• سه‌شنبه / ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۰۹:۴۸
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 96022616610
  • خبرنگار : 30054

جدیدترین کتاب‌های نشر نو معرفی شد

جدیدترین کتاب‌های نشر نو معرفی شد

نشر نو با همکاری نشر آسیم کتاب‌های "شکارچی در سایه روشن زندگی"،" مجموعه راهنمای اندیشه ورزان" و "42 اندیشه ناب: تاملاتی در باره زندگی جهان و هرآن چیزی دیگر" به بازار نشر عرضه شد.

به گزارش سرویس بازار ایسنا، انتشارات نشر نو با همکاری نشر آسیم، شکارچی در سایه روشن زندگی نوشته ایوان تورگینف و به ترجمه هرمز ریاحی و بهزاد برکت در 300 صفحه با قیمت 30 هزار تومان را منتشر کرد.

در پشت جلد کتاب آمده است: ایوان سرگیویچ تورگینف (1883-1818) نویسنده روس، در دانشگاه‌های مسکو و سن پترزبورگ و برلین تحصیل کرد. در رمان‌هایش بیشتر از مسائل اجتماعی می‌گوید. 
شکارچی در سایه‌های روشن زندگی ضربه کوبنده‌ای به سرمایه‌داری وارد کرد و در لغو برده‌داری سهم داشت. پس ازصدور منشور آزادی، تورگنیف از نخستین زمین‌دارانی بود که با بردگان خود به توافق رسید.
 


کتاب "42 اندیشه ناب: تاملاتی در باره زندگی جهان و هرآن چیز دیگر" از دیگر کتاب‌هایی است که توسط نشر نو با همکاری نشر آسیم به بازار عرضه شده است.
این کتاب نوشته مارک ورنون نویسنده و روزنامه نگار انگلیسی نوشته و توسط پژمان طهرانیان ترجمه شده است.
 در کتاب آمده است: مارک ورنون در رشته فیزیک و الهیات تحصیلات دانشگاهی کرده و دکتری فلسفه دارد.
این نویسنده انگلیسی کتاب‌های خود را با موضوعات دوستی، خداوند، معنویت، علم و فلسفه زندگی روزمره نوشته است.
در ادامه آمده است: مقاله‌ها و نقد و بررسی‌هایش درباره مذهب و موضوعات فلسفی و اخلاقی در روزنامه‌ها و مجله‌های بسیاری از جمله گاردین منتشر شده‌اند.
در پشت جلد کتاب آمده است: اساس این کتاب الهام‌هایی است برگرفته از گفته‌هایی از مشاهیر دنیای علم و هنر و ادب و فلسفه و سیاست و.... که نقطه‌های آغازی است برای کسانی که در تکاپوی غنی‌تر زیستن هستند.
نویسنده؛ از این رهگذر تاملاتی را با خواننده در میان می‌گذارد؛ در قالب اندیشه‌هایی ناب برای پاسخ دادن به معمای زندگی و جهان و هر آن چیز دیگر.
این کتاب با 248 صفحه برای اولین چاپ با قیمت 19 هزارتومان به بازار عرضه شده است.
نشر نو از این نویسنده و مترجم کتاب زندگی خوب: 30 گام فلسفی برای کمال بخشیدن به هنر زیستن را هم در دست انتشار دارد.

انتشار مجموعه راهنمای اندیشه ورزان  در چهار جلد 
مجموعه کتاب راهنمای اندیشه ورزان شامل چهار کتاب با نام‌های "ماهیت و کارکردهای تفکر نقادانه و خلاقانه"، "مفهوم‌ها و ابزارهای تفکر نقادانه"، "مغالطه‌های پرکاربرد: 44 ترفند کثیف برای برنده شدن در بحث‌ها" و"چگونه سوگیری و تبلیغات را در رسانه‌ها تشخیص دهیم" است.
این مجموعه از نوشته‌های ریچارد پل و لیندا الدر به ترجمه و بازنویسی مهدی خسروانی از دیگر کتاب‌هایی است توسط نشر نو منتشر شد.

در پشت جلد کتاب ماهیت و کارکردهای تفکر نقادانه و خلاقانه آمده است: رسانه‌ها همواره شخص خلاق را شبیه یک دانشمند خل‌وضع نشان می‌دهند که قدرت تخیل بالایی دارد و خودجوش، هیجانی و سرچشمه اندیشه‌های نادر است، اما غالبا در عالمی دیگر سیر می‌کند و از واقعیت‌های روزمره فاصله دارد.
این کتاب رابطه میان وجه خلاقانه و وجه نقادانه تفکر را بررسی می‌کند و نشان می‌دهد که تفکر نقادانه و خلاقه نیازمند یکدیگرند. همچنین نشان می‌دهد که ذهن‌های بزرگ در نتیجه به کارگیری همزمان تفکر نقادانه و خلاقانه پدید آمده‌اند.
این کتاب در چاپ اول با 112 صفحه با قیمت 9 هزارتومان  در بازار عرضه می‌شود.


کتاب مفهوم‌ها و ابزارهای تفکر نقادانه: کتاب کوچکی  که در دست دارید شامل مفهوم‌ها  و ابزارهای اصلی تفکر نقادانه از دیدگاه ریچارد پل می‌شود و این مفهوم‌ها و ابزارها را به صورت فشرده بیان می‌کند.
این کتاب (که مبنای سایر کتاب‌های مجموعه راهنمای اندیشه ورزان است) حاوی برداشتی از تفکر نقادانه است که نوعی توافق عمومی بر سر آن وجود دارد؛ از این جهت، به کار استادان می‌آید. همچنین این کتاب دارای 96 صفحه است و با قیمت 8 هزارتومان به فروش می‌رسد.


کتاب مغالطه‌های پرکاربرد: 44 ترفند کثیف برای برنده شدن در بحث‌ها با 168 صفحه در چاپ اول  با قیمت 13 هزار تومان از دیگر کتاب‌های این مجموعه است که توسط نشر نو با همکاری نشر آسیم منتشر شده است.
در پشت جلد این کتاب آمده است: "فریب" بخشی از زندگی روزمره انسان‌ها است. ما فریب می‌دهیم و فریب می‌خوریم؛ راست را دروغ و دروغ را راست جلوه می‌دهیم.
نویسندگان این کتاب در ظاهر می‌خواهند استفاده از مغالطه‌ها را به خواننده بیاموزند اما در واقع سعی می‌کنند او را با پرکاربردترین مغاطله‌ها که در دنیای سیاست و تبلیغات و..... مورد استفاده قرار می‌گیرند آشنا کنند تا هم خودش قربانی مغالطه‌ها نشود و هم از به کار بردن مغالطه‌ها در مقابل دیگران بپرهیزد.


کتاب چهارم از این مجموعه چگونه سوگیری و تبلیغات را در رسانه‌ها تشخیص دهیم است که براساس مفهوم‌ها و ابزارهای تفکر نقادانه نوشته شده است دارای 133 صفحه بوده و با قیمت 11 هزار تومان در بازار عرضه می‌شود.
در پشت جلد این کتاب آمده است: تقریبا همه رسانه‌های جهان مدعی‌اند که گزارش‌های خبری‌شان را به صورت مستقل، بی‌طرفانه و محققانه تولید می‌کنند.
در ادامه می‌خوانیم: مدعی‌اند که صرفا به گزارش و توصیف واقعیت عینی می‌پردازند واز هر گونه نتیجه‌گیری و قضاوت پرهیز می‌کنند. از سوی دیگر، ادعا می‌کنند که رسانه‌های رقیب این واقعیت‌ها را به نحو توطئه‌آمیز تحریف کرده و به آن جهت می‌دهند.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha