• جمعه / ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۲۰:۵۶
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 96022919092
  • منبع : نمایندگی خوزستان

/جشن ملی، شادی و شور/

امام جمعه موقت اهواز: کاندیداها و هواداران پس از انتخابات رفتاری خلاف قانون نداشته باشند

امام جمعه موقت اهواز: کاندیداها و هواداران پس از انتخابات رفتاری خلاف قانون نداشته باشند

ایسنا/خوزستان امام جمعه موقت اهواز با تاکید بر رعایت اخلاق انتخاباتی پس از اعلام نتایج انتخابات، گفت: آسیب و اتفاقاتی که در سال 88 به وجود آمد به دلیل نپذیرفتن نتایج آرا بود و این مساله برای کسانی که به دنبال دخالت در امور کشور بودند، تجربه‌ای شد تا دیگر اقدامی را خلاف قوانین نظام جمهوری اسلامی انجام ندهند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدابوالحسن حسن‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: در این دوره از انتخابات مردم، کاندیدا و همه هواداران آن‌ها با همگرایی و قانون گرایی که خواهند داشت و با توجه به تجارب سال 88، به صورتی عمل خواهند کرد تا شاهد هیچگونه رفتاری خلاف قانون در کشور نباشیم.

وی افزود: اینکه مردم در انتخابات حضور کامل داشته باشند، همه کشور پیروز است و در این زمینه کسی که رای نیاورده است، مسئولیت از روی دوش او برداشته شده و کسی که پیروز انتخابات شده است باید پاسخگوی مردم باشد.

حسن‌زاده با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره شعارهای کاندیداها در انتخابات، تصریح کرد: هر کس که رای بیاورد و رییس جمهور منتخب مردم شود باید پاسخگوی شعارها و وعده هایی باشد که پیش از پذیرفته شدنش در انتخابات بیان کرده است.

وی گفت: آسیب و اتفاقاتی که در سال 88 به وجود آمد به دلیل نپذیرفتن نتایج آرا بود و این مساله برای کسانی که به دنبال دخالت در امور کشور بودند، تجربه ای شد تا دیگر اقدامی را خلاف قوانین نظام جمهوری اسلامی انجام ندهند.

امام جمعه موقت اهواز اظهار کرد: ریاست جمهوری مسولیت بسیار سنگینی است و کسی که این مسئولیت را می پذیرد باید پاسخگوی شعارها و وعده های خود باشد. هر کاندیدایی که در انتخابات رای نیاورد نیز این مسئولیت سنگین از روی دوش او برداشته شده است و دیگر بر دوش او نخواهد بود.

حسن‌زاده با بیان اینکه کسی که رای می‌آورد پیروز نیست و کسی که در انتخابات رای نمی‌آورد شکست نخورده است، خاطر نشان کرد: امیدواریم همه بتوانند به وظایف خود برابر مردم و خداوند متعال پاسخگو باشند.

وی ادامه داد: راه های قانونی برای بیان اعتراض به نتایج انتخابات در کشور وجود دارد و اگر کسی به نتایج اعتراضی داشت می تواند از راه های قانونی مساله را پیگیری کند و اعتراضات کف خیابانی و لشکرکشی به هیچ وجه معنا ندارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha