• شنبه / ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ / ۱۵:۱۲
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 96032011060
  • منبع : نمایندگی یزد

استاندار یزد:

فرهنگ مالیات‌بگیری باید به فرهنگ مالیات‌دهی تبدیل شود

فرهنگ مالیات‌بگیری باید به فرهنگ مالیات‌دهی تبدیل شود

ایسنا/یزد استاندار یزد با اشاره به این که مالیات برای هزینه‌های عمومی جامعه اخذ می‌شود، اظهار کرد: فرهنگ مالیات‌بگیری باید به فرهنگ مالیات‌دهی تبدیل شود و مردم پرداخت مالیات بر درآمد را وظیفه ملی بدانند .

به گزارش ایسنا، «سید محمد میرمحمدی» در نشست ستاد درآمد استان همچنین افزود: برخورد صحیح و مناسب امور مالیاتی استان با مردم و بازاریان در موضوع اخذ مالیات جای تقدیر و تشکر دارد چرا که در بررسی‌ها مشخص‌ شده است که مالیات‌دهندگان از عملکرد این دستگاه رضایتمند هستند و از سوی دیگر مالیات اخذ شده از افراد در سال 95 نسبت به سال 94 با رشد مطلوبی همراه بوده است .

استاندار با اشاره به این که زمینه‌های شفاف‌سازی امور روز به ‌روز در حال افزایش است، گفت: سیستم‌های بانکی و ارتباطات الکترونیکی بحث کنترل، فرار مالیاتی و رصد و اخذ مالیات را راحت‌تر کرده و استان یزد نیز به این سمت در حال حرکت است .

میزان درآمد استان در سال 1396

«حمیدرضا نصیری‌زاده» رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد در این نشست میزان درآمدهای مصوب سال 1396 استان را 1370 میلیارد تومان ذکر کرد که نسبت به سال 1395، 9.2 درصد افزایش دارد.

وی افزود: از این میزان 460 میلیارد تومان مربوط به مالیات اشخاص حقوقی غیر دولتی است و 451 میلیارد تومان نیز به مالیات افزایش افزوده اختصاص دارد .

نصیری‌زاده در این رابطه از مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان بخاطر برگزاری منظم جلسات ستاد در سال گذشته قدردانی کرد .

توزیع عوارض بین شهرداری‌ها و دهیاری‌ها

«منوچهر اسدی» مدیر کل امور مالیاتی استان هم در این نشست از آغاز توزیع استانی اعتبارات عوارض خبر داد و گفت: با اجرایی شدن قانون برنامه ششم، این امر اجرایی شده است.

وی افزود: عوارض شهرستان‌ها در استان تجمیع می‌شود و به نسبت 30 درصد دهیاری‌ها و 70 درصد شهرداری‌ها بر اساس جمعیت توزیع می شود.

وی افزود: روند جدید توزیع عوارض به توسعه متوازن شهرستان‌ها کمک می‌کند.

تشریح درآمدهای سال 1395

در این جلسه آمار عملکرد درآمد استان به تفکیک  درآمدهای عمومی، مالیاتی، مالکیت دولت، خدمات و فروش کالا، جرائم و خسارات و درآمدهای متفرقه از سوی مدیر کل امور اقتصادی و دارایی اعلام شد.

بر این اساس درآمد استان در 12 ماهه سال 1395 به بالغ بر 1272 میلیارد تومان رسیده که نسبت به میزان مصوب 1254 میلیارد تومان، 1.4 درصد افزایش نشان می‌دهد.

«علی نمازی» افزود: این میزان نسبت به 935 میلیارد تومان بعنوان عملکرد سال 1394، 36 درصد افزایش دارد.

وی همچنین میزان درآمد مالیات‌های مستقیم استان شامل اشخاص غیردولتی، حقوق بخش عمومی، حقوق بخش خصوصی، مشاغل، مستغلات، ارث، نقل و انتقال سرقفلی، سهام و املاک، حق تمبر، سفته و اوراق بهادار را 1209 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در قیاس با میزان مصوب 1175 میلیارد تومان، 3 درصد رشد نشان می‌دهد. همچنان که این میزان نسبت به عملکرد ساال 94 نیز 39 درصد افزایش دارد .

دبیر ستاد درآمد استان افزود: مالیات حقوق بخش عمومی(دولت) در این مدت 95 میلیارد تومان بوده در حالی که مالیات مشاغل 50 میلیارد تومان گزارش شده است .

وی در ادامه میزان مالیات‌های غیرمستقیم اعم از مالیات بر ارزش افزوده، عوارض خروج از کشور، شماره گذاری و نقل و انتقال اتومبیل را 432 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این میزان در قیاس با میزان مصوب 21 درصد کاهش یافته است.

نمازی همچنین در این جلسه اعلام کرد: درآمد وصولی استان در سال 95، مشتمل بر 95 درصد درآمدهای مالیاتی و 5 درصد جرائم و خسارات و خدمات و فروش کالا بوده است .

گفتنی است، استان یزد با وصول 100 درصدی درآمدها در زمره 10 استان کشور قرار گرفت که درآمدهای خود را در سال 1395 به طور کامل وصول کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha