• دوشنبه / ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۱۷:۴۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 96021811626
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

جریان‌های مختلف فکری تخریب مهدیه عابدزاده را چطور ارزیابی می‌کنند؟

جریان‌های مختلف فکری تخریب مهدیه عابدزاده را چطور ارزیابی می‌کنند؟

ایسنا/خراسان رضوی در دومین نشست از سلسله نشست‌های گفت وگو برای مشهدی دیگر، با موضوع سرمایه اجتماعی و هویت شهری مشهد، نظر نمایندگان در خصوص تخریب مهدیه عابدزاده پرسیده شد.

به گزارش ایسنا، دومین نشست از سلسله نشست‌های گفت‌وگو برای مشهدی دیگر با موضوع سرمایه اجتماعی و هویت شهری مشهد، در پژوهشکده ثامن مشهد برگزار شد و در کنار دیگرسوالات، نظر تمامی نمایندگان در خصوص تخریب مهدیه عابدزاده نیز پرسیده شد.

جلال فیاضی، مدیرعامل و مدیر مسئول اسبق روزنامه قدس، مدیرعامل خبرگزاری ایرنا در دولت نهم، معاون اسبق فرهنگی و اجتماعی شهر مشهد، عضو فعلی شورای اسلامی دوره چهارم شهر مشهد و رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری ضمن عدم تایید این حرکت، عنوان کرد: معتقدم باید در تعامل مدیریت شهری و مدیران میراث فرهنگی تدبیری اندیشیده می‌شد که ممکن بود کالبد آن تغییر کند، اما هویت آن حفظ می‌شد.

هادی مهدی نیا، ریاست دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی مشهد، در این خصوص خاطرنشان کرد: تخریب مهدیه عابدزاده، تخریب یک کالبد نیست، بلکه تخریب یک مفهوم است.

 سعید شعرباف، مسئول دبیرخانه شورای راهبری پیوست فرهنگی شهرداری مشهد و عضو مجمع مطالبه مردمی با اعلام نظر خود گفت: هویت مهم‌ترین تهدید و فرصت مشهد آینده است. نگاهی که مهدیه را تخریب کرد، هویت را یک مفهوم زنده نمی‌داند.

محمد سهیلی، نایب رییس شورای اول اسلامی شهر مشهد و رییس کمیسیون بودجه و برنامه ریزی شورای شهر مشهد، برخوردها در این زمینه را تا حدی احساسی دانست و از لزوم نگاه منطقی‌تر به تخریب مهدیه سخن گفت و افزود: در بعضی جاها بافت تاریخی و در بعضی نقطه تاریخی داریم. طبق رویکرد احساسی باید همه آن‌ها را حفظ کرد، اما ما تنها نیاز به نقاط شاخص داریم. مثلا باید دید از بین مراکزی که مرحوم عابدزاده ساخته، کدام اهمیت بیشتری دارد.

احمد نوروزی، معاون اسبق برنامه ریزی اداری و مالی استانداری سیستان و بلوچستان، شهردار مشهد از 78 تا 82، مدیرعامل شرکت عمران و مسکن سازان شرق و عضو هیأت مدیره شرکت سرمایه گذاری عمران سارا با بیان اینکه مهدیه یک دیدگاه مذهبی در زمان خود بود که به تربیت نسل جوان می‌پرداخت، عنوان کرد: با توجه به اهداف این بنا، می‌شود این مراکز را در راستای فعالیت‌های فرهنگی هدف سازی کرد.

حسن موحدیان، معاون اسبق هماهنگ کننده ناجا، فرماندار اسبق مشهد از 84 تا 93 و مشاور استاندار خراسان رضوی در امور حاشیه شهر مشهد، در خصوص تخریب مهدیه عابدزاده تصریح کرد: اگر بتوانیم کارکرد قبلی مهدیه را حفظ کنیم من موافقم که کالبد آن هم حفظ شود، اما اگر قرار باشد کاربری آن تغییر کند، واقعا ظلم کرده‌ایم. در موضوع جریان‌های فرهنگی شهری باید به برخی جریان‌هایی که خلاف مصالح نظام حرکت می‌کنند توجه کنیم و آنها را در تعامل با فرمانداری کنترل کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha