیه وزیر امور خارجه مصر تصریح کرد: ملت مصر پیروزی‌های گسترده در جنگ علیه گروه‌های تروریستی داعش و آزادسازی شهر موصل را به مردم عراقی تبریک می‌گوید.

وی مجددا بر پایبندی مصر از حمایت مردم عراق در جنگش علیه تروریسم و جلوگیری از گسترش آن تاکید کرد.

در این راستا جعفری تاکید کرد که پیروزی عراق، پیروزی همه مردم جهان بر تروریسم است که بشریت را مورد هدف قرار می‌دهد و تمایزی میان این کشور و کشور دیگر قائل نمی‌شود.

وی همچنین گفت: دولت و ملت عراق شهادت تعدادی از افراد نیروهای مسلح و نیروی پلیس در حمله تروریستی اخیر در رفح را به ملت مصر تسلیت گفت.

پیشتر تلویزیون رسمی عراق روز یکشنبه (۹ ژوئیه ۲۰۱۷ میلادی) آزادسازی کامل شهر موصل از چنگال داعش را اعلام کرد.

حیدر العبادی، نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق روز یکشنبه وارد شهر موصل شد و به ملت عراق و افراد مبارز این پیروزی بزرگ را تبریک گفت.

احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب نیز پیروی عراقی‌ها در موصل را به ملت این کشور تبریک گفت و خواستار ادامه جنگ با داعش در عراق و سوریه شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha