• سه‌شنبه / ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۱۵:۱۰
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 96022617052
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رکاب زنی در مسیر زاینده‌رود با شعار" پاینده زنده رود ایران زمین"

رکاب زنی در مسیر زاینده‌رود با شعار" پاینده زنده رود ایران زمین"

ایسنا/اصفهان دوچرخه سوار اصفهانی داوطلبانه با شعار " پاینده زنده رود ایران زمین " پا به رکاب شد.

به گزارش ایسنا  و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان، مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان در مراسم استقبال از رکاب زنی دوچرخه سوار اصفهانی که داوطلبانه از سد زاینده رود اصفهان  در مسیر رودخانه زاینده رود به سمت تالاب بین المللی گاوخونی و شهر یزد را با شعار "پاینده زنده رود ایران زمین"  رکاب زنی می کند، گفت: بر اساس آمار و اطلاعات موجود می‌توان گفت خوشبختانه انجمن‌های مردم نهاد  و رسانه‌ها تاکنون در بحث‌های اطلاع رسانی همکاری خوبی با شرکت آب منطقه‌ای اصفهان داشته‌ و توانسته‌اند افراد زیادی را با موضوع بحران آب و تبعات آن آگاه کنند.

محمد شفایی با تأکید بر اقدام داوطلبانه این دوچرخه سوار افزود: مشارکت همگان در حفظ منابع آب در این مقطع حساس آبی نیاز است و این حرکت می‌تواند نوعی پیامی جدید برای عموم باشد که آب و اصفهان به مراقبت بیشتری نیاز دارند .

جلیل الله وردی دوچرخه سوار اصفهانی نیز در این مراسم گفت: اگر امروز حال رودخانه زاینده رود بد است، باید همه استان‌هایی که از این رودخانه بهره مند می‌شوند مراقب باشند تا حال رودخانه از این بدتر نشود و رودخانه زاینده رود باقی بماند.

وی افزود: دوست داشتم در دهه ششم زندگی خودم این حرکت نمادین را برای جلب مشارکت مردم در راستای حفاظت و پاسداشت منابع آب و رودخانه زاینده رود انجام دهم.

دوچرخه سوار داوطلب اصفهانی در مسیر خود بروشورهایی حاوی نکات آموزشی آبی و اطلاع رسانی طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیر زمینی را به مردم هدیه داد.

وی این حرکت فرهنگی را با هدف اطلاع رسانی درباره کاهش منابع آبی کشور، از صبح روز شنبه بیست و سوم اردیبهشت ماه با شعار" پاینده زنده رود ایران زمین” از محل سد زاینده رود آغاز و با طی مسیر در امتداد رودخانه زاینده رود به شهر اصفهان و پل تاریخی خواجو رسید.

این دوچرخه سوار اصفهانی زاده روستای صادق آباد استان چهار محال و بختیاری از جانبازان سرافراز جنگ تحمیلی است که تا کنون بیش از 10 هزار کیلومتر را رکاب زده و در کارنامه خود رکاب زدن از اصفهان تا مشهد، از اصفهان تا کربلا، حاشیه خلیج فارس و جزایر خارک، قشم و هرمز را دارد. وی پس از طی دوره سخت بیماری که ناشی از جانباز شدن او در جنگ بود تصمیم گرفت تا با ورزش بر بیماری خود غلبه کند و جلوی گسترش آن را بگیرد. این دوچرخه سوار جانباز با ورزش پیام امید و ادامه زندگی را به تمامی بیماران داده و می‌گوید: افتخار من جانبازی است.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha