• شنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۱۰:۰۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 96022314213
  • خبرنگار : 71402

دفاع مدیر سابق آژانس اطلاعات ملی آمریکا از کومی در کشمکش با ترامپ

دفاع مدیر سابق آژانس اطلاعات ملی آمریکا از کومی در کشمکش با ترامپ

به دنبال اظهارات جنجالی دونالد ترامپ پس از اخراج جیمز کومی از ریاست اف‌بی‌آی، مدیر سابق آژانس اطلاعات ملی آمریکا جزئیاتی از روابط این مقام اخراجی با رئیس‌جمهوری آمریکا را فاش کرد.

به گزارش ایسنا، جیمز کلاپر،‌ مدیر سابق آژانس اطلاعات ملی آمریکا جمعه در مصاحبه با ام‌اس‌ان‌بی‌سی برای اولین بار از زمان اخراج جیمز کومی، مدیر اف‌بی‌آی اظهار نظر کرد. او در سخنانش با جدیت از کومی دفاع کرده و ادعاهای دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا را زیر سوال برد.    

کومی هفته پیش به دستور ترامپ از ریاست اف‌بی‌آی کنار گذاشته شد. این در حالی است که اداره تحقیقات فدرال آمریکا تحقیقاتی درباره احتمال همدستی کمپین انتخاباتی ترامپ با روسیه را در زمان انتخابات ۲۰۱۶ در دست دارد. اخراج ناگهانی کومی این گمانه‌زنی را ایجاد کرد که ترامپ از انجام چنین تحقیقاتی ناراضی است و به شدت تلاش دارد تا جلوی آن را بگیرد و یا دست‌کم مانع‌تراشی کند.

نیویورک تایمز هم اخیرا با انتشار گزارشی نوشت، دونالد ترامپ ماه ژانویه از جیمز کومی خواسته بود تا به او اعلام وفاداری کند و کومی نیز از این اقدام سرباز زده بود. ترامپ هم در مصاحبه با فاکس نیوز گفته بود او از کومی نخواسته بود تا چنین کاری کند بلکه تنها از او خواسته شد تا صادق باشد.  

ترامپ پنج‌شنبه گذشته در تازه‌ترین دور از سخنان جنجالی‌اش در مصاحبه با شبکه ان‌بی‌سی گفته بود، جیمز کومی ماه ژانویه خواسته بود با او شام بخورد اما کومی می‌گوید این ترامپ بوده که او را به کاخ سفید دعوت کرده است. به گفته جیمز کلاپر، کومی پیش از رفتن به کاخ سفید "ناراحت" بوده است.

کلاپر جمعه به ام‌اس‌ان‌بی‌سی گفت، پیش از برنامه شام کاخ سفید با جیمز کومی صحبت کرده بود. به گفته کلاپر، مدیر اف‌بی‌آی گفته بود نگران است این کار (شام خوردن با رئیس جمهور) تحقیقات ارتباط ترامپ با روسیه را مخدوش کند. مدیر سابق اطلاعات ملی آمریکا تاکید کرد: نمی‌دانم همدستی میان تیم ترامپ و روسیه وجود داشته یا خیر. نمی‌دانم مدارکی دال بر آن وجود دارد یا نه. اما تاکید دارم که در مقام سابق خودم، همواره در خصوص تحقیقات جاری به اف‌بی‌آی مراجعه می‌کردم چرا که او تلاش داشت گزارشی درباره مداخله روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ تهیه کند.

ترامپ جمعه همچنین گفت، کومی سه بار به او گفته بود که او هدف تحقیقات اف‌بی‌آی نیست و همین باعث این اتهام شده که رئیس‌جمهوری آمریکا با اخراج کومی سعی داشته در روند تحقیقات مداخله کند. ترامپ از پوشش خبری مربوط به اخراج کومی ناراضی است و جمعه در توییتی اشاره کرد که "شاید بهتر باشد همه کنفرانس‌های خبری آینده لغو شود و در عوض برای حفظ دقت، جواب‌های کتبی ارائه شود."

او جمعه به شبکه فاکس نیوز گفت: "این کنفرانس‌ها را نخواهیم داشت مگر آنکه هر دو هفته یک بار خودم در آنها حاضر شوم. فکر خوبی است. در درجه اول، میزان خصومت باور نکردنی است و منصفانه نیست."

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha