• دوشنبه / ۸ خرداد ۱۳۹۶ / ۱۴:۰۰
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 96030804732
  • منبع : نمایندگی البرز

معاون گردشگری میراث فرهنگی البرز:

برنامه‌ای برای افزایش تعداد روستاهای هدف گردشگری البرز نداریم

برنامه‌ای برای افزایش تعداد روستاهای هدف گردشگری البرز نداریم

ایسنا/البرز ‌معاون گردشگری میراث فرهنگی البرز گفت: برخی از روستانشینان استان مهمان پذیر نیستند.

‌احمد ترکاشوند در گفت وگو با خبرنگار ایسنا‌ اظهارکرد: در حال حاضر 47 روستای هدف گردشگری در البرز وجود دارد.

وی ادامه داد: بر اساس سیاست سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، برنامه‌ای برای افزایش تعداد این روستاها نداریم، بنا شده ‌زیرساخت‌ها و امکانات روستاهای موجود را ارتقا دهیم.
وی توضیح داد: بدون شک با افزایش امکانات ‌شاهد افزایش تعداد گردشگرانی خواهیم بود که برای البرزگردی به این روستاها سفر می‌کنند.
این مسئول با اشاره به اینکه روستاهای هدف گردشگری استان معرفی شده هستند، افزود: خوشبختانه اطلاع رسانی مناسبی در خصوص این روستاها صورت‌گرفته و اغلب گردشگران این روستاها را به خوبی میشناسند و مشکلی برای شناساندن آنها  نداریم.
معاون گردشگری میراث فرهنگی البرز در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به برخی موانعی که گردشگران را از بازدید از روستاهای هدف گردشگری استان دلسرد می‌کند، گفت: متاسفانه برخی روستانشینان مانند اهالی روستای ایستا در طالقان مهمان پذیر نیستند و با گردشگران برخورد خوبی ندارند که همین باعث دلسردی آنان برای مراجعه به این روستا می‌شود.
وی اظهارکرد: هرچند تعداد روستاهایی که میزبانی خوبی از گردشگران ندارند زیاد نیست، ولی باید با آموزش به دهیاران‌، شورای روستا و اهالی زمینه تغییر نگرش آنها را فراهم کرد.
وی ادامه داد: ورود گردشگر به روستاها به معنای درآمدزایی و بهبود وضعیت معیشت روستانشینان است، به همین دلیل باید این مساله در اهالی روستا جا بیفتند که گردشگران قصد تخریب فرهنگ و ... آنها را ندارند.
وی‌ گفت: البته درکنار آموزش روستاییان، گردشگران نیز باید آموزش ببینند تا زمان ورود به روستاها آداب و رسوم و فرهنگ روستانشینان را رعایت کنند تا مشکلی پیش نیاید.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha